تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بهترین خوراکی‌ها پس از ماه ž

بی خوابی ممتد عوارضی مانند کاهش تمرکز و بدخلقی را به همراه دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ حوزه کلینیک در نظر دارد تازه‌ترین دانستنی‌های پزشکی را در اختیار کاربران قرار دهد.

باید‌ها و نباید‌های تغذیه‌ای پس از ماه رمضان

دستگاه گوارش در ماه مبارک رمضان فعالیت کمتری داشته است بنابراین افراد باید حداقل تا یک هفته پس از اتمام این ماه از مصرف غذا‌های حجیم، سنگین پرچرب و سرخ شده خودداری کنند تا دچار ناراحتی‌های گوارشی نشوند، این مشکلات اغلب به علت سوء تغذیه و هاضمه ایجاد می‌شوند، افراد باید از ریزه خواری هم پرهیز کنند.

اشخاص باید تعادل و تنوع را در برنامه غذایی خود پس از ماه رمضان رعایت و از میوه، سبزیجات و مایعات کافی استفاده کنند، مصرف زیاد نمک، قند و چربی هم برای سلامتی مضر است، افراد همچنین باید عادات غذایی نادرست خود مانند استفاده کردن زیاد از فست فود‌ها و نوشابه‌های گازدار را به حداقل برسانند.

اصول تغذیه‌ای صحیح برای پس از ماه رمضان/حفظ سلامت کبد با نوشیدنی پرطرفدار/ بیماری

نوشیدنی که کبدی سالم را به شما هدیه می‌دهد

محققان با بررسی‌ ۱۴ هزار آمریکایی در مدت ۲۶ سال پی بردند، احتمال بستری شدن اشخاصی که روزانه بیش از سه فنجان قهوه مصرف می‌کنند ، به علت مشکلات کبدی ۲۱ درصد کاهش پیدا می‌کند.

نوشیدن قهوه علاوه بر سلامتی کبد، خطر ابتلا به سیروز کبدی را هم به میزان چشمگیری کاهش می‌دهد.

اصول تغذیه‌ای صحیح برای پس از ماه رمضان/حفظ سلامت کبد با نوشیدنی پرطرفدار/ بیماری

علائمی که از ابتلا به بیماری "گوش شناگر" خبر می‌دهند

ترشح عفونت زرد مایل به سفید و گوش دردناک از جمله نشانه‌های بیماری "گوش شناگر" هستند، از دیگر علائم این عارضه می‌توان به متورم شدن گوش، کاهش شنوایی و سرگیجه اشاره کرد.

برای درمان بیماری "گوش شناگر" نخست باید عفونت گوش تخلیه و کانال گوش تمیز شود. تجویز قطره‌های خاص هم در صورتی که زیر نظر پزشک باشد کمک شایانی به برطرف شدن این مشکل می‌کند.

اصول تغذیه‌ای صحیح برای پس از ماه رمضان/حفظ سلامت کبد با نوشیدنی پرطرفدار/ بیماری

مهم‌ترین عوامل ایجاد بی‌خوابی

بی‌خوابی شایعترین اختلال خواب است که حدود ۵۰ درصد از افراد در طول زندگی خود به آن دچار می‌شوند؛ سخت به خواب رفتن، بیدار شدن مکرر در طول شب و بی خواب شدن در میانه خواب از جمله علائم بی‌خوابی هستند که اگر این نشانه‌ها ادامه پیدا کنند مشکلات دیگری را برای فرد به همراه دارند.

ابتلا به انواع آلرژی‌ها، عفونت‌ها و بیماری‌های دیگر، تغییرات محیطی ناخواسته، مصرف برخی داروها، ناراحتی‌های روانی، استرس شدید، تغدیه نامناسب و تغییر سبک زندگی از جمله عواملی هستند که منجر به بی‌خوابی می‌شوند، بی‌‌خوابی ممتد علاوه بر کاهش تمرکز باعث بروز مشکلات دیگری مانند بدخلقی، زودرنجی و عصبانیت شدید هم می‌شود.

اصول تغذیه‌ای صحیح برای پس از ماه رمضان/حفظ سلامت کبد با نوشیدنی پرطرفدار/ بیماری

مناسب‌ترین ورزش‌ها برای افراد ۲۰ تا ۴۰ ساله

افراد برای انتخاب ورزش مناسب باید نخست به سن خود توجه کنند، ورزش‌هایی مانند کاردیو، تمرین‌های تعادلی و با وزنه و حرکات کششی از جمله ورزش‌های مناسب برای افرادی است که در سنین ۲۰ تا ۳۰ سالگی قرار دارند، این اشخاص باید ورزش‌های کاردیو مانند دویدن، شنا، دوچرخه سواری و پیاده روی را حداقل سه تا پنج بار در هفته و تمرین با وزنه را ۲ بار در هفته انجام دهند، ورزش باید به گونه‌ای انتخاب شود که برای فرد لذت بخش باشد تا در طولانی مدت بتواند آن را انجام دهد همچنین بهتر است که در طول ورزش همه عضلات بدن درگیر باشند.

افرادی که بین ۳۰ تا ۴۰ سال هستند باید ۲ بار در هفته ورزش‌های مقاومتی را انجام دهند این فعالیت‌ها فرد را از ابتلا به بیماری‌هایی مانند پوکی استخوان و آرتروز مصون نگه می‌دارد، از دیگر ورزش‌های مناسب برای این اشخاص می‌توان به ورزش‌های کاردیویی مانند اسپینینگ اشاره کرد که باید حداقل سه بار در هفته انجام شود.

اصول تغذیه‌ای صحیح برای پس از ماه رمضان/حفظ سلامت کبد با نوشیدنی پرطرفدار/ بیماری

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بهترین خوراکی‌ها پس از ماه ž»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..