تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




همه آنچه درباره میدان سرخ مسکو نمی‌دانید!

به گزارش حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛آثار تاریخی هر کشوری نه تنها برای مردم آن کشور بلکه برای مردم سایر کشور‌ها نیز جذابیت خاص خود را دارد و هر کسی را با هر سلیقه و ملیتی در صورتی که به آثار باستانی علاقمند باشد به سمت خود جذب می‌کند.

در چنین روز‌هایی با برگزاری مسابقات جام جهانی در روسیه و همچنین آثار دیدنی موجود در این کشور باشگاه خبرنگاران جوان قصد دارد تا شما را با مراکز دیدنی و تاریخی روسیه آشنا کند که امروز به سراغ میدان سرخ مسکو و تاریخچه آن رفته است، پس پیشنهاد می‌کنیم با ما همراه باشید.

همه آنچه درباره میدان سرخ مسکو نمی‌دانید!

تاریخچه میدان سرخ مسکو

میدان سرخ (به زبان روسی Krasnaya ploshchad)، بعد از ساخته شدن قلعه کرملین (۱) در قرن ۱۲ میلادی ساخته شد و نامش بر سر زبان‌ها افتاد.

ببینید: حیرت انگیز‌ترین و عجیب‌ترین دست ساخته‌های بشر+ تصاویر 

میدان سرخ، نامی که به زمین شرقی ساختمان مثلثی شکل کرملین داده شده بود، در آن دوران مکانی برای افراد فقیر، خلافکاران و مست‌ها و بینوایان به شمار می‌رفت.

آن روز‌ها میدان سرخ به عنوان حومه شهر شناخته می‌شد و با آلونک‌های چوبی در اطرافش، چهره رقت‌انگیز مسکو را در کنار عظمت کرملین به نمایش می‌گذاشت.

هیچکدام از مردم حومه نشینِ آن روزهایِ مسکو و میدان سرخ هرگز پیش بینی عظمت این روز‌های میدان را نمی‌کردند.

همه آنچه درباره میدان سرخ مسکو نمی‌دانید!

میدان مربعی شکل سرخ با وسعت ۷۳ هزار مترمربع و با یادگار‌هایی از دوران مختلف روسیه اکنون به یکی از جذابترین و مشهورترین مکان‌های گردشگری این کشور تبدیل شده است.

 وجود کلیسای سنت باسیل (Saint Basil's Cathederal) در جنوب این میدان که با معماری منحصر به فرد خود هر بیننده‌ای را مسحور سلیقه و خوش ذوقی معمارش می‌کند، استواری کاخ کرملین در غرب آن که نماد سیاست و حکومت در روسیه است، بنای موزه تاریخی دولت (State Historical Museum) و کلیسای زیبای کازان (Kazan Cathederal) در شمال آن که بازگوکننده قرن‌ها تلاش انسان هاست و فریبندگی بازار باشکوه گوم (Gum) در شرق میدان وسیع سرخ؛ این‌ها تمام آن چیزی است که هر گردشگر برای سفر به شهر با عظمت مسکو تصور می‌کند.

بعد از جنگ ناپلئونی و خسارات شدیدی که در سال ۱۸۱۲ به کرملین وارد شد، این منطقه مورد بازسازی قرار گرفت و یادمان‌های «مینین» و «پوژارسْکُمو» روبه‌روی کلیسای جامع سنت باسیل نصب شدند.

بیشتر بدانید: ماجرای فعالیت‌های عجیب مرد خیالی در میدان سرخ کرملین! 

این دو نفر در گذشته ارتش عظیمی از نیرو‌های داوطلب را برای مبارزه در برابر ارتش اشغالگر لهستان جمع‌آوری کردند و در برابر آن‌ها پیروز شدند از این رو این یادمان‌ها را به عنوان سندی برای رشد حس میهن‌پرستی در روسیه ساختند.

مجموعه میدان سرخ و ارگ کرملین مسکو در سال ۱۹۹۰ میلادی بنا بر شواهد و مدارک تاریخی موجود به مجموعه میراث جهانی یونسکو اضافه شد تا مردم دنیا در کنار مردم روسیه نگهدار و مراقب این میراث تاریخی شکوهمند باشند.

بیشتر بدانید: معرفی کاخ کرملین در روسیه +تصاویر 

هر چند این میدان همیشه نقشی پر رنگ در تاریخ داشته، اما بعد از حکومت شوروی نقش سیاسی جدیدی به عهده گرفت و بعد از مرگ لنین و ساخت مقبره او در سال ۱۹۲۴، هیئت رهبری شوروی همواره در رویداد‌های مهمی مانند روز می، روز پیروزی و سالگرد انقلاب اکتبر و رژه‌های مهم در بالای مقبره ظاهر می‌شد.

همه آنچه درباره میدان سرخ مسکو نمی‌دانید!

این رویداد‌ها اغلب فیلم‌برداری شده و با توجه به استقرار اعضای مهم دولت در مقبره، به متخصصان غربی فرصت اندکی برای شناخت سیاست‌های داخلی اتحاد شوروی می‌دادند.

ببینید: اماکن دیدنی جهان در تاریکی فرو رفتند+تصاویر 

گفته می‌شد آن‌هایی که به رهبر نزدیک‌تر هستند مورد حمایت و پسند او بوده و دورترین افراد آن‌هایی هستند که موقعیت خوب خود را از دست داده‌اند.

میدان سرخ امروزی

امروزه میدان سرخ، با کرملین و کلیسای جامع سنت باسیل، بدون شک معروف‌ترین منطقه کل روسیه و یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری کشور است.

همه آنچه درباره میدان سرخ مسکو نمی‌دانید!

اگر چه رژیم شوروی سقوط کرد، اما مقبره لنین هنوز هم مکانی ارزشمند و مهم بوده و جایی برای خودنمایی سران دولت روسیه حین مراسم‌های خاص محسوب می‌شود و رژه ارتش در روز‌های ۹ می‌و روز پیروزی در اینجا برگزار می شود.

این میدان زیبا و تاریخی، تجربه‌های تکرار نشدنی زیادی را برای گردشگران رقم زده است. چه از نظر رژه‌های ارتش، زیبایی ساختمان‌های اطراف یا تاریخ غنی خود میدان، اینجا برای هر کسی غافلگیری‌های مخصوصی دارد!

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «همه آنچه درباره میدان سرخ مسکو نمی‌دانید!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..