تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




10 جای نیش حشرات که هر کسی باید آنها را بشناسد

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فصل هیجان‌انگیز تابستان فرارسیده و اغلب مردم بیشتر وقت خود را در بیرون از خانه سپری می‌کنند. در دل طبیعت بودن مزایای فراوانی دارد و علاوه بر تاثیر مثبت در روحیه افراد، در جسم آنها نیز تغییراتی بسیار خوبی ایجاد می‌کند. از جمله می‌توان به کاهش میزان استرس و افسردگی یا تنظیم فشار خون اشاره کرد.

اما این گردش لذت بخش گاهی اوقات مشکلاتی خاص خود را نیز بدنبال دارد. از جمله باید به گزیده شدن توسط نیش حشرات اشاره کرد.

از زنبور معمولی گرفته تا زنبور سرخ و پشه و کنه حشراتی هستند که بدن انسان را می‌‌گزند و ممکن است بیماری‌های مختلفی را به بدن منتقل کنند.

از این رو

برای آشنایی با ۱۰ جای نیش حشرات که لازم است همه آنها را بشناسند در ادامه با روزیاتو همراه باشید.

زنبور سرخ
10 جای نیش حشرات که هر کسی باید آنها را بشناسد

جای نیش زنبور سرخ

وقتی زنبور سرخ جایی از بدن انسان را نیش بزند، بلافاصله قرمز و متورم می‌شود. حتی ممکن است محل گزیدگی تاول بزند. نیش زنبور قرمز بسیار دردناک است و برای بعضی‌ها غیر قابل‌قابل تحمل است. نیش آن نیز سمی‌تر از نیش زنبور معمولی است زیرا خرزنبور (زنبور سرخ) از نمونه معمولی بزرگ‌تر است.

نیش این حشره حاوی هیستامین و استیل کولین است.

اگر قربانی در دست و پا احساس سردی داشت یا گوش‌ها و لب‌هایش کبود شد و در تنفس خود نیز با مشکل مواجه شد حتما او را به نزد پزشک ببرید زیرا ممکن است به نیش زنبور قرمز حساسیت شدید داده باشد.

زنبور عسل

10 جای نیش حشرات که هر کسی باید آنها را بشناسد

جای نیش زنبور عسل

پس از گزیده شدن توسط زنبور عسل شما باید نیش آن را از بدن خود خارج کنید. پس از اینکه این زنبور فرد را نیش می‌زند، محل گزیدگی قرمز و متورم خواهد شد. فرد احساس سوزش و درد تیز دارد و کمی پس از گزیده شدن خارش شدید ایجاد خواهد شد.

اگر به نیش زنبور عسل حساسیت ندارید، نباید نگران چیزی باشید. همه مشکلات همین‌جا تمام می‌شوند. اما اگر آلرژی دارید، احتمالا در تنفس با مشکل مواجه خواهید شد که یک مساله جدی است و حتما باید به پزشک مراجعه کنید.

زنبور بی‌عسل (زنبور کارگر)

10 جای نیش حشرات که هر کسی باید آنها را بشناسد

جای نیش زنبور بی‌عسل (زنبور کارگر)

نشانه‌های نیش زنبور کارگر همانند نیش زنبور عسل است، یعنی جای نیش متورم و سرخ می‌شود و فرد در محل گزیدگی دچار سوزش و درد می‌شود و پس از چند دقیقه خارش می‌گیرد. البته ممکن است روی پوست خون‌ریزی هم مشاهده شود. زنبور کارگر می‌تواند چندین بار نیش بزند.

همانند نیش زنبور عسل بسیار مهم است بدانید که آیا به سم آن حساسیت دارید یا خیر.

نیش پشه

10 جای نیش حشرات که هر کسی باید آنها را بشناسد

جای نیش پشه

نیش حشره‌های مختلف، به شکل‌های گوناگون روی پوست پدیدار می‌شوند. تقریبا همه ما با جای نیش پشه به خوبی آشنا هستیم؛ دانه‌های قرمز و برجسته. اغلب پشه جاهایی از پوست را نیش می‌زند که زیر لباس نیست. محل مورد علاقه این حشره برای نیش زدن هم اغلب جاهایی که پوست نازک است و راحت می‌توان به رگ خونی دسترسی داشت.

پشه پس از نیش زدن، بزاق خود را وارد زخم می‌کند. این بزاق حاوی ماده ضد انعقاد خون است و باعث رقیق شدن خون می‌شود. همین مساله باعث می‌شود تا پوست قرمز و متورم شود و خارش بگیرد.

کنه
10 جای نیش حشرات که هر کسی باید آنها را بشناسد

جای نیش کنه

جایی که کنه‌ نیش می‌زند به صورت یک دایره قرمز می‌شود. این حشره ممکن است برای مدت طولانی در بدن قربانی باقی بماند و با مکیدن خون، بدنش بزرگ‌تر شود.

