تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




حجم بارش‌ها به ۱۶۶ میلیمتر رسید/هرمزگان؛ کم بارش‌ترین استان

به گزارش شما نیوز ، به نقل از وزارت نیرو،  آخرین آمار ثبت شده در ایستگاه‌های باران سنجی کشور حاکی از آن دارد که میزان بارش‌های کشور از ابتدای سال آبی ۹۷-۹۶ (ابتدای مهرماه) تاکنون به ۱۶۶.۱ میلیمتر رسیده که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته ۲۶.۵ درصد کاهش داشته است.

از میان ۶ حوضه آبریز اصلی کشور(دریای خزر، خلیج فارس و عمان، دریاچه ارومیه، فلات مرکزی، مرزی شرق و قره‌قوم) حوضه آبریز خلیج فارس و عمان با افت ۴۱.۴ درصدی بارش‌ها نسبت به سال گذشته بدترین شرایط را در میان سایر مناطق یاد شده تجربه می‌کند. در این بین حوضه‌های آبریز فلات مرکزی ۳۴.۷، مرزی شرق ۳۳.۴ و قره‌قوم نیز ۲۰.۷ درصد کاهش بارش داشته‌اند.

با این وجود بارش‌های مناسب دوماه اخیر در برخی از مناطق کشور موجب شده تا حوضه‌های آبریز دریاچه ارومیه و دریای خزر به مراتب شرایط بهتری را نسبت به سال گذشته تجربه کنند به طوری که این دو حوضه آبریز به ترتیب با افزایش ۴۷.۱ و ۱۵ درصدی بارندگی‌ها نسبت به سال گذشته روبه رو هستند.

البته افت بی سابقه بارندگی‌های امسال موجب شده تا ۲۰ استان کشور بارندگی‌های منفی را نسبت به سال گذشته تجربه کنند. هرمزگان با منفی ۷۹ درصد کم بارش ترین استان کشور در سال آبی جاری بوده است که پس از این منطقه نیز استان‌های سیستان و بلوچستان با ۷۲ درصد، کرمان با ۶۹ درصد، فارس با ۶۶ درصد و بوشهر با ۶۱ درصد کم بارش ترین مناطق کشور هستند.

در این بین استان‌های آذربایجان شرقی با ۵۴ درصد، آذربایجان غربی با ۵۱ درصد، کردستان با ۲۹ درصد، کرمانشاه و زنجان با ۲۳ درصد و گلستان با ۱۹ درصد افزایش بارندگی‌ها نسبت به سال گذشته شرایط به مراتب بهتری را در میان سایر استان‌های کشور تجربه می‌کنند.

همچنین در این بازه زمانی پربارش‌ترین نقطه کشور «رامسر ــ صفارود» در استان مازندران با ثبت ۹۵۸.۵ میلی‌متر بارندگی و کم‌بارش‌ترین نقطه کشور نیز «هوشک ــ سراوان» در استان سیستان و بلوچستان با ثبت ۳.۳ میلی‌متر بارش بوده است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «حجم بارش‌ها به ۱۶۶ میلیمتر رسید/هرمزگان؛ کم بارش‌ترین استان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..