تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کاهش ۳۰ درصدی حوادث اردویی دانش آموزان/ تدوین ۳۷ برنامه تابستانی ویژه

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش مطرح کرد:

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در نشست خبری با موضوع برنامه‌های مربوط به اوقات فراغت دانش آموزان که صبح امروز در وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: آموزش و پرورش با محدودیت امکانات و اعتبارات مواجه است و دستگاه‌هایی مختلف در کشور باید به آموزش و پرورش برای پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان کمک کنند. معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش با اشاره به برنامه های تابستانی گفت: معاونت پرورشی ۳۷ برنامه تدوین کرده است که ۱۷ برنامه آن ملی است.

کاظمی به برگزاری مسابقات نماز برای دانش آموزان با همکاری اوقاف اشاره و تصریح کرد: سومین دوره مسابقات فرهنگیان کشور برای ارتقای دوره داریم، همچنین اردو برای دانش آموزان مناطق محروم، اردوی زیارت اولی ها در دستور کار است.

وی بیان کرد: اردوی راهیان نور برای ۱۰ هزار دانش آموز از دهم تیرماه آغاز می‌شود و برای افزایش کیفیت و کمیت این اردوها و ارتقای ضریب ایمنی برنامه ریزی کردیم، همچنین اردوی هجرت و برگزاری ۱۸ دوره پرسش مهر دانش آموزی را در برنامه‌ها داریم که تاکنون مشارکت پنج میلیون دانش آموز و خانواده را شاهد بودیم.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش اظهار کرد: جشنواره گلدسته های سرو را برای دعوت دانش آموزان به نماز برپا کردیم که از نیمه اردیبهشت آغاز شده است.

کاظمی به فعالیت‌های کانون پرورشی و فکری کودکان و نوجوانان اشاره کرد و افزود: برنامه فرهنگی و پاتوق کتاب و کلاس آموزشی برگزار می شود.

وی گفت: در حوزه تربیت بدنی و سلامت ۱۱۰ هزار کانون درون و برون مدرسه ای داریم که ۱۰ هزار دانش آموز در این کانون داریم همچنین جشنواره های ورزشی هم در نظر گرفتیم.

کاظمی درباره برنامه های اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان بیان کرد: در ۳۱ استان و برای ۲۰ هزار دانش آموز، اردوهای جهادی، اردوهای آموزشی با موضوع فضای مجازی و سواد رسانه‌ای در برنامه های اوقات فراغت جای دارد، همچنین طرح مهارت آموزش و کندوی کتاب در برنامه‌ها تدوین شده است.

ایجاد ۱۵۱۶ پایگاه تابستانی توسط آموزش و پرورش معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از فعالیت ۱۵۱۶ پایگاه تابستانی خبر داد و بیان کرد : برگزاری کارگاه های مهارت اجتماعی برای حدود ۱۲۰ هزا دانس آموز در نظر گرفته شده است همچنین اردو برای ۳۰ هزار دانش آموز سازماندهی می‌شود.

کاظمی افزود: سازمان بسیج دانش آموزی اردوی طرح هجرت چهار روزه را داشت که سال گذشته ۷۰ هزار دانش آموز در آن شرکت کردند، همچنین اردوهای جهادی ۴ تا ۷ روزه دارند علاوه بر آن تربیت یاران ولایت برای دانش آموزان در نظر گرفته شده است.

برگزاری ۱۳ هزار و ۵۰۰ اردو در طول سال تحصیلی وی بیان کرد: حدود ۱۳ هزار و ۵۰۰ اردو در طول سال تحصیلی با مجوز از مرکز کنترل سفرهای برون استانی برگزار و ۱۵۴۴ قطار، ۳۳ کشتی و ۲۲هزار و ۷۱ اتوبوس به کار گرفته شد،  از این تعداد اردوها ۴۹۰۹ برون استانی و ۸۲۹۶ درون استانی هستند و به یک میلیون و 200 هزار دانش آموز خدمت داده شده است.

کاظمی تصریح کرد: ارتقای ضریب امنیت اردوها از مهم ترین سیاست آموزش و پرورش با چهار برنامه دنبال شد، اظهار کرد: مرکز کنترل اردویی در کاهش حوادث اردویی موثر بود و بیش از ۳۰ درصد حوادث کاهش یافت علاوه بر آن آموزش ۱۶۰ هزار نفر برای برگزاری اردوهای در قالب برنامه ۳۲ آموزشی که پنج میلیون نفر ساعت کار کردند همچنین بازنگری در شیوه نامه اردوها مورد توجه است که به محض تصویب شدن آیین نامه اردوها دستورالعمل ابلاغ می‌شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کاهش ۳۰ درصدی حوادث اردویی دانش آموزان/ تدوین ۳۷ برنامه تابستانی ویژه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..