تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دیدنی ها و شگفتی های شهر کازان، میزبان ملی پوشان+ تصاویر

در این یادداشت به معرفی شهر کازان، یکی از شهرهای میزبان جام جهانی فوتبال پرداخته شده است.

کازان، شهر گنبدهای رنگارنگ و برج های جادویی

این روزها با فراگیر شدن، تب فوتبال، این آوردگاه جهانی در عرصه های گوناگونی تاثیر گذاشته و حتی صفحات شخصی هنرمندان را نیز تحت تاثیر قرار داده است. عکس های متعددی که مسافران روسیه از بناهای تاریخی و نقاط دیدنی کشور میزبان به اشتراک می گذارند، به روشنی بر اعجاز انگیز بودن و شگفتی های روسیه صحه می گذارد. با ورود ملی پوشان کشورمان به شهر تاریخی کازان برآن شدیم تا در این یادداشت به معرفی نقاط تاریخی و جاذبه های گردشگری کازان بپردازیم.

معبدی برای ادیان گوناگون 

شهر کازان بیش از هر چیز به مکان امنی برای زیست ادیان گوناگون معروف است. شهری که حتی برای نشان دادن اتحاد و صلح میان ادیان متعدد، معبد جهانی را در آن بنا کرده اند. معبدی که نشانه هایی از تمام بناهای دینی مختلف را در خود جای داده است. معبدی شگفت انگیز آراسته به مناره ها، گنبدهای اورتدکس، نمادی از کنیسه یهودیان و همچنین نشانه هایی از 16 عقیده دینی گوناگون در جهان. بانی ساخت معبد تمام ادیان، ایلدار خانوف بود که در سال 1992 اقدام به ساخت آن کرد.

 معبد جهانی

معبد جهانی

مسجد قل شریف، نگینی فیروزه ای 

کازان با ساختمان های متنوع و برج های سر به فلک کشیده اش، تجربه سفری شگفت انگیز را برای یک میلیون گردشگری رقم می زند که همه ساله از این شهر دیدن می کنند. در تکه ای از شهر، تصویری دگرگون از فاصله میان زمین و آسمان شاهد هستیم. چندین مناره و گنبد با تلالوی بی نظیری از هارمونی رنگ فیروزه ای پیش چشم مخاطب جلوه گری می کند. مسجد قل شریف، همچون نگینی فیروزه ای در شهر کازان می درخشد. زمان ساخت بزرگترین مسجد روسیه به قرن 16 میلادی باز می گردد. سبک معماری مسجد وامدار سبک عثمانی و رنسانس است. گنبد مرکزی آن 39 متر و مناره های اصلی، 57 متر ارتفاع دارند. این مسجد دو طبقه یک کتابخانه بسیار غنی و مدرسه اسلامی را درون خود جای داده است. نام مسجد به پاس یاد و خاطره آخرین امام جماعتش (سید قل شریف) که در جریان دفاع از شهر در برابر حمله روس ها کشته شد، قل شریف نامیده می شود. قل شریف در سال 2005 و مقارن با جشن های 1000 سالگی کازان، در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

مسجد قل شریف

مسجد قل شریف

کلیسای بشارت

معماری منحصر به فرد کازان، گشت و گذرار میان شهری افسانه ای را برای گردشگران به ارمغان می آورد. جای جای شهر برج ها و مناره های رنگین و انعکاس زیبای آن ها در رودخانه جادویی ولگا، خاطره ای تکرار نشدنی و ماندگار برای گردشگران رقم می زند. ساختمان سفید کلیسای بشارت با گنبدهای فیروزه ای و تک گنبد طلایی، بنایی خاص و دلفریب را ارزانی نگاه مخاطبان می کند. این کلیسا در سال 1561 و توسط پوستنیک یاکولف ساخته شد.

 کلیسای بشارت

کلیسای بشارت

برج سویومبیکه

شهر کازان که در قرن 13 میلادی به عنوان پناهگاه تاتارها در مقابل حمله مغول مورد استفاده قرار گرفت دارای برجی است به نام برج سویومبیکه. این برج با نمایی از آجر و طرح پلکانی سابق براین در فهرست برج های کج دنیا قرار داشت اما در سال های 1930 تا 1990 تمهیداتی برای صاف کردن برج به مرحله اجرا درآمد. 

برج سویومبیکه

برج سویومبیکه

آجرهای قرمز رنگ

برج ناقوس کلیسای اپیفنی با آجرهای قرمز رنگ و 74 متر ارتفاع و سبک معماری روسی، منظره ای شگفت انگیز و خیره کننده برای گردشگران در خیابان ال بامانا رقم می زند. قدمت ساخت برج به قرن 19 میلادی باز می گردد.

برج ناقوس کلیسای اپیفنی

برج ناقوس کلیسای اپیفنی

قلعه ای برای تئاتر

ساختمان تئاتر عروسکی در سال 2012 افتتاح شد. این ساختمان که بیشتر شبیه یک قلعه اسباب بازی است با برج های رنگی، شخصیت های کارتنی و ساعت بزرگی روی شیشه های ساختمان،محلی مختص نمایش تئاتر عروسکی است.

تئاتر عروسکی

تئاتر عروسکی

موزه ای برای شیرینی

البته نمی شود یک شهر را معرفی کرد و از خوراکی ها و غذاهای آن جا صحبتی به میان نیاورد. چاک چاک، نوعی شیرینی سنتی تاتاری است که در مهمانی ها و جشن های این منطقه سرو می شود. این خوراکی که در عسل پخته می شود به قدری محبوب است که موزه ای به نام موزه چاک چاک که درواقع موزه ای تعاملی است در این خصوص راه اندازی شده است.

موزه چاک چاک

موزه چاک چاک

سبک زندگی در موزه

تاتارها برای پیشینه و اصالت خود ارزش زیادی قائل هستند و می کوشند آن را حفظ کنند. موزه سبک زندگی شوروی، در بر دارنده نمادهایی از زندگی در شوروی سابق بوده و به روشنی گواهی می دهد که موسیقی تا چه اندازه در زندگی مردم این منطقه جریان داشته است.

موزه سبک زندگی

موزه سبک زندگی

تهیه و تدوین : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دیدنی ها و شگفتی های شهر کازان، میزبان ملی پوشان+ تصاویر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..