تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




انصاری فرد: برد مقابل مراکش تقدیم به مردم ایران

روزنامه شرق: تقریبا هر یک کلمه‌ای که می‌گوید، مکث می‌کند؛ بغض گلویش را فشار می‌دهد. برایش کاملا درک‌شدنی است که مردم ایران در این شرایط سخت چقدر به چنین جشنی نیاز داشته‌اند. کریم انصاری فرد، بازیکن تیم ملی ایران، در حالی صحبت‌هایش را شروع می‌کند که چند قطره اشک هم می‌ریزد. با همان صدای بغض‌آلودش می‌گوید: «نمی‌دانید چقدر خوشحالم که مردم ایران را خوشحال کرده‌ام. خدا را شکر شرمنده مردم نشدیم». دوباره رویش را برمی‌گرداند. نمی‌تواند بر احساساتش غلبه کند. «خیلی سختی کشیدیم. خیلی تلاش کردیم تا به این پیروزی برسیم». کریم را برای چند ثانیه‌ای تنها می‌گذارم. در بازگشت به سمت او هنوز گوشه چشمش قرمزی خاصی دارد. صحبت‌کردن با ایرانی‌ها او را احساساتی‌تر می‌کند. حس می‌کند بخشی از سختی‌هایی را که مردم می‌کشند، به صورت مشترک با هم درک کرده‌اند. سرانجام بعد از اینکه کریم انصاری‌فرد، مهاجم، بال کناری و هافبک دفاعی (!) تیم ملی به خودش می‌آید، گفت‌وگو شروع می‌شود.

‌می‌دانید این اولین‌بار است که تیم ملی می‌تواند در بازی‌های جام جهانی اولین دیدارش را ببرد؟

ما سختی‌های زیادی را متحمل شدیم. خیلی‌ها پشتمان را خالی کردند؛ ولی خدا را شکر غیرت این بچه‌ها بود که چنین موضوعی رقم خورد. از طرف خودم می‌گویم واقعا دم بچه‌ها گرم... . این بچه‌ها ایستادند و مردانه در زمین جنگیدند.

‌ در این بازی میزان دوندگی بچه‌ها در همان نیمه اول مشخصا خیلی بیشتر از مراکشی‌ها بود....

فکر می‌کنم خودتان خوب بازی را دیده‌اید. دوندگی بچه‌ها و جنگندگی‌شان فوق‌العاده بود. هر جایی که یک بازیکن مراکشی بود، سریع سه بازیکن ایران می‌رسیدند. این حس جنگندگی در همه بچه‌ها بود. از دروازه‌بان گرفته تا بازیکن خط حمله‌مان و حتی آنهایی که بازی نکردند.

‌لحظه گل را که حتما به یاد دارید. چه شد که همه بچه‌های نیمکت یک‌دفعه داخل زمین پریدند؟

بله، خوب یادم است. این موضوع برگرفته از همان اتحادی است که در دل تیم وجود دارد. البته تازگی هم ندارد و از روزی که آقای کی‌روش به‌عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شده، چنین اتحادی در دل تیم شکل گرفته است. برای ما بچه‌ها هیچ فرقی نمی‌کند. چه کسی که بازی می‌کند و چه کسی که روی نیمکت می‌نشیند. ما همیشه کنار هم هستیم. با هم زحمت می‌کشیم و در آخر هم همه با هم خوشحال می‌شویم.

‌خب کمی هم درباره تاکتیک تیم در بازی مقابل مراکش صحبت کنیم. از قبل تمرینات ویژه‌ای برای این بازی داشتید؟

برای هر بازی پلن خاص و برنامه خاص داریم که باید در هر بازی آن را اجرا کنیم. در بازی با مراکش ما همان برنامه را اجرا کردیم و اتفاقا موقعیت گل‌زنی هم داشتیم.

