تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




گسترش همکاری‌های بین‌المللی ایران و اروپا با هدف مقابله با پروژه ایران هراسی

رئیس مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی مطرح کرد؛

(دریافت) گسترش همکاری‌های بین‌المللی ایران و اروپا با هدف مقابله با پروژه ایران هراسیبه گزارش  حوزه فناوری‌های نوین گوره علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛  علی‌مرتضی بی‌رنگ، رئیس مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به برگزاری دومین همایش همکاری‌های بین‌المللی اقتصادی و فناوری ایران و اروپا در بروکسل، گفت: این همایش ۳۱ خرداد تا اول تیرماه سال جاری با هدف مقابله با پروژه ایران هراسی پس از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای و در مقابل سیاست‌های امریکا برای برهم زدن توافق برجام برگزار می‌شود.

وی افزود: این همایش با محوریت همکاری‌های طرفین بر روی موضوعاتی، چون توسعه اقتصادی، رشد جامعه استارتاپی و نیز بین‌المللی سازی شرکت‌های دانش بنیان برگزار می‌شود و معاون علمی و فناوری رییس جمهوری نیز در مراسم افتتاحیه آن سخنرانی خواهد کرد.

به گفته بی‌رنگ، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری پس از شرکت در مراسم افتتاحیه و سخنرانی در خصوص اکوسیستم نوآوری، وضعیت استارتاپ‌ها در ایران و نیز ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان، با برخی مقامات عالی رتبه در بلژیک و اتحادیه اروپا نیز ملاقات خواهد کرد.

وی همچنین تصریح کرد: این همایش به همت موسسه مطالعاتی روند و با مشورت وزارت امور خارجه با موضوع همکاری‌های اقتصادی و فناوری در بروکسل به عنوان مقر اصلی اتحادیه اروپا برگزار می‌شود؛ دور اول این همایش نیز ۳ سال پیش در وین برگزار شده است.

فضاسازی مثبت در مقابله با ایران هراسی سبب پیشبرد سیاست‌های کشور می‌شود

قائم مقام معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در امور بین الملل ادامه داد: جنجال و هراس آفرینی آمریکا موجب شده که بسیاری از شرکت‌های اروپایی در همکاری با ایران جانب احتیاط را رعایت کنند؛ اما هرگونه کمک به مقابله با این اقدامات از طریق فضاسازی مثبت در مورد همکاری‌های ایران و اورپا کاری بس ضروری است و به پیشبرد سیاست‌های کشورمان کمک می‌کند.

بی‌رنگ در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در این برنامه از مقامات بلژیکی و کمیسیونر‌های اتحادیه اروپا دعوت شده است و شرکت‌های دانش بنیان کوچک و متوسط نیز در این همایش مشارکت خواهند کرد.

وی افزود: همـایش همکارى هـاى ایـران و اروپا با محوریت "چشم انداز جدید" با هدف مشخص کردن افق هاى جدید همکارى در زمینه هاى فناورى، راه اندازى کسب و کار‌های نو، فناورى مالى، انرژى و منابع طبیعى با تمرکز بر منابع تجدید پذیر، معادن، ریسک سرمایه، سرمایه گذارى و مناطق آزاد تجارى، توسط موسسه مطالعات اقتصادى و بین المللى روند و مرکز همکارى هاى اقتصادى – تجارى ایران و اروپا IEBC، با همکارى معاونت علمى و فناورى ریاست جمهورى برگزار می‌شود.

بی‌رنگ در ادامه تصریح کرد: در این همایش سیاست گذاران و تصمیم گیران عالى رتبه و مدیران ارشد اجرایى از ایران، اروپا براى بحث و تبادل نظر در خصوص افق هاى جـدید همـکارى، شناسـایى ظرفیت هـاى موجـود و فرصت هاى اجرایى در راستاى شکوفا کردن اقتصـاد و مشخص کـردن چشم انـدازهـاى امیدوارکننده در شرایط فعلى، حضور خواهند یافت.

به گفته وی، در این همایش دو روزه، نشست‌های تخصصی با موضوعاتی، چون «چشم انـداز استـارتاپ هـا در ایـران»، «مشـارکت در حـوزه فین تک (فنـاورى‌ها و نـوآورى هاى مـالى)»، «سرمایه گـذارى و کسب و کـار در ایـران»، «انـرژى و منـابع ملى» و «صنـدوق هـاى سرمـایه گـذارى جسورانه» نیز برگزار خواهد شد.

رییس مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی ادامه داد: «بخش نمایشگاهى استارت آپ ها»، «بخش نمایشگاهى تجارت و سرمایه گذارى»، «کارگاه با موضوع تطبیق (Compliance) (فرصت ویژه براى بانک هاى ایرانى)» و «نشست هاى B۲B» از دیگر بخش‌های این همایش دو روزه خواهد بود.

بی‌رنگ در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: «معاون علمى و فناورى ریاست جمهورى»، «معاون سیاسى وزارت امورخارجه»، «وزیــر سابق نیــرو»، «معاون وزیر و رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)»، «معاون امور بین الملل وزارت نفـت»، «قائم مقام بانک مرکزى جمهورى اسلامى ایران» و «دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی» نیز سخنرانان کلیدی این همایش هستند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «گسترش همکاری‌های بین‌المللی ایران و اروپا با هدف مقابله با پروژه ایران هراسی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..