موضوع بدی که در مورد کنه وجود دارد این است که نیش آن می‌تواند بیماری‌هایی همچون ورم مغز، بیماری لایم (نوعی عفونت اسپیروکتی چندسیستمی) یا مشکلات سلامتی دیگری رابرای فرد بدنبال داشته باشد.

اگر حشره را از بدن جدا کردید اما متوجه شدید که قرمزی آن برطرف نمی‌شود و بزرگ‌تر هم می‌شود، خیلی سریع به پزشک مراجعه کنید.

کک

10 جای نیش حشرات که هر کسی باید آنها را بشناسد

جای نیش کک

نیش کک را می‌توان با جای نیش پشه یا حساسیت اشتباه گرفت زیرا همانند آن به شکل دانه‌های متورم و قرمز است. اما با این تفاوت که جای نیش کک دردناک است و پس از خاراندن دردش بیشتر می‌شود.

کک اغلب به پاها حمل می‌کند و وقتی قربانی خواب است او را نیش می‌زند. یک کک می‌تواند بارها نیش بزند. به همین خاطر، محل گزیدگی‌ها بین یک تا دو سانتی‌متر بیشتر با هم فاصله ندارند.

کک‌ها ناقل عفونت‌های شدید و مزمن هستند.

مورچه

10 جای نیش حشرات که هر کسی باید آنها را بشناسد

بیشتر مورچه‌ها برای انسان خطری به همراه ندارند. البته گفتنی است که مورچه قرمز آتشین می‌تواند مشکلات بسیاری برای فرد پدید بیاورد. به این صورت که محل گزیدگی به صورت تاول چرکی (کورک) در می‌آید و بعدا ممکن است به اسکار یا زخم بدل شود.

نیش مورچه حاوی سم است بنابراین ممکن است قربانی به آن حساسیت بدهد یا حمله آلرژیک بشود. نیش مورچه‌های معمولی خطرات کمتری بدنبال دارد.

گاز مورچه همانند نیش پشه به صورت دانه‌های قرمز و متورم ظاهر می‌شود که برای مدت طولانی خارش دارد. هنگام گاز گرفتن مورچه، قربانی احساس سوختگی پیدا می‌کند به‌گونه‌ای که انگار آب جوش روی پوستش می‌ریزند.

خرمگس

10 جای نیش حشرات که هر کسی باید آنها را بشناسد

خرمگس شبیه مگس اما بزرگ‌تر از آن است. نیش این حشره بسیار دردناک است و خون انسان را هم می‌مکد. پس از گزیدگی ابتدا یک نقطه کوچک قرمز در بدن ظاهر می‌شود که کمتر از یک میلی‌متر اندازه دارد. سپس متورم می‌شود و شروع به خارش می‌کند.

خرمگس ناقل انواع بیماری‌ها همانند تولارمی (تب خرگوش) هستند و در بیشتر مواقع به حیوانات اهلی حمله می‌کنند تا انسان‌ها.

شپش

10 جای نیش حشرات که هر کسی باید آنها را بشناسد

جای نیش شپش

اگر متوجه شدید در محل رویش موها روی پوستتان (سر، گردن یا پشت گوش‌ها) لکه‌های قرمز کوچکی همانند جای نیش پشه وجود دارد بدانید که شپش سر گرفته‌اید. اگر این نشانه‌ها روی کمر، شکم، دست‌ها یا پاها ظاهر شوند شپش معمولی نیش زده است.

این نیش‌ها در فاصله کم از هم قرار دارند. باید بدانید که شپش بیماری‌های مزمنی همچون تب خندق یا تیفوس (شبه حصبه) را منتقل می‌کنند. به همین سبب بسیار مهم است که مراقب این حشرات باشید.

ساس

10 جای نیش حشرات که هر کسی باید آنها را بشناسد

جای نیش ساس

در نگاه اول، جای نیش ساس شبیه کک و پشه است و به صورت نقاط قرمز و متورم پدیدار می‌شود که پس از مدتی خارش می‌گیرند. اما برای اینکه بتوانید تشخیص دهید که دانه‌های روی پوست در نتیجه گزیدگی کدام یک از این حشرات است، باید بگوییم که وقتی ساس دست و پا را نیش می‌زند، فاصله دانه‌ها از هم بسیار کم است و جای آنها هم دردناک‌تر از نیش پشه است.

همچنین باید توجه داشته باشید که ساس‌ها شب‌ها انسان را نیش می‌زنند.

منبع: روزیاتو

انتهای پیام/

آشنایی با ۱۰ جای نیش حشرات



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «10 جای نیش حشرات که هر کسی باید آنها را بشناسد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..