تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آغاز عملیات اجرایی ساخت شبکه فاضلاب پردیسان در قم

آغاز عملیات اجرایی ساخت شبکه فاضلاب پردیسان/قرائت آمار کنتورهای آب در قم به صورت آنلاین استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛صادق پور،مدیرعامل شرکت آبفای قم ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم با اشاره به وضعیت اقلیمی ایران اظهار کرد: کشورمان در اقلیم خشک است و استان قم هم به لحاظ خشکی هوا و بارندگی شرایط متفاوت تری نسبت به متوسط کشور دارد.

وی ادامه داد: هفته صرفه جویی در مصرف آب از یکم تا هفتم تیرماه است و نامگذاری این هفته گامی برای تذکر به مردم برای کاهش مصرف آب است، تک تک اعضای جامعه باید خودشان را نسبت به وضعیت موجود دغدغه مند بدانند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم افزود: متوسط مصرف آب در استان به ازای هر فرد، 160 لیتر در شبانه روز است که با توجه به وضعیت قم عدد خوبی نیست. 85 درصد منابع آب استان قم از خارج از این استان تامین می‌شود و با توجه به این مساله باید مصرف آب در استان کاهش پیدا کند.

صادق پور با اشاره به پوشش شبکه آب در استان قم اظهار کرد: 100 درصد جمعیت شهری این استان دسترسی به شبکه آب دارند، همچنین 30 درصد جمعیت شهری استان قم به شبکه فاضلاب وصل هستند. اکنون 312 هزار اشتراک آب در استان داریم که این عدد در طول یک سال اخیر دو درصد افزایش داشته است.

وی تعداد مشترکان آب در استان را 484 هزار مورد دانست و افزود: تعداد اشتراک فاضلاب در استان قم 87 هزار اشتراک است که 11 درصد در یک سال اخیر افزایش داشت، همچنین 322 هزار متر مکعب مخازن ذخیره آب در استان قم داریم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم افزود: طول خطوط جمع آوری فاضلاب در استان، 975 کیلومتر است و در مجموع جمعیت زیرپوشش شبکه آب در استان قم، یک میلیون و 258 هزار نفر است، در حال حاضر محل تامین آب شهر قم و سه شهر دیگر و 40 روستا از سرشاخه‌های دز و سد 15 خرداد است که آب این دو منبع، 86 درصد آب مصرفی استان قم را تشکیل می‌دهد.

صادق پور با اشاره به برنامه های شرکت آب و فاضلاب استان قم در سال جاری اظهار کرد: از جمله برنامه‌های این شرکت، اجرای شبکه فاضلاب در شهرک قدس بود و این شبکه قابل بهره برداری است. همچنین عملیات اجرایی احداث شبکه فاضلاب پردیسان توسط 6 پیمانکار شروع شده است و کلنگ این طرح توسط رئیس مجلس شورای اسلامی به زمین زده می‌شود.

وی ادامه داد: هزینه اجرای کل پروژه فاضلاب پردیسان 150 میلیارد تومان است، اکنون برنامه این است که بخش‌هایی از مناطق پردیسان به شبکه فاضلاب شهر قم وصل شود که برای این کار 20 میلیارد تومان تاکنون تخصیص پیدا کرده است. این کار تا پایان سال 98 صورت می‌گیرد تا مشکل مناطق از پردیسان در خصوص فاضلاب حل شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم افزود: آزمایشگاه‌های این شرکت را تجهیز کردیم تا آزمایش‌های شیمیایی، فیزیکی و بیولوژیکی را روی آب انجام بدهیم.

صادق پور در پایان خاطرنشان کرد: در سال گذشته 15 هزار انشعاب فاضلاب در استان قم واگذار شد که فراتر از پیش‌بینی‌ها بود. در سال 96، 22 میلیون مترمکعب فاضلاب در استان تصفیه شد، همچنین اکنون قرائت آمار کنتورهای آب در استان قم به صورت آنلاین است.

انتهای پیام/ش

نشست خبری شرکت آبفای قم با اصحاب رسانه 



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آغاز عملیات اجرایی ساخت شبکه فاضلاب پردیسان در قم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..