تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تولید ۱۱ هزار ساعت ویژه برنامه ماه رمضان در مراکز صدا و سیما

تولید ۱۱ هزار ساعت ویژه برنامه ماه رمضان در مراکز صدا و سیما‎به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  رئیس مرکز سیمای استان‌ها گفت: امسال شاهد تولید و پخش ۱۱ هزار ساعت ویژه برنامه مناسبتی ماه رمضان در مراکز استانی صدا و سیما بودیم.

سید عباس فاطمی با اشاره به اینکه رمضان سال ۹۷ را می‏توان پرکارترین و پربارترین سال برای برنامه‏ های مناسبتی شبکه‏ های استانی دانست، اظهار کرد: اولین سالی بود که صدا و سیمای مراکز ۳۳ گانه استانی ۲۴ ساعته شده بودند و از همین رو حجم برنامه‏ های مناسبتی نیز بیشتر بود. همچنین در ماه مبارک رمضان، به اقتضای ویژگی‏های این ماه عزیز و انتظارات ‎مخاطبان از رسانه ملی و استانی و اینکه محتوای برنامه‏ های غیرمناسبتی نباید از نظر محتوایی با ‎فضیلت‏ ها و فضای روحانی ماه مبارک بیگانه باشند؛ لذا حجم برنامه‏ های غیرمناسبتی ‎اعم از تولیدی و تأمینی، نظیر سریال‏ ها و فیلم‏ های سینمایی، برنامه‏ های مستند، ‎فیلم‏ ها و مجموعه‏‌های انیمیشن و برنامه‏ های روتین مثل خانواده، کودک، جوان، ‎سفرنامه استان، در شهر و ... نیز بیشتر شده و این مسئله تلاش مضاعف برنامه‏ سازان ‎مراکز استان‏ها را به دنبال داشت.

‎وی افزود: برنامه‏ ریزی برای ‎ویژه برنامه‏ های ماه مبارک شبکه‏ های استانی از اواخر فروردین ماه شروع شد و تمام ‎مراکز استان‏ها مشخصات برنامه‏‌ها شامل عنوان، ساختار، تعداد و مدت، ساعت پخش و ‎بازپخش و محل اجرا و نحوه ضبط و پخش ویژه برنامه‏ های افطار، سحر، جمع‏ خوانی قرآن ‎کریم و فیلم‏ها و سریال ‏های نمایشی را تهیه و برای بررسی بیشتر به مرکز سیمای استان‏ها ارسال کردند.

رئیس مرکز سیمای استان‌ها با بیان اینکه ‎امسال برای نخستین ‎بار با همکاری و تعامل شبکه‏ های استانی و مرکز سیمای استان‏ها که متّکی بر تجربیات ‎سنوات قبل بود، دو نکته و رویکرد اساسی در برنامه‏ ریزی‏ ها مدنظر قرار گرفته بود، خاطرنشان کرد: هم‏ افزایی شبکه‏ های استانی با یکدیگر و نیز با شبکه‏ های سراسری نخستین اولویت کاری بود. همچنین به عنوان دومین رکن اساسی، پرهیز از موازی‏ کاری در عملکرد‌ها در دستور کار قرار گرفت و با برنامه‏ ریزی‏ های انجام گرفته و نظارت مستمر، تا پایان ماه مبارک این روند مطلوب ادامه پیدا کرد.

‎وی عنوان کرد: بر اساس برنامه‏ ریزی ‎ویژه برنامه‏ های ماه مبارک رمضان، شبکه‏ های استانی در جدول پخش، ۳۳ برنامه زنده ویژه افطار با میانگین مدت ۴۵ الی ۹۰ دقیقه تولید و پخش کردند. همچنین ۳۳ برنامه ویژه سحر با میانگین زمان ۶۰ الی ۱۲۰ دقیقه تولید و پخش شد به گونه‏ ای که شبکه‏ های استانی در طول ماه مبارک در زمان افطار و سحر، ۶۶ عنوان برنامه به تعداد حدود دوهزار قسمت با زمان ۲۷۰۰ ساعت به صورت زنده تولید و پخش کردند.

