تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




استفاده از فناوری نوین راهکاری موثر برای تسریع ساخت و ساز مدارس

استفاده از فناوری نوین راهکاری موثر برای تسریع ساخت و ساز مدارسبه گزارش  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دومین جلسه شورای سیاستگذاری و راهبری مقاوم سازی و کاربرد فناوری‌های نوین ساختمانی در مدارس، عصر امروز با حضور مهراله رخشانی مهر  رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و جمعی از اساتید دانشگاه‌های مختلف کشور، مدیران و کارشناسان حوزه مقاوم سازی در سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور برگزار شد.

در این جلسه  رخشانی مهر در ابتدا با اشاره به اهمیت موضوع مقاوم سازی مدارس گفت: باتوجه به شرایط کنونی وضعیت مدارس در کشور و برای حفظ فضا‌های آموزشی موجود، مقاوم سازی مدارس باید با توجه و حساسیت بیشتری پیگیری شود.

وی با تاکید بر وجود دانش ارزنده مقاوم سازی در بین مهندسان و کارشناسان متخصص سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور افزود: با تقویت و پیگیری جدی این موضوع، ضمن حفظ وضعیت موجود، کار‌های نیمه تمام گذشته را پیگیری و سعی بر اجرائی نمودن آن‌ها داریم.

وی با اشاره به وضعیت کنونی مدارس در کشور اظهار کرد: در طول برنامه پنجم توسعه و تا پایان سال گذشته حدود ۳۰ هزار کلاس درس در کشور مقاوم سازی شده است.

رخشانی مهر افزود: هم اکنون حدود ۹۵ هزار کلاس درس نیز در نقاط مختلف کشور نیازمند مقاوم سازی است.

ضرورت توجه به گسترش صنعتی سازی در ساخت مدارس

صنعتی سازی مدارس از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در این زمینه گفت: یکی از راهکار‌های بسیار مفید و موثر برای تسریع در روند ساخت و ساز مدارس در استان‌های وسیع و با استقرار جمعیت پراکنده و تجمیع مدارس با تعداد کلاس‌های کم، گسترش صنعتی سازی و استفاده از فناوری‌های نوین است.

 رخشانی مهر با اشاره به اهمیت ارتباط مستمر صنعت و دانشگاه، گفت: هدف از ایجاد شورای سیاستگذاری و راهبری مقاوم سازی مدارس بهره مندی از نظرات ارزشمند اساتید دانشگاه و اجرائی نمودن آن‌ها با تدوین دستورالعمل‌ها و آئین نامه‌های تخصصی در حوزه مقاوم سازی می‌باشد.

وی همچنین با ابراز خرسندی از اینکه مطالعات و اقدامات گسترده‌ای در زمینه مقاوم سازی در کشور انجام شده بیان کرد: خوشبختانه این دانش تخصصی در سازمان نوسازی مدارس کشور به صورت علمی و اجرایی وجود دارد و این مهم، اندوخته ارزشمندی برای این مجموعه محسوب می‌شود.

شایان ذکر است؛  در این جلسه برخی اساتید برجسته دانشگاه‌های مختلف کشور به ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند و به مستند سازی اقدامات و تحقیقات انجام شده و یا در دست اجرا تاکید نمودند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «استفاده از فناوری نوین راهکاری موثر برای تسریع ساخت و ساز مدارس»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..