تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دستور ترامپ برای تشکیل «نیروی فضایی نظامی»

خبرگزاری ایرنا: «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه به وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) دستور داد که «نیروی فضایی» را به عنوان ششمین شاخه نیروهای مسلح آمریکا تاسیس کند.

به نقل از واشنگتن پست، ترامپ که پیش از جلسه با اعضای شورای ملی فضایی آمریکا سخن می‌گفت، خواستار تدارک زمینه های لازم برای تاسیسِ هر چه سریع تر این نیرو شد.

رئیس جمهوری آمریکا گفت: هم نیروی هوایی و هم نیروی فضایی خواهیم داشت که دو حوزه یکسان، اما جدا از یکدیگر خواهد بود.

این اظهارات ترامپ در شرایطی است که پنتاگون همچنان به دستور کنگره این کشور مشغول مطالعه روی امکان عملیات فضایی است و انتظار نمی‌رود که گزارش مربوطه را حداقل تا ماه دسامبر (آذر) تحویل دهد.

گمانه‌زنی‌ها در این رابطه به طور جدی از سال گذشته آغاز شد و به سرعت مورد مخالفت مقام‌های نیروی هوایی آمریکا قرار گرفت.

فرماندهان این نهاد که مسئولیت نزدیک به 80 درصد از فعالیت‌های فضایی آمریکا را عهده دارند، گفته‌اند که تاسیس یک نیروی جدید، تنها به افزایش بوروکراسی غیرضروری منجر خواهد شد.

رقابت در عرصه فضایی سابقه ای چند ده ساله دارد و از زمان پرتاب نخستین ماهواره به فضا تا به امروز، عمدتا میان آمریکا و روسیه (شوروی سابق) در جریان بوده است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دستور ترامپ برای تشکیل «نیروی فضایی نظامی»»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..