تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بهبود ارتباط با راهنمایان سفر و نقش آن در جذب مشتریان

راهنمایان یکی از شریان های اصلی بازاریابی و فروش در شرکت های گردشگری هستند؛ اما برخی مدیران از این فرصت به خوبی استفاده نمی کنند یا از آن به نفع سازمان شان بهره مند نمی شوند.

راهنما به صورت مستقیم به عنوان نماینده تام الاختیار شما با مشتریان در ارتباط است و ضمن اینکه در تولید محصول گردشگری نقش کلیدی دارد، ممکن است همزمان با چند شرکت رقیب کار کند. از آنجا که به سبب آنکه به حضور دائم راهنما در دفتر آژانس نیاز نیست، راهنما ارتباط بسیار کمی با بخش های دیگر سازمان دارد و ممکن است این محدودیت ارتباطات به ضرر شرکت تمام شود.

راهنما وضعیت خود را در آژانس شما با وضعیت همکارانش در دیگر آژانس ها مقایسه می کند و به مزیت های رقابتی که وجود دارد می اندیشد. راهنما نماینده شماست و اگر نسبت به سازمان تان احساس تعهد نداشته باشد، هر لحظه خطر از دست دادنش سیستم را تهدید می کند و ممکن است همراه خود بسیاری از اطلاعات سودمند شما را هم ببرد. برای گذر از این مشکلات و ایجاد ساختارهای موثر، در این مطلب برایتان چند پیشنهاد آورده ایم.

- تقویم آموزشی داشته باشید: تقویم آموزشی فصلی یا سالانه ای را برای راهنمایان تدوین کنید و در بدو استخدام، ایشان را در جریان وجود این تقویم بگذارید. برای راهنمایان آموزش هایی در نظر بگیرید که بتواند به ارتقای ارتباط آنها با مشتریان و البته سازمان شما کمک کند. مهارت های غیرفنی را به او بیاموزید که در بین دروس تخصصی راهنمای گردشگری به آنها پرداخته نشده اما وجودش الزامی است. برای مثال «مدیریت بحران»، «بازاریابی»، «تکنیک های مدیریتی» و «اصول تفسیر میراث» درس های مهمی هستند که با گنجاندن آنها در تقویم آموزشی به راهنمایان تان ارزش افزوده ای می دهد که در حین کار می توانند از آن بهره ببرند. برای شرکت و عدم حضور در دوره ها، امتیازها و تنبیه هایی را در نظر داشته باشید و برای برگزاری کلاس ها از موسسات آموزش گردشگری کمک بگیرید. ابزارهای کمک آموزشی مناسب تهیه کنید و ضمن ارتقای سطح لیدرها و جایگاه شغلی شان، انتظارات آژانس را برای درازمدت درنظر بگیرید.

- قرارهای دوستانه بگذارید: چقدر از مشکلات، سختی ها و بحران هایی که راهنمایان تان با آن درگیر هستند، خبر دارید؟ ممکن است لایه های پنهانی در بین همکاران یا مشتریان شما ایجاد شده باشد که به دلیل مشغله های کاری از آن بی خبرید اما راهنمایان و مسافران تان از آن آسیب می بینند. برای آگاهی از این موارد لیدرها را به صورت فردی یا نهایتا دو نفره به یک جلسه صمیمانه و غیررسمی با مدیران ارشد یا مدیرعملیات دعوت کنید. اجازه دهید راهنمایان بتوانند راحت با شما مشکلات شان را در میان بگذارند و اگر موضوعی آنها را آزار می دهد، بدانند که شما حامی و پشتیبان شان هستید. یک راهنما وقتی احساس کند قدرت یک آژانس همراه اوست و در مشکلاتش تنها نیست، با قدرت بیشتری کار می کند و به مسافرانش نیز حس اعتماد را منتقل خواهد کرد.

- گردهمایی های کوچک بگذارید: بر اساس الگوریتم های گوناگونی می توان راهنمایان را دسته بندی و از آنها برای گفت وگوهایی دوستانه دعوت کرد. مثلا می توانید لیدرهایی که در یک بازه زمانی مشخص دچار مشکل و بحران یکسان شده اند یا آنهایی که همزمان به سازمان تان وارد شده اند و نیاز به گفت وگوهای مشابه دارند را به یک جلسه مشترک دعوت کنید. بهتر است این جلسات در کافه یا رستوران برگزار شوند تا شکل غیررسمی جلسه به راهنمایان کمک کند بیشتر با شما گفت و گو کنند و الزامات اداری بین تان حکمفرما نباشد. این گردهمایی ها را می توانید به صورت دوره ای و با موضوعات گوناگونی ادامه دهید و هر بار از گروه های متفاوتی برای گفت وگو دعوت کنید. با این جلسات جوان ترها را در کنار افراد باتجربه تر قرار دهید تا دانش های سازمانی به گروه های دیگر منتقل شود.

- گردهمایی های بزرگ برگزار کنید: در سال حداقل دوبار تمام راهنمایان تان را دور هم جمع کنید و با رفتار و حرف هایتان به آنها یادآوری کنید که آنها بخشی مهم و اثرگذار در سازمان شما هستند. در این جلسات نظم و برنامه ریزی سازمان تان را نشان دهید. در این جلسات زمانی را برای معرفی افراد مهم سازمان اختصاص دهید، به راهنمایان درباره بهبود آمار فروش و بازاریابی که آنها باعثش بودند، گزارش دهید و در نهایت در هر دوره، از چند راهنما برای تاثیر مثبتی که داشته اند قدردانی کنید. به راهنمایان جوان تر نشان دهید که در برابر رفتار مسوولانه و بهبود دائمی آنها، توانایی تامین آینده شغلی شان را دارید و کسب وکارتان محدود به دارایی های فعلی تان نیست. یکی از بهترین زمان ها برای برگزاری این شکل از گردهمایی، چند هفته قبل از شروع فصل اوج سفر است. در این موقعیت راهنمایان هنوز درگیر تورگردانی نشده اند و حرف های شما بیشتر بر آنها تاثیر خواهد داشت.

- راهنمایان را مداوم پایش و ارزیابی کنید: از راهنمایان بخواهید که گزارش های سفرشان را به صورت منظم و با سیستم (CRM) که بتوانید از آن گزارش های کاربردی استخراج کنید، بنویسند. شما نیز باید زمان مناسبی را برای مطالعه دقیق این گزارش ها بگذارید و از آنها به سادگی عبور نکنید. در CRM تان حتما جایی را برای دریافت نظرسنجی های مسافران بگذارید و مشتریان را به شیوه های گوناگون ترغیب کنید که حتما در نظرسنجی ها شرکت کنند و راهنمایان را در جریان این نظرات بگذارید. هر هفته زمانی را به خواندن آنچه مسافران در نظرسنجی ها به شما اطلاع داده اند، اختصاص دهید و نکاتی که آنها به آن اشاره کرده اند را برای نیازسنجی آموزش های بعدی به کار ببرید.

« دنیای سفر » این نوشته را از « دنیای اقتصاد » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بهبود ارتباط با راهنمایان سفر و نقش آن در جذب مشتریان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..