تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بخشی از بیکاری ریشه در نظام آموزشی دارد

به گزارش شما نیوز ، بایزید مردوخی در نشست گفتگو پیرامون برنامه ملی اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری که عصر امروز در محل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، گفت: اشتغال باید از طریق سرمایه گذاری در بخش های مختلف اقتصادی، صنعت، معدن، کشاورزی، گردشگری و غیره ایجاد شود.

این اقتصاددان با اشاره به نگرانی ها و دل مشغولی های بیکاری در کشور تاکید کرد: نرخ بیکاری کشور ما در کل اقتصاد، بالا است ضمن اینکه این نرخ با در نظر گرفتن توزیع استانی، در برخی از استانها بسیار بالا است.

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه نسبت سرمایه گذاری به تولید ناخالص داخلی در کشور ما پایین است ادامه داد: در مقابل نسبت مصرف به تولید ناخالص داخلی بالا است و علت رشد پایین نرخ سرمایه گذاری نیز به موانع پیش روی سرمایه گذاری در کشور باز می گردد.

مردوخی افزود: در کشور بخش قابل توجهی از جوانان در گروه سنی ۱۵ تا ۲۹ سال نه شاغل و نه در حال تحصیل هستند که این گروه از جمعیت بیکار باید در سیاستگذاری های برنامه های اشتغال به صورت ویژه مورد توجه باشند.

این اقتصاددان در بخش دیگری از اظهاراتش با بیان اینکه بخشی از مسئله بیکاری ریشه در ضعف نظام آموزشی کشور دارد گفت: در فرایند ایجاد طرح های اشتغالزایی روستایی و عشایری باید اشتغال در شهرها مورد توجه باشد ضمن اینکه باید به دنبال ظرفیت های «پایدار» برای اشتغالزایی باشیم چراکه در غیراین صورت مشاغل غیرپایدار نمی توانند دوام بیاورند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بخشی از بیکاری ریشه در نظام آموزشی دارد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..