تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




قاضی پور: چشم گران فروش‌ها را دربیاورید

تابناک: در روزهای گذشته، بهای خودرو افزایش بسیاری داشته و در حالی که انتظار می رفت، نهادهای نظارتی دقت زیادی بر این موضوع داشته باشند و مانع از افزایش بی رویه و فشار به مردم شوند، مجلس شورای اسلامی ـ که بالاترین نهاد نظارتی در کشور به حساب می آید ـ شش ماه طرح ساماندهی بازار خودرو را که یک فوریت آن در مجلس رأی آورده بود، مسکوت گذاشت.

نادر قاضی پور در گفت وگویی در این باره اظهار داشت: در این اوضاع آشفته بازار تحریم آمریکا، فرار پژو و فضایی که رنو ایجاد کرده است، کمیسیون تصمیم گرفت تا این طرح را شش ماه مسکوت بگذارد تا خودروسازی های داخلی بتوانند سریع این بازار آشفته را کنترل کنند.

وی در پاسخ به این که این اقدام خلاف آیین نامه داخلی مجلس است و از سوی دیگر با توجه به افزایش قیمت ها فشار زیادی بر مردم می آید، گفت: متأسفانه شما خبرنگاران بر سر کالای ایرانی می زنید و به جای ارزان کردن کالای خارجی، به دنبال کاهش قیمت کالاهای داخلی هستید.

وی افزود: در حال حاضر در ترکیه عوارض واردات خودرو از ایران کمتر است، ولی مالیات واردات آنقدر زیاد است که از تعرفه های ما هم بیشتر است و قیمت تمام شده آن از ایران گرانتر می شود.

این نماینده مجلس گفت: ما در اوج تحریم ها دیدیم دو کالا هرگز تحریم نشد؛ اولی خودرو بود و دیگری سیگار. همین الان آمریکا به ما خودرو می دهد، ولی قطعه آن را نمی دهد؛ پس در نتیجه با این وضعیت، ایران به گورستان ماشین آلات خارجی تبدیل خواهد شد. به عبارت دیگر، یک خودرو 5000 میلیونی ممکن است به خاطر یک قطعه 10 هزار تومانی زمینگیر شود.

ما مصوب کردیم هر کس قصد واردات خودرو را دارد، نخست باید خدمات پس از فروش آن را در داخل مستقر و تضمین کند که تأمین قطعات صورت خواهد گرفت و پس از آن مبادرت به واردات خودرو کند.

وی در پاسخ به اینکه برخی خودرو را با دلار 4200 تومان وارد می کنند اما با دلار 6800 تومان می فروشند، چرا برای این کاری نمی کنید، گفت: این خلاف است. سازمان های تعزیرات حکومتی و سازمان بازرسی و سازمان حمایت از مصرف کننده باید چشم اینها را در بیاورد و با متخلفان برخورد کند. نباید در مقابل متخلفان مماشات کرد. متخلف، متخلف است؛ چه یک فرد عادی باشد چه یک نماینده مجلس، باید با همه برخورد کرد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «قاضی پور: چشم گران فروش‌ها را دربیاورید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..