تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ترمیم آسیب‌های نخاعی به کمک ژن‌درمانی

ترمیم آسیب‌های نخاعی به کمک ژن‌درمانیبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛بررسی های محققان انگلیسی و هلندی نشان می دهد که ژن درمانی می تواند در درمان این بیماری مهلک موثر باشد و آزمایش هایی که بر روی موش ها صورت گرفته ثابت کرده موش های قطع نخاع شده بعد از دستکاری ژنتیک قادر به تکان دادن مجدد پاها و پنجه هایشان بوده اند.

وارد آمدن آسیب به نخاع افراد باعث می شود آنها کنترل تمام یا بخشی از اجزای بدن خود را از دست بدهند. علت این امر قطع ارتباط میان سلول های عصبی رشته نخاع با یکدیگر و با عضلاتی است که وظیفه کنترل آنها را بر عهده دارند.

اما از طریق ژن درمانی می توان بافت های آسیب دیده نخاع را طی مدت دو هفته احیا کرد، به گونه ای که آنها بعد از مدت مذکور توانستند از نردبان هم بالا بروند.

پژوهشگران امیدوارند از این طریق در گام اول بتوانند دست های افراد قطع نخاعی را مجددا به کار بیندازند و در آینده حتی راه رفتن این اشخاص را هم ممکن کنند. البته برای تکمیل شدن این روش درمانی بر روی انسان هنوز باید آزمایش های بیشتری انجام شود.

منبع:مهر

انتهای پیام/

ژن درمانی نخاع آسیب دیده را درمان می کند



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ترمیم آسیب‌های نخاعی به کمک ژن‌درمانی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..