فاطمی با بیان اینکه در بخش «جمع‏ خوانی قرآن کریم»، مراکز استان‏ها امسال بیش از هر زمان دیگری تلاش کردند، گفت: به روال سنوات گذشته هر مرکز یک برنامه جمع‏ خوانی با حضور پرشور روزه‏ داران در حسینیه‏ ها، مساجد و یا بقاع متبرکه به صورت زنده روی آنتن برد. همچنین برخی از مراکز استان‏ها مانند خراسان‏ رضوی، اصفهان، قم و فارس بیش از یک برنامه جمع‏ خوانی را ضبط ‎و پخش ‏کردند.

رئیس مرکز سیمای استان‌ها ادامه داد: به عنوان نمونه سیمای خراسان‏ رضوی سه جلسه پرشور را در سه صحن حرم مطهر (ع) رضوی در ساعات مختلف پوشش ‏داد و علاوه بر پخش استانی، این برنامه‏ ها از شبکه‏ های سراسری نیز پخش ‏شد یا مرکز اصفهان، جمع‏ خوانی مردم مومن و روزه‏‌دار را از چهار مکان مختلف، هم برای شبکه استانی اصفهان و هم شبکه‏ های سراسری پوشش ‏داد.

وی به همکاری مراکز استانی با شبکه‌های سراسری اشاره و تصریح کرد: شبکه‏ های ملی سیما مانند شبکه یک، دو، سه، چهار، تهران، قرآن، آموزش، افق، شما و ... از جمله شبکه‏ هایی بودند که مراسم جمع‏ خوانی را از مراکز مختلف به صورت زنده، پخش ‏کردند. همچنین برخی مراکز مثل خوزستان، با هدف ارتباط نزدیک‏تر با مخاطب و به منظور تعمیق این مراسم که اکنون به یک سنت فراگیر حسنه تبدیل شده است و می‏ توان آغاز، اعتلاء و نهادینه کردن ‎آن را مدیون شبکه‏ های استانی دانست؛ برنامه جمع‏ خوانی قرآنی کریم را هر روز از یکی از شهر‌های استان، پخش ‏کردند که با توجه به حجم جابه‏ جایی عوامل و تجهیزات فنی ‎فاصله طولانی شهر‌ها و با وجود گرمای هوا در نوع خود، کار بزرگ و ویژه ‏ای است.

فاطمی بیان کرد: قبل از شروع برنامه‏ های جمع‏ خوانی، معمولاً از ۱۰ الی ۳۰ دقیقه نیز توسط علمای طراز اول حوزه‏ های علمیه، سخنرانی مذهبی و بحث تفسیر قرآن برگزار ‏می‌شد که توسط شبکه‌های استانی پوشش داده شدند.

رئیس مرکز سیمای استان‌ها با اشاره به اینکه امسال مراکز استان‏ها در مجموع ۴۰‎ویژه برنامه جمع‏ خوانی را از ۴۰ مکان با زمان تقریبی نود هزار دقیقه (۱۵۰۰ ساعت) ‎پوشش دادند، خاطرنشان کرد: بیش از ۲۷۰ ساعت این برنامه‌ها از شبکه ‏های سراسری پخش شد.

وی ادامه داد: با این حجم تولید برنامه با موضوع جلسات قرآنی از ‎شبکه ‏های استانی و پخش همزمان آن‌ها از شبکه ‏های سراسری، می‏توان ادعا کرد که یکی ‎از مهم‏ترین سیاست‏های محوری معاونت امور استان‏ها یعنی سیاست هم‏ افزایی، به ‎مطلوب‏ ترین شکل ممکن، محقق شد.

فاطمی با بیان اینکه مراکز استان‏ها، در «شب‏های قدر» نیز با تمام امکانات سخت‏ افزاری و نرم‏ افزاری در تلاش بودند که پوشش کامل و جامعی از مراسم این شب‏ها داشته باشند، افزود: این کار به نحوی صورت گرفت که در طول این ایام مجموعاً بیش از ۲۴ هزار دقیقه (۴۰۰ ساعت) برنامه به صورت زنده از شبکه‏ های استانی و سراسری پخش شد.

