تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چرا مسمومیت‌ شیمیایی در دراز مدت آشکار می‌شود/3 بیماری بر اثر تزریق آنتی‌بیوتیک‌ در گوشت‌ها

به گزارش سلامت خبرگزاری تسنیم، یکی از مواد غذایی مهم مورد استفاده انسان ها گوشت‌های دامی است که باید که باید توجه ویژه ای به سلامت آن شود تا سلامتی انسان به خطر نیفتد. اگر سلامت فرآورده‌های پروتئینی و گوشت‌های دامی تامین نشود سلامتی انسان و مصرف کنندگان آن با مخاطراتی رو به رو می‌شود.

یک کارشناس بهداشت مواد غذایی نکاتی را درباره خطرات استفاده از آنتی بیوتیک‌های دامی برای مصرف کنندگان فرآورده‌های پروتئینی مطرح کرد و گفت: بقایای داروهای دامپزشکی در مواد غذایی می‌توانند در انسان ایجاد سرطان، آلرژی زا و یا مسموم کننده باشند و باعث مخاطراتی برای سلامت مصرف کنندگان شوند.

در همین ارتباط حسین عبدالعزیزی -کارشناس بهداشت مواد غذایی، اظهار کرد: غذاهایی را بهداشتی می‌نامیم که عاری از هر گونه موادی باشد که باعث ایجاد عارضه هایی در مصرف کننده شود.

وی اضافه کرد: این مواد خارجی صرفاً محدود به میکروارگانیسم‌ها و یا سایر عوامل بیولوژیک و سموم مترشحه از آنها نیست، بلکه انواع مواد شیمیایی که به صورت مستقیم یا غیر مستقیم مواد غذایی را آلوده می‌کند نیز نقش مهمی را در ایجاد اختلالات فراوان و حتی مسمومیت در مصرف کنندگان دارد.

کارشناس بهداشت مواد غذایی در ادامه تصریح کرد: بر خلاف عفونت‌ها و مسمومیت‌های میکروبی، عارضه‌های ناشی از مسمومیت‌های شیمیایی اغلب در دراز مدت آشکار می‌شود.

وی در همین ارتباط توضیحاتی را ارائه کرد و ادامه داد: با استعمال و کاربرد گسترده داروها و مواد شیمیایی در دام‌ها، در اثر باقیمانده و رسوبات آنها در مواد غذایی با منشا دامی امکان اینکه انسان مستمرا در معرض عوارضی برای مدت تمامی عمر باشد کاملا مشخص است.

عبدالعزیز عنوان کرد: بقایای داروهای دامپزشکی در مواد غذایی می توانند در انسان ایجاد سرطان، آلرژی زا و یا مسموم کننده باشند و باعث مخاطراتی برای سلامت مصرف کنندگان شوند و متاسفانه در کشور ما هنوز در زمینه کنترل کیفی مواد غذایی کمتر توجه شده است.

به گزارش ایفدانا-وی عنوان کرد: مهمترین مواد شیمیایی و داروهایی که از طریق مواد غذایی با منشا دامی به انسان منتقل می‌شود آنتی بیوتیک‌ها، داروهای کوکسیدیوستاتیک، تیرئوستاتیک، برخی هورمون‌ها و داروهای آرام بخش است.

کارشناس بهداشت مواد غذایی تصریح کرد: این مواد علاوه بر آنکه به عنوان دارو برای درمان برخی بیماریها به کار می‌روند به صورت مکمل غذایی و به همراه جیره غذایی به عنوان افزایش دهنده رشد و بازدهی دام نیز به مقادیر زیادی مصرف می‌شوند.

عبدالعزیزی به عواقب بد استفاده از این داروها اشاره کرد و در همین ارتباط گفت: متاسفانه مصرف بی رویه آنتی بیوتیک‌ها در دامداری و مرغداری‌ها و باقیمانده آنها در گوشت و شیر دام‌ها باعث ایجاد خطرات فراوانی همچون سرطان، آلرژی و مسمومیت حاد و در نهایت تهدید جدی برای سلامتی مصرف کننده می‌شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چرا مسمومیت‌ شیمیایی در دراز مدت آشکار می‌شود/3 بیماری بر اثر تزریق آنتی‌بیوتیک‌ در گوشت‌ها»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..