تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




۲۰ درصد کودکان زیر ۷ سال به پیش دبستانی می‌روند/ مدیریت مهد کودک‌ها باید یکپارچه شود

دبیر اجرایی کنگره ملی آموزش و سلامت کودکان پیش از دبستان:

20 درصد کودکان زیر هفت سال به پیش دبستان می‌روند/ مدیریت مهد کودک‌ها باید یکپارچه شودبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عصمت ابراهیمی دبیر اجرایی اولین کنگره بین المللی و پنجمین کنگره ملی آموزش و سلامت کودکان پیش از دبستان در این کنگره افزود: با توجه به اهمیت دوران کودکی و دوران حساس خردسالی و زیر هفت سال، باید اطلاعات متولیان آموزش و پرورش به روز باشد و این افراد با دانش روز، روش‌های آموزشی، رویکرد‌ها و سیاست‌های سطح کلان کودکان آشنا باشند.

وی اظهار کرد: اولین کنگره بین المللی و پنجمین کنگره ملی آموزش و سلامت کودکان پیش از دبستان محلی برای هم اندیشی مدیران، مربیان مهدکودک و سیاست گذاران در گروه‌های سنی زیر 6 است که می‌توانند با بهره مندی از جدیدترین اطلاعات همفکری و هم افزایی مطلوبی داشته باشند.

ابراهیمی ادامه داد: در بحث آموزش، متولیان سلامت همان آموزش و پرورش محسوب می‌شوند و سازمان بهزیستی نیز متولی بخش سلامت کودکان پیش دبستان و از سیاست گذاران این عرصه است که در کنار وزارت بهداشت که بعد جسمانی و بهداشت کودکان را پیگیری می‌کند، برنامه‌ها و طرح‌های کشوری را برای ارتقای بهداشت و سلامت کودکان زیر هفت سال دارد.

فعالیت حدود 700 مهدخصوصی در کشور 

دبیر اجرایی اولین کنگره بین المللی و پنجمین کنگره ملی آموزش و سلامت کودکان پیش از دبستان اظهار کرد: در استان تهران حدود 700 مهد خصوصی وجود دارد که از سازمان بهزیستی مجوز لازم را کسب کردند؛ در سطح کشور آمار کودکانی که از پیش دبستانی استفاده می‌کنند و در این عرصه مهدهای مساجد، مهدهای وزارت ارشاد و مهدهای بهزیستی نیز در نظر گرفته می شود که حدودا با احتساب این گروه‌ها 20 درصد کودکان زیر هفت سال به پیش دبستان می‌روند.

وی در پایان گفت: آموزش و مسائل مربوط به کودکان زیر هفت سال موضوعی مهم است و متولیان این عرصه زیاد هستند و به صورت جزیره‌ای عمل می‌کنند و اگر یک سازمان به صورت یک پارچه متولی باشد بسیاری از این مشکلات رفع خواهند شد و شاهد برنامه‌های جامعی برای کودکان زیر هفت سال خواهیم بود.

فعالیت بیش از 20 سازمان و نهاد در حوزه مدیریت کودکان پیش از دبستان

منصوره کریم زاده دبیر اجرایی اولین کنگره بین المللی و پنجمین کنگره ملی آموزش و سلامت کودکان پیش از دبستان گفت: آموزش و سلامت روان کودک در دنیای امروز نیازمند ساماندهی مسائل گوناگون و یک پارچه بودن سیاست‌های عرصه مراقبت و رشد کودک خردسال، سیاست‌های پیشگیری و مراقبت از کودکان نیازمند حمایت ویژه، استانداردهای آموزشی، آموزش خود مراقبتی، مهارت‌های زندگی و... است که متولیان رشد و پرورش کودکان باید در این عرصه نقش آفرینی کنند.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه 90 درصد رشد ذهنی کودکان در سنین زیر 6 سال شکل می‌گیرد باید گروه‌های سیاست گذار برای این گروه‌ها به صورت یک پارچه عمل کنند و مدیریت چند گانه کودکان پیش دبستان به نفع این گروه‌ها نیست.

کریم‌زاده با اشاره به فعالیت بیش از 20 سازمان و نهاد در حوزه مدیریت و آموزش کودکان پیش از دبستان اظهار کرد: یک پارچگی نظام آموزشی و استانداردسازی آموزش برای گروه‌های پیش دبستان موضوعی مهم است که باید متولیان سلامت و آموزش در گام‌های ابتدایی برای آن برنامه داشته باشند تا شاهد آینده‌ای سالم و موفق برای جامعه باشیم.

دبیر علمی اولین کنگره بین المللی و پنجمین کنگره ملی آموزش و سلامت کودکان پیش از دبستان تصریح کرد: با توجه به شناخت زبانی، مهارت‌های اجتماعی و ویژگی‌های شناختی کودکان زیر 6 سال باید آموزش پیش دبستان برای این گروه‌ها اجباری شود و متولیان عرصه سلامت و آ‌موزش کودکان باید آموزش پیش از دبستان را یکی از شاخص‌های مهم رفاه اجتماعی تلقی کنند.

حوزه آموزش کودکان پیش از دبستان نیازمند سرمایه گذاری است

وی گفت: متولیان آموزش و سلامت کودکان پیش از دبستان باید بدانند که آموزش پیش از دبستان یک سرمایه گذاری برای کشور است و این آموزش در سال‌های آتی روی کاهش آسیب‌های اجتماعی و هزینه‌های سلامت اجتماعی نقش مستقیم دارد و باید با اهمیت آموزش دوره پیش از دبستان از گام‌های نخستین برای آینده کشور سرمایه گذاری کنیم.

کریم‌زاده در پایان از حضور مهمانانی از کشورهای ایتالیا، اتریش، سوئد، انگلیس در این همایش خبر داد و افزود: با پرداختن به محورهای اصلی همایش که به آموزش، سلامت و سیاست گذاری برمی‌گردد می‌توان شاهد جریانات خوبی در آینده کشور باشیم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «۲۰ درصد کودکان زیر ۷ سال به پیش دبستانی می‌روند/ مدیریت مهد کودک‌ها باید یکپارچه شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..