تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ویتامینی که از ابتلا به سرطان روده بزرگ پیشگیری می‌کند!

ویتامینی که از ابتلا به سرطان روده بزرگ پیشگیری می‌کند!به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛نور خورشید موجب تحریک تولید ویتامین D می شود و افراد دارای میزان کافی این ویتامین، ۲۲ درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به سرطان روده قرار دارند.

همچنین محققان دریافتند هر چقدر میزان ویتامین D بدن بیشتر باشد، احتمال ابتلا به سرطان روده بزرگ هم بیشتر کاهش می یابد.

به گفته محققان، به ازای هر افزایش نسبی ویتامین D خون، احتمال ابتلا به سرطان روده بزرگ در زنان ۱۹ درصد و در مردان ۷ درصد کاهش می یابد.

محققان عنوان می کنند یک زن از هر ۲۴ زن و یک مرد از هر ۲۲ مرد در طول عمرش مبتلا به سرطان روده بزرگ خواهد شد.

مطالعات قبلی هم نشان داده اند که کمبود ویتامین D می تواند موجب بروز سایر مشکلاتی به جز پوکی استخوان و بدکاری سیستم ایمنی شود.

از آنجائیکه کمبود ویتامین D در رشد روده تاثیر دارد، ارتباط کمبود این ویتامین با سرطان کلورکتال (راست روده) نیز تایید شده است.

«مارجری مک کالو»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «ویتامین D با حفظ سلامت استخوان ها مرتبط است، اما مشخص نشده است که ویتامین D موجود در مواد غذایی از سرطان روده بزرگ پیشگیری می کنند.»

محققان در یافته های خود دریافتند نقش حفاظتی ویتامین D در پیشگیری از سرطان روده بزرگ، بخصوص در زنان بیشتر است.

مک کالو در این باره توضیح می دهد: «سرطان زمانی رخ می دهد که سلول های غیرعادی بدون هیچ کنترلی رشد کرده و گسترش یابند. مطالعات نشان داده اند که ویتامین D می تواند به محدودکردن تکثیر سلول های غیرعادی کمک کند.»

منبع:مهر

انتهای پیام/

نقش محافظتی ویتامین D در پیشگیری از سرطان روده بزرگ



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ویتامینی که از ابتلا به سرطان روده بزرگ پیشگیری می‌کند!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..