تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شناسایی ظرفیت اشتغال۵هزار روستای کانونی/پرداخت۱۲۰۰میلیارد تسهیلات

به گزارش شما نیوز ، عیسی منصوری در نشست گفتگو پیرامون برنامه ملی اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری که عصر امروز در محل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، گفت: برنامه توسعه اشتغال روستایی و عشایری از سال گذشته به پیشنهاد این وزارتخانه طی نامه ای به ریاست جمهوری در دستور کار قرار گرفت تا با  استفاده از صندوق توسعه ملی و تصویب مجلس شورای اسلامی در مردادماه سال گذشته و تصویب هیئت وزیران در آبان ماه آغاز شد.

منصوری با اشاره به اینکه در بهمن ماه سال گذشته ۲۵ درصد از منابع صندوق توسعه ملی برای اجرای برنامه اشتغال روستایی و عشایری به حساب چهار موسسه عامل صندوق کارآفرینی و امید، بانک توسعه تعاون، پست بانک و بانک کشاورزی واریز شد، ادامه داد: دغدغه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اجرای برنامه ملی اشتغال پایدار در وهله نخست تسهیل دسترسی منابع به متقاضیان حقیقی و در گام بعد کمک به توسعه اشتغال با مداخلات توسعه ای است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۲۰۰ میلیارد تومان از منابع اشتغال روستایی و عشایری از طرف چهار موسسه و بانک عامل مذکور تسهیلات به طرح های مصوب متقاضیان پرداخت شده است، یادآور شد: پرداخت این تسهیلات از اردیبهشت ماه امسال با سرعت بیشتری صورت گرفت.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار تصریح کرد: تسهیلات ابتدا به ساکن منجر به ایجاد اشتغال نمی شود. بلکه پرداخت تسهیلات زمانی می تواند موضوعیت داشته باشد که در فرآیند تکمیل زنجیره کسب و کار متقاضیان و طرح ها پرداخت شود.

منصوری با تأکید بر اینکه از نظر ما تسهیلات صرفاً یک ورودی است که باید در کنار یک سری از فعالیت ها و برونداد منجر به دستاوردی به نام  اشتغال شود، افزود: بنابراین معتقدیم پرداخت تسهیلات تنها نمی تواند منجر به دستاوردی به نام اشتغال شود.

وی تأکید کرد: برای توسعه اشتغال، بیش از تسهیلات و پیش از تسهیلات نیازمند مداخلات توسعه ای هستیم که ساز و کارهای مربوطه را در دستور کار قرار داده ایم.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار از آغاز شناسایی ظرفیت های اشتغال در ۵ هزار روستای کانونی خبر داد و گفت: از بین ۹۷ هزار آبادی و روستا ۵ هزار روستای کانونی شناسایی شده است که این روستاها بیشترین داد و ستد را با روستاهای همجوار خود دارند که رونق اقتصادی و اشتغال در این روستاهای کانونی می تواند منجر به توسعه روستاهای همجوار نیز شود.

منصوری اظهار داشت: برای اجرای سیاست های شناسایی ظرفیت های اشتغال در روستاهای محلی، تأسیس صندوق های محلی در روستاها را در دستور کار قرار دادیم و طبق قانون نیز به ازای هر روستای کانونی یک تسهیلگر باید تربیت کنیم تا ظرفیت های بالقوه اشتغال در این مناطق را به ظرفیت های بالفعل اشتغال تبدیل کنند.

وی تأکید کرد: به عنوان مثال اگر در یک روستا ظرفیت تولید فرش وجود دارد کوشش می کنیم تا با مداخلات توسعه ای، بازار این صنعت را به بازارهای بزرگتر در سطح ملی و همچنین به بازارهای جهانی متصل کنیم.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار با بیان اینکه در حال حاضر مهمترین مشکل روستائیان برای دریافت تسهیلات اشتغال روستایی نداشتن وثیقه و ضمانت های کافی است، ادامه داد: این مشکل را از طریق صندوق های ضمانت سرمایه گذاری تعاون، صندوق ضمانت صنایع کوچک و صندوق ضمانت حمایت از نخبگان برطرف کردیم تا از طریق این صندوق ها، ضمانت های کافی صورت گیرد.

منصوری فعالیت های بخش های کشاورزی، گردشگری و فناوری اطلاعات بیشترین ظرفیت های اشتغال زایی در مناطق روستایی و عشایری را به خود اختصاص داده است، افزود: سرانه اشتغال منابع صندوق توسعه ملی ۱۰۰ میلیون در نظر گرفتیم که براساس درخواست های متقاضیان در حال حاضر، میانگین  استفاده از تسهیلات اشتغال به ازای هر نفر حدود ۸۰ میلیون تومان است.

معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزیر کار با اشاره به منابع ۱۲ هزار میلیارد تومانی صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستایی و عشایری تأکید کرد: با فرض سرانه اشتغال هر نفر با صد میلیون تومان تسهیلات در مجموع اشتغال برای ۱۲۰ هزار نفر هدف گذاری شده است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شناسایی ظرفیت اشتغال۵هزار روستای کانونی/پرداخت۱۲۰۰میلیارد تسهیلات»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..