تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دارندگان مشاغل خانگی بیمه می‌شوند

به گزارش  خبرگزاری بسیج، سید تقی نوربخش با اشاره به اقدامات جدیدی که در تسهیل امور کارفرمایان و بیمه‌شدگان تامین اجتماعی اتفاق افتاده است، اظهار کرد: بنگاه‌هایی که تولیدی داخلی دارند، به ازای هر دو نفری که مشغول به کار کنند، یک نفر از معافیت پرداخت حق بیمه برخوردار خواهد شد. ضمن اینکه۱۰ تیرماه آخرین مهلت پرداخت بخشودگی جرائم بیمه‌ای کارفرمایان خوش‌حساب است.

وی افزود: افرادی که مشاغل خانگی دارند، با معرفی صنوف مربوطه، تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار خواهند گرفت. همچنین کلیه قرارداد‌هایی که مجری آن‌ها شرکت‌های دانش‌بنیان هستند، از پرداخت حق بیمه پیمانکاری معاف هستند. در این تفاهم‌نامه مواردی، چون نحوه رسیدگی به شکایات، مشوق‌ها و معافیت‌های بیمه‌ای مشخص می‌شود تا بعد از امضای آن، برای رفع موانع بیمه‌ای کسب و کار‌های نوپا اقدام شود.

مدیرعامل بیمه تامین اجتماعی در زمینه رفع مشکلات مالیاتی برای کسب و کار‌های نوپا خاطرنشان کرد: با توجه به توافق وزارت کار با وزارت ارتباطات، باید از طریق مجلس یا دولت، شمول معافیت‌های مالیاتی خدمات مولد را برای این نوع از کسب و کار‌های نوپا و شرکت‌های استارتاپی گسترش دهیم تا مالیات صفر برای آن‌ها در نظر گرفته شود.

نوربخش با اشاره به وضعیت واگذاری شرکت‌های تحت مجموعه شستا به بخش خصوصی تصریح کرد: از ۱۳۰ بنگاه سازمان تامین اجتماعی، ۵۴ بنگاه را به مزایده گذاشتیم که تعدادی از آن‌ها در حال واگذاری هستند، این به معنی خروج از سهامداری نیست. در حد ۴۰ درصد سهام‌دار خواهیم بود.
وی منابع و مصارف سازمان تامین اجتماعی را مهم‌ترین چالش همه صندوق‌های بیمه‌ای دانست و افزود: سازمان تامین اجتماعی، تنها سازمان بیمه‌گری است که بدون اتکا به منابع عمومی دولت تعهدات خود را انجام می‌دهد. در سال ۹۶ بالغ بر ۷۵ هزار میلیارد تومان تجهیز منابع و حدود ۵۲ هزار میلیارد تومان مستمری پرداخت شده است که نیمی از درآمد نفتی کشور است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اضافه کرد: حدود ۱۹هزار میلیارد تومان در رابطه با درمان و چهار هزار میلیارد تومان هم برای مسائل لجستیک، پشتیبانی و سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف هزینه شده است. در سال ۹۷ نیز ۹۸ هزار میلیارد تومان برای منابع و مصارف سازمان تامین اجتماعی در نظر گرفته شده که معادل ۲۴ درصد بودجه کل کشور است.

نوربخش بیان کرد: دفترچه‌های بیمه در مراکز ملکی تامین اجتماعی بطور کامل حذف شده‌اند. نسخه به صورت الکترونیک تولید و دریافت دارو و دستورات دارو بصورت دیجیتالی درج می‌شود. همچنین ۷۰ میلیون نسخه الکترونیک در سال ۹۶ ایجاد شده است و حدود ۱۵ میلیارد تومان صرفه‌جویی در زمینه چاپ دفترچه انجام شده است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دارندگان مشاغل خانگی بیمه می‌شوند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..