رئیس مرکز سیمای استان‌ها به ویژه برنامه‌های مراکز به مناسبت روز قدس اشاره و خاطرنشان کرد: «روز قدس» امسال به دلایل ‎مختلفی از جمله، خروج یک جانبه آمریکا از توافق هسته‏ ای، انتقال پایتخت آمریکا از ‎تل‏ آویو به قدس شریف، و کشتار بیرحمانه مردم مظلوم فلسطین توسط اشغالگران صهیونیستی برای مردم آزاده ایران و جهان، علیرغم تعطیلی چند روزه و گرمای هوا یک روز متفاوت ‎بود و مردم آزاده ایران اسلامی در پاسخ به این شرارت‏ ها روزی با شکوه را رقم زده و ‎حماسه‏ ای بزرگ را خلق کردند و در این بین شبکه‏ های استانی درست از یک هفته قبل، برای پوشش حضور گسترده مردم در راهپیمایی، برنامه‏ ریزی کرده بودند که با سخنرانی رهبر معظم انقلاب در حرم بنیانگذار کبیر انقلاب، روند فعالیت‏ های مراکز، شدت بیشتری به خود گرفت. مراکز ‎استان‏ها در روز‌های منتهی به روز جهانی قدس و نیز در روز جمعه که ویژه برنامه از ساعت ۸ صبح شروع و تا اذان ظهر ادامه پیدا کرد، در مجموع بیش از ‎۲۳۱ ساعت برنامه با موضوع قدس شریف تولید و ‎پخش کرده‏ اند.

وی تصریح کرد: راهپیمایی‏ های مردمی روز قدس در بیش از ۱۵۰۰ شهر و بخش در سراسر ‎کشور پوشش داده شد و مراکز استان‏ها از ساعت ‎آغاز راهپیمایی تا اذان ظهر نزدیک ۷۰۰ بار، تصویر حضور مقتدرانه و با شکوه مردم ‎سراسر کشور را از شبکه‏ های ملی و برون‏ مرزی پخش کردند که این حجم از فعالیت ‏ها در ‎نوع خود، بی‏ نظیر است.

فاطمی با بیان اینکه یکی از رویکرد‌های کلان صدا و سیمای استان‏ها توجه به مناسک و جریان‏ سازی ‎اجتماعی و دینی براساس آموزه ‏های قرآنی و اسلامی است، گفت: بر این اساس امسال در ویژه برنامه‏ های ‎ماه مبارک به خصوص در ویژه برنامه ‏های ‎افطار، عنایت ویژه‏ای به امور خیریه و مشارکت مردم در کمک به نیازمندان صورت گرفت.

فاطمی با بیان اینکه بر اساس گزارش‏ ها تاکنون بیش از ‎هزار نفر از زندانیان جرائم غیرعمد با واسطه برنامه‏ های مراکز، توسط کمک‏ های مردمی به آغوش خانواده بازگشته‏ اند، تصریح کرد: بیش از ۳ هزار نفر از ایتام صاحب سرپرست و حامی مالی ‎شده‏ اند و صد‌ها نفر از نیازمندان هم، کمک‏ های بهداشتی و درمانی دریافت کرده ‏اند.

رئیس مرکز سیمای استان‌ها اضافه کرد: در سایر موضوعات و ساختار‌های ‎برنامه‏ ای هم نقش‏ آفرینی مراکز استان‏ها حائز اهمیت است. به طوری که در ماه مبارک رمضان، ۴۰ سریال تلویزیونی بالغ بر ۱۰۰۰ قسمت و ‎حدود ۹۰۰ فیلم سینمایی یا تله‏ فیلم از شبکه‏ های استانی پخش شد.

وی گفت: نکته مهم در خصوص سریال‏ های تلویزیونی اینکه صد در صد سریال‏های پیش‏بینی شده از تولیدات داخلی، اعم از شبکه‏ های سراسری یا استانی ‎انتخاب شدند.

فاطمی با اشاره به آیتم‏های تولیدی با موضوع احکام، اخلاق، میان برنامه‏ های نمایشی و ‎مستند‌های رمضان در فرهنگ مردمی خاطرنشان کرد: با این احتساب و در مجموع برنامه‏ های ‎ماه مبارک رمضان، مراکز استان‏ها بیش از ۱۱۰۰۰ ساعت ویژه برنامه تهیه و تولید ‎کرده‏ اند یعنی روزانه هر مرکز به طور میانگین بیش از ۱۱ ساعت تولید کرد که ‎برخی از این برنامه‏ ها مثل جمع‏ خوانی قرآن کریم در یک نوبت نیز بازپخش می‏ شدند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تولید ۱۱ هزار ساعت ویژه برنامه ماه رمضان در مراکز صدا و سیما»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..