تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بررسی عوامل گردو غبار شرق کرمان در ستاد بحران کشور

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدفرید لطیفی معاون بازسازی و بازتوانی ستاد مدیریت بحران کشور با حضور فرمانداران و جمعی از مدیران شرق استان کرمان در بم گفت: پس از وقوع بحران‌ها ما در راستای جبران خسارات پیشنهاداتی به سازمان برنامه و بودجه می‌دهیم که پس از بررسی و تصویب به سازمان‌های زیرمجموعه ابلاغ می‌شود.

معاون بازسازی و بازتوانی ستاد مدیریت بحران کشور با بیان اینکه رسالت سازمان ما افزایش اقدامات پیشگیرانه است، بیان کرد: ما باید در ارتباط با کار‌های پیشگیرانه تلاش خود را به‌کار بگیریم، زیرا جبران خسارت در مواقع بحرانی بسیار زیاد است و امروز دنیا هم به دنبال اقدامات پیشگیرانه است.

وی با بیان اینکه مخاطرات دو گونه هستند اول حوادث طبیعی و بعد مواردی که انسان در آن نفش دارد، ابراز داشت: مدیریت بارش‌ها و سیلاب‌ها باید توسط جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها انجام شود.

لطیفی با تأکید بر اینکه جهاد کشاورزی باید طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری را پیش‌بینی و اجرایی کند، عنوان کرد: ما به شدت پیگیر احداث سد‌های زیرزمینی هستیم، زیرا اینگونه سد‌ها نه تنها خسارتی ندارد بلکه بسیار مفید است.

معاون بازسازی و بازتوانی ستاد مدیریت بحران کشور افزود: ما ایرانی‌ها تمدنی بزرگ داریم که این مسئله وظیفه ما را سنگین می‌کند و می‌طلبد کار‌های مطالعاتی و علمی را در دستور کار قرار دهیم.

وی افزود: در سال قبل، ۲۰۰ میلیارد تومان برای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری پیشنهاد دادیم که در اکثر نقاط کشور جذب و هزینه شد.

لطیفی بیان داشت: این سفر با توجه به تاکید رئیس ستاد بحران کشور و پیگیری نماینده شرق استان در مجلس برای بررسی مشکلات منطقه انجام و امیدوارم بتوانیم اقدامات خوبی انجام دهیم.

معاون بازسازی و بازتوانی ستاد مدیریت بحران کشور خواستار ارائه پیشنهادات استانداری در زمینه اجرای طرح‌های پیشگیرانه شامل جنگل‌کاری دیم، سد‌های زیرزمینی و ساماندهی رودخانه‌ها شد.

فرماندار بم نیز بیان داشت: شرق استان بیش از ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۷۰ درصد آن در روستا‌ها سکونت دارند و عمده تولید آن‌ها خرماست که نیازمند اعتباراتی در راستای جبران خسارات آفات خرما است.

هادی شهسوارپور افزود: ساماندهی رودخانه‌ها و مسائل مربوط به شهرستان در بازدیدی که داشتیم مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه یکی از معضلات شرق استان خشکسالی است، ابراز داشت: میزان بارندگی‌های ما در بلند مدت ۱۰۳ میلی‌متر است که امسال ۲۴ میلی‌متر بوده و در سال ۹۴ هم با ۸۴ میلی‌متر ما با سیل مواجه بودیم.

شهسوارپور گفت: متاسفانه به لحاظ برداشت‌های بی رویه توسط برخی معادن و ریختن آوار‌های زلزله در حاشیه و بستر رودخانه‌ها ما در مواقع سیلاب با مشکل مواجه هستیم که می‌طلبد اعتباراتی در راستای ساماندهی رودخانه‌ها اختصاص یابد.

فرماندار بم بیان کرد: در بارندگی‌های سال ۹۵ ما شاهد تخریب دو روستا و بروز ۵۰ میلیارد تومان خسارت بودیم.

وی یادآور شد: استفاده از ظرفیت قنوات در گذشته بسیار حائز اهمیت بوده که به لحاظ خشکسالی هم‌اکنون ب. با مناطق شرقی کشور حضور روستاییان و عشایر در روستا‌ها بسیار ضرورت دارد.

فرماندار ریگان هم از مالچ‌پاشی ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از بیابان‌های ریگان در سال قبل خبر داد و بیان داشت: با توجه به گرمای شدید در منطقه ما تا نیمه آبان ماه باید از وسایل سرمایشی استفاده کنیم که این دمای بالای هوا میزان برق مصرفی و فیش‌های برق را بالا برده و مشکلاتی را برای مردم به‌وجود آورده است.

باقری تصریح کرد: متاسفانه ۱۶ روستای ریگان درگیر طوفان شن و ریگ هستند و باغات و منازل در حال از بین رفتن است.

در این نشست فرماندار فهرج نیز با اشاره افزایش طوفان‌ها و ریزگرد‌ها از مسدود شدن جاده فهرج-زاهدان در پی طوفان در دفعات متعدد خبر داد.

امیر باقری با اشاره به خشکیدگی باغات در پی خشکسالی بیان کرد: افت سطح آب چاه‌های کشاورزی و وجود چاه‌های غیرمجاز مشکلاتی را برای ما به‌وجود آورده است.

وی خواستار کمک مسئولان استانی و کشوری به بازسازی واحد‌های روستایی از طریق اجرای ضمانت‌های سفته زنجیره‌ای شد.
انتهای پیام/ی

کمک به واحدهای روستایی  آسیب دیده از طوفان شن



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بررسی عوامل گردو غبار شرق کرمان در ستاد بحران کشور»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..