تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ارتش ترکیه با هماهنگی آمریکا وارد شهر منبج سوریه شدند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رسانه های ترکیه از ورود نیروهای ارتش این کشور به شهر منبج در شمال سوریه در پی توافق به دست آمده آنکارا با واشنگتن در خصوص این شهر خبر دادند.

 شبکه خبری استار ترکیه که در خبری فوری اعلام کرد بر اساس توافق بین ترکیه و آمریکا در خصوص منبج، یگان های ارتش ترکیه به دروازه های منبج نزدیک شدند، گزارش کرد: مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه هفته پیش از توافق کشورش با آمریکا در خصوص اخراج نیروهای یگان های مدافع خلق سوریه(ی.پ.گ) از منبج و خلع سلاح این تشکیلات و ورود ارتش ترکیه به منبج خبر داده بود.

چاووش اوغلو هفته گذشته در تشریح توافق ترکیه و آمریکا در زمینه اداره شهر منبج سوریه و نقشه راه تدوین شده دو کشور در این زمینه گفت که بر اساس توافق ترکیه و آمریکا، نیروهای ی.پ.گ از منبج به شرق فرات عقب نشینی خواهند کرد و در پایان روند عقب‌نشینی، این گروه توسط آمریکا به طور کامل خلع سلاح خواهد شد.


وی بیان کرد: در قالب نقشه راه تهیه شده و بر اساس تصمیم کارگروه مشترک، منبج از حضور عناصر تروریستی پاکسازی خواهد شد و ترکیه و آمریکا تامین امنیت منبج را برعهده خواهند گرفت.


توافق اولیه دو کشور دو هفته پیش در دیدار کارشناسان ترکیه و آمریکا در آنکارا حاصل شده بود و وزرای خارجه دو کشور دیروز در واشنگتن توافق به دست آمده را نهایی و امضا کرده و نقشه راه اقدام دو کشور در خصوص منبج را اعلام کردند.


ترکیه و آمریکا بر سر حمایت سیاسی، تسلیحاتی و مالی واشنگتن از نیروهای جنگجوی سوریه از جمله یگان های مدافع خلق سوریه(ی.پ.گ) و حزب اتحاد دموکراتیک سوریه(پ.ی.د) و نیز در خصوص حضور نیروهای این دو تشکیلات و پ.ک.ک در غرب و شرق فرات از جمله منبج و رقه و نیز خودداری آمریکا از استرداد فتح الله گولن متهم کودتای 15 جولای سال 2016 ترکیه اختلافات جدی دارند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ارتش ترکیه با هماهنگی آمریکا وارد شهر منبج سوریه شدند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..