تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تولید بازی توسط ناشران داخلی با تعرفه‌های فعلی توجیه اقتصادی ندارد

حسن کریمی قدوسی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

تولید بازی توسط ناشران داخلی با تعرفه‌های فعلی توجیه اقتصادی ندارد/ حسن کریمی قدوسی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران دغدغه‌های خود را در جهت حمایت از بازی‌سازان داخلی مطرح کردبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسن کریمی قدوسی، مدیر عامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در گفتگوی اختصاصی با باشگاه خبرنگاران جوان، از دغدغه‌های خود در جهت حمایت از بازی‌های رایانه ای تولید شده توسط ناشرهای داخلی گفت؛

قدوسی در این باره  اظهار کرد: همانطور که مطلع هستید، بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در قالب مصوبه شورای عالی فضای مجازی که سال ۱۳۹۴ گذرانده شد، پیگیر وضع تعرفه بر روی بازی‌های خارجی است.

امروزه وضعیت داخلی ما به گونه‌ای است که شرکت‌های بین المللی به صورت رسمی بازی‌های خود را در کشور عرضه می‌کنند و در واقع از درآمدی که از داخل بازار ما کسب می‌شود، سودی نیز به آنها خواهد رسید. شرایط حاکم بر کسب و کار داخلی ما به شکلی است که بازی ایرانی نسبت به بازی خارجی هیچ مزیتی در زمینه عرضه ندارد.

این به معنای آن است که زمانی که یک بازی در داخل کشور تولید می‌شود، در هنگام عرضه همان مالیات بر ارزش افزوده و تعرفه‌ بازی‌های خارجی را پرداخت می‌کند. از نقطه نظر دیگر ما دنبال این هستیم که در منطقه در بخش بازی سازی حرفی برای گفتن داشته باشیم، کما اینکه در حال حاضر نیز داریم و به بیان بهتر فقط کشور ترکیه است که رقیب ما محسوب می‌شود؛ اما باز هم جای پیشرفت وجود دارد و ما افق روشنی را پیش رو داریم.

ما در تلاش هستیم که بازی‌های خود را طوری بسازیم که قابلیت عرضه در بازارهای خارجی را داشته باشد و رویداد TGC برای رسیدن به این هدف، گام مهمی محسوب می‌شود. یکی از اهداف ما برای تولید بازی داخلی بهتر این است که شرایط را برای بازی‌ساز طوری مهیا کنیم که ساخت بازی در داخل برای او، نسبت به وارد کردن بازی و فروش آسان آن، توجیه اقتصادی داشته باشد.

قدوسی ادامه داد: بازی خارجی به یک اسب زین کرده و آماده شبیه است که یک شرکت می‌تواند آن را خریداری کند و داخل کشور به صورت راحت و آماده به فروش برساند و مطمئن نیز باشد که سود خوبی از این کار عایدش می‌شود، در مقابل ساخت بازی برای شرکتی که خود قصد چنین کاری دارد مستلزم صرف هزینه و زمان بالاست تا بتواند تولید خود را عرضه کند، بدون هیچ ضمانتی برای فروش و دستیابی به سود نسبی که در نظر دارد. از طرفی ما قصد نداریم یک بازار انحصاری برای بازی‌های داخلی ایجاد کنیم، هدف ما این است که بازی‌های داخلی در کنار بازی‌های خارجی رشد کنند به این معنی که بازی‌های خارجی نیز در کشور عرضه شوند و بازی‌های داخلی با آنها رقابت کنند، اما به هر صورت باید یک مزیت نسبی برای حمایت از بازی‌های داخلی قائل شویم.

قدوسی در ادامه صحبت‌های خود به عرضه بازی‌های رایانه‌ای در فضای دیجیتال اشاره کرد و افزود: بنیاد ملی بازی های رایانه ای در حال حاضر تلاش می‌کند که به بخش عرضه بازی در فضای مجازی پرداخته و این حوزه را ساماندهی کند. موضوعی که پیش از این نیز به آن پرداخته شده و سیاست مشخصی در خصوص آن ارائه شده است؛ تحت این عنوان که بازی‌هایی در کشور رسمی هستند که هولوگرام داشته باشند و بنیاد به آنها مجوز داده باشد.

مدیر عامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای افزود: اما در فضای مجازی ما وضعیت فوق را تاکنون نداشتیم و سعی می‌کنیم که سیاست‌گذاری حاکم بر حوزه فیزیکی را وارد حوزه دیجیتال هم کنیم، و در راستای همین هدف فعالیت‌هایی نیز داشته ایم، از جمله اینکه به ناشران اعلام کردیم باید پروانه انتشار از سوی بنیاد ملی بازی‌های رایانه ای دریافت کنند. در همین رابطه از اول تیرماه، بازی‌هایی که بدون پروانه انتشار در فضای مجازی منتشر می‌شوند اخطار دریافت می‌کنند و در صورت بی توجهی، بازی‌های آنها مسدود خواهد شد.

قدوسی درخصوص نظارت بر نحوه عرضه بازی‌های کنسولی در کشور، راه‌کارهای بنیاد ملی برای مقابله با بازار قاچاق این عناوین نیز گفت: یکی از قدم‌های مهمی که توسط بنیاد در جهت این هدف برداشته شده، کاهش عوارض واردات این بازی‌هاست. طی سال گذشته عوارض این بازی‌ها  از ۲۰ به ۵ درصد رسیده تا وارد کردن آن بازی از طریق مرز توجیه اقتصادی داشته باشد. گام دوم در این راستا  مبارزه با قاچاق بازی‌های کنسولی  است که برای آن  از شرایط ارزی حاکم بر کشور با هدف تسهیل راه ارتباطی برای واردکنندگان مجاز بازی‌های کنسولی استفاده شده تا  امکان بهره‌مندی از ارز مبادله‌ای و دولتی برایشان فراهم شود.  با این حساب می‌توان امیدوار بود که یک واردکننده بازی‌های کنسولی بتواند به صورت مجاز و غیرقاچاق، کالای خود را با قیمتی بسیار ارزان تر عرضه کند.

▐آیا عنوان Red Dead Redemption 2 مجددا با تاخیر مواجه خواهد شد؟

بیشتر بخوانید:

بیشتر بخوانید: اپل iOS 12 را معرفی کرد؛ ویژگی‌های جدید این سیستم عامل را ببینید

بیشتر بخوانید: کدام دستگاه‌ها از iOS 12 پشتیبانی می‌کنند؟

بیشتر بخوانید: شرکت HTC به روند نزولی خود ادامه می‌دهد؛ کاهش درآمد ۴۶ درصدی نسبت به سال گذشته

بیشتر بخوانید: اولین خودروها با پلاک دیجیتالی در کالیفرنیا

بیشتر بخوانید: اجازه اپل به توسعه دهندگان برای ارائه نسخه آزمایشی نرم‌افزارهای پولی اپ‌استور

بیشتر بخوانید: ایرپادهای اپل در iOS 12 ابزار افراد کم‌شنوا می‌شود

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تولید بازی توسط ناشران داخلی با تعرفه‌های فعلی توجیه اقتصادی ندارد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..