تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سوسک سرخرطومی حنایی درنخیلات بوشهر ردیابی شد

سوسک سرخرطومی حنایی درنخیلات بوشهر ردیابی شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، کبری توکلی روز دوشنبه درجمع خبرنگاران افزود: این طرح در پی اعلام مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مبنی بر حضور احتمالی آفت بسیار خطرناک سوسک سرخرطومی حنایی خرما در مناطقی از استان بوشهر (شهرستان دشتستان) و آلوده بودن نخیلات شهرستان‌های پارسیان استان هرمزگان و لارستان فارس به این آفت در دستور کار است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه حشره کامل سوسک‌های چوبخوار خرما به طور تقریبی یک ساعت قبل ازغروب تا یک ساعت بعد از غروب آفتاب در سطح باغ پرواز می‌کنند، وجود یک تله نوری درهکتار برای شکار حشرات کامل در زمان‌های یاد شده در باغ الزامی است.

توکلی اظهار داشت: عملیات تله گذاری (هر هکتار یک تله)، ایجاد پوشش روی تنه نخیلات و استفاده ازسموم فومیگانت به ازای هر یک متر طول نخیلات ۶ عدد قرص فستوکسین برای مبارزه با حشرات کامل و لارو‌های درون تنه، در نخیلات شهرستان بوشهر در دست اجراست.

وی یادآورشد: در شهرستان بوشهر ۸۸۰ هکتار نخلستان وجود دارد که عمده ارقام مورد کاشت شامل کبکاب، استعمران، خضراوی و زاهدی است و با توجه به این رقم کبکاب بیشتر نسبت به سایر ارقام بیشتر است، درصد و میزان خسارت وارده به آن ردیابی، پایش و مونیتورینگ وجود و یا نبود آفت سوسک سرخرطومی حنایی در نخیلات بوشهر انجام شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهستان بوشهر گفت: آموزش‌های لازم برای شناسایی کامل بیولوژی و جدول زندگی آفت سوسک سرخرطومی حنایی و سایر چوبخواران خرما به باغداران در دست اجراست.

انتهای پیام/م

عملیات ردیابی آفت سوسک سرخرطومی حنایی در نخلستان های بوشهر



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سوسک سرخرطومی حنایی درنخیلات بوشهر ردیابی شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..