تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سلبریتی ها از واقعیت ها دور هستند

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ احمد نادری؛ جامعه شناس در برنامه تیتر امشب شبکه خبر گفت: سلبریتی ها افراد های خاصی در جامعه با نشانه های خاص هستند، خواستگاه سلبریتی ها در فرهنگ غربی است و نقش آن ها در جامعه غربی تعریف شده است.

سلبریتی ها از واقعیت ها دور هستند

او گفت: جامعه سنتی و جامعه مدرن امروزی از ویژگی های خاصی برخوردار است، عموما سلبریتی ها آدم های بی سوادی هستند و نگاه آن ها به مسایل پیش رو سطحی است.

این جامعه شناس با اشاره به اینکه رسانه ها سلبریتی ساز هستند، افزود: رسانه ها در تولید و بازتولید سلبریتی نقش دارند، محبوبیت افراد در شبکه های اجتماعی اقتدار آفرین است ولی مرجعیت تمام عیار ندارد.

بهرام بیات؛ جامعه شناس در برنامه تیتر امشب شبکه خبر گفت: سلبریتی واژه ای است که معمولا برای افراد معروف به کار می رود، افرادی که طرفداران زیادی دارند. این افراد می توانند خواننده، بازیگر، فوتبالیست، ورزشکار، مجری تلویزیون و … باشد.

سلبریتی ها از واقعیت ها دور هستند

او گفت: سلبریتی از محبوبیت در جامعه برخوردار هستند ولی نقش مرجعیت را ایفا نکرده و دربرگیری کامل ندارند، گروه های مرجع در دنیای واقعی از اهمیت بالای برخوردار هستند ولی گروه های سلبریتی یک محبوبت در گروه های مجازی دارند.

بیات گفت: شبکه های اجتماعی موجب شده است که سلبریتی ها با گروه های محبوب سرکار داشته باشند. افرادی که از مرجعیت برخوردار هستند می توانند در فضای مجازی هم نقش داشته باشند..

بیات با اشاره به اینکه سلبریتی در جامعه تاثیرگذار هستند افزود: سلبریتی ها دارای کارکردهای مثبتی در جامعه هستند ولی انتظار نداریم که همه مشکلات جامعه را حل کنند، آن ها نماینده قشر خاصی از جامعه هستند که در کنش های جامعه مشارکت دارند.

او گفت: نباید بازیگر، فوتبالیست، ورزشکار و... را از واقعیت های جامعه دور کنیم، چون جامعه جدید الزامات خاص خود را دارد.

منبع: شبکه خبر

انتهای پیام/

انتقاد از برخی رفتارهای مجازی سلبریتی ها



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سلبریتی ها از واقعیت ها دور هستند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..