تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




همزمان با مراسم خاکسپاری استیون هاوکینگ، صدای او به نزدیک‌ترین سیاهچاله فرستاده شد

جهانی که استیون هاوکینگ تمام عمر خود را صرف پژوهش آن کرده بود، حالا صدای او را می‌شنود؛ صدای هاوکینگ به نزدیک‌ترین سیاهچاله فرستاده شد.

مقاله‌های مرتبط:

در مراسم خاکسپاری استیون هاوکینگ که هزاران نفر از دوست‌داران فیزیکدان نظری و کیهان‌شناس شهیر در آن شرکت کرده بودند، خاکستر او در کلیسای وست‌مینسر شهر لندن به خاک سپرده شد و همزمان با آرام گرفتن ابدی هاوکینگ در کنار دو تن از بزرگان دنیای علم، چارلز داروین و ایزاک نیوتون، صدای ضبط‌شده‌ی او توسط آژانس فضایی اروپا به نزدیک‌ترین سیاهچاله فرستاده شد.

استیون هاوکینگ که یکی برجسته‌ترین دانشمندان دنیا محسوب می‌شد، اسفند ماه سال گذشته در سن ۷۶ سالگی جان سپرد. او به دلیل آثار علمی قابل‌ توجهش درباره پیش‌بینی نظری انتشار تابش سیاه‌چاله‌ها (تابش هاوکینگ)، قضیه پنروز-هاوکینگ، نظریه نسبیت عام و مکانیک کوانتومی مشهور است.

هاوکینگ همچنین، کتاب مشهور «تاریخچه مختصر زمان» را در دهه‌ی ۱۹۸۰ منتشر کرد که به یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین کتاب‌های علمی تبدیل شد. او در این کتاب، مباحثی در مورد تئوری بیگ بنگ و سیاهچاله‌ها مطرح کرده است.

روی سنگ یادبود هاوکینگ، معادله مشهورش - که با آن وجود تابش هاوکینگ را پیش‌بینی کرده بود - و نمایی از یک سیاهچاله حک شد. همچنین روی سنگ یادبود او نوشته شد:

در اینجا آنچه جسم فانی استیون هاوکینگ بود، آرمیده است.

هاوکینگ در کنار چارلز داروین و ایزاک نیوتون به خاک سپرده شد

در مراسم یادبود پرفسور هاوکینگ، بخش‌هایی از سخنرانی او که موسیقی آهنگساز مشهور یونانی، ونگلیس آن را همراهی می‌کرد، به یکی از نزدیک‌ترین سیاهچاله‌ها به زمین به نام 1A 0620-00 فرستاده شد.

لوسی، دختر استیون هاوکینگ، گفت:

در همان زمانی که پدرمان آرام می‌گیرد، ونگلیس و صدای پدر به فضا فرستاده شد. این حرکتی زیبا و نمادین و نشانگر پیوندی بین حضور پدر ما در این سیاره، آرزوی او برای رفتن به فضا و کاوش‌هایش درباره جهان بود.

در این مراسم همچنین هنرپیشه انگلیسی، بندیکت کامبربچ که در سال ۲۰۰۴ در فیلم زندگینامه‌ای او بازی کرده بود، حضور داشت. گفتنی است که اعضای عمومی حاضر در مراسم یادبود هاوکینگ، به‌ حکم قرعه‌ انتخاب شده بودند و به گفته سازمان‌دهندگان مراسم، بیش از ۲۵ هزار نفر برای شرکت در این مراسم ثبت‌نام کرده بودند.

سنگ یادبود هاوکینگسنگ یادبود هاوکینگ: در اینجا آنچه جسم فانی استیون هاوکینگ بود، آرمیده است

ترکیب موسیقی وینگلس و ۶.۵ دقیقه سخنرانی هاوکینگ برای شرکت‌کنندگان در مراسم پخش شد و قرار است در آینده به‌صورت عمومی منتشر شود.

وینگلس هم در بیانیه‌ای در وب‌سایت هاوکینگ نوشت:

 سعی کردم ادای احترامی با صدا و موسیقی، زبانی که خوب می‌دانم بسازم.

سیاهچاله‌ای که مقصد صدای هاوکینگ است، هزاران سال نوری با زمین فاصله دارد و در یک سیستم دوتایی با ستاره‌ای کوتوله نارنجی (یا ستاره کوتوله کلاس کا) قرار دارد.

پروفسور گونتر هشیگر، مدیر علوم آژانس فضایی اروپا، در این مراسم گفت:

فوق‌العاده است. تصور کنید که صدای استیون هاوکینگ با موسیقی ونگلیس به سیاهچاله‌ای در فاصله‌ی ۳۵۰۰ سال نوری از ما می‌رود؛ جایی که به وسیله‌ی افق رویداد منجمد می‌شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «همزمان با مراسم خاکسپاری استیون هاوکینگ، صدای او به نزدیک‌ترین سیاهچاله فرستاده شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..