‌بله، همان که سردار خرابش کرد و شما به سمتش رفتید و چیزی گفتید. از دستش ناراحت شده بودید؟

نه، اشکالی ندارد. سردار، من یا هر بازیکن دیگری. بالاخره از این اتفاقات برای همه بازیکنان رخ می‌دهد و موقعیت به هدر می‌دهند. سردار یکی از بهترین بازیکنان ماست؛ یکی از ستاره‌های تیم ماست. این موضوع را دیگر همه می‌دانند. اتفاقی بود که افتاد؛ ولی همان‌طور که گفتم، برای هر بازیکن دیگری هم رخ می‌دهد.

‌چرا در ترکیب تیم ملی این‌قدر جایتان در زمین متغیر است؟ بالاخره مهاجم هدف هستید، بال کناری هستید یا هافبک دفاعی تیم؟

(می‌خندد). برای من فرقی نمی‌کند. هرجا که بتوانم بازی کنم و به تیم ملی کمک کنم، به میدان می‌روم. با این موضوع مشکلی ندارم.

‌این برد برای همه مردم ایران است، چه زن، چه مرد. در بازی با مراکش هم در ورزشگاه دست‌نوشته‌ای آورده بودند که اجازه بدهید زنان در ایران به ورزشگاه بروند. فکر می‌کنید بالاخره روزی می‌رسد که مشکل ورود زنان به ورزشگاه در ایران حل شود؟

امیدوارم چنین اتفاقی بیفتد؛ چون خانم‌ها در ایران خیلی مظلوم واقع شده‌اند. این آرزوی من و همه بازیکنان تیم ملی است که روزی خانم‌ها بتوانند به ورزشگاه بیایند و بتوانند بازی‌های فوتبال را ببینند. ما بچه‌های تیم ملی امیدواریم روزی بتوانیم خواهران و مادران‌مان را هم کنار خودمان در ورزشگاه ببینیم تا تشویق‌مان کنند و دلگرمی خاصی برایمان باشند. امیدوارم این اتفاق به‌زودی بیفتد.

‌اگر بازی‌های تیم ملی لغو نمی‌شد، فکر می‌کنید الان شرایط کلی تیم ملی بهتر بود؟

ببینید بازی‌های تدارکاتی تأثیر زیادی دارد. این بازی‌ها می‌تواند تجربه تیم را بسیار بالاتر ببرد. برای آماده‌سازی تورنمنت‌های مهم هم بازی‌های تدارکاتی اهمیت ویژه‌ای دارد؛ ولی خب، آن‌طور که باید این بازی‌ها برای تیم ملی جور نشد.

‌بگذارید این‌طوری بپرسم. فکر می‌کنید حمایت صد‌درصدی از تیم ملی در راه آماده‌شدن برای جام جهانی صورت گرفته است؟

حمایت شدیم؛ ولی آن‌طور که باید، نه. البته مثل همیشه. شرایط روی‌هم‌رفته بد نبود.

‌پیروزی برابر مراکش را به چه کسی تقدیم می‌کنید؟

این برد را به مردم شریف ایران تقدیم می‌کنم.

‌ برابر اسپانیا چقدر شانس داریم به نتیجه برسیم؟

فکر نمی‌کنم الان درست باشد بخواهیم درباره نتیجه و بازی با اسپانیا صحبت کنیم.

‌این سؤال را با توجه به برنامه کارلوس کی‌روش پرسیدم؛ چون می‌دانیم که تقریبا از مدت‌ها قبل برای هر تقابلی برنامه‌هایش را چیده است.

مطمئن باشید تمام تلاشمان را می‌کنیم. صد‌درصد انرژی‌مان را می‌گذاریم و امیدواریم اتفاقات خوبی برایمان رقم بخورد.

‌فکر نمی‌کنید الان شرایط تیم ملی بسیار مناسب‌تر شده؟ بالاخره با این سه امتیاز کسب‌شده انگیزه‌ها مضاعف شده است. با مراکشی‌ها که صحبت می‌کردیم، می‌گفتند جام جهانی برای ما تمام شد؛ ولی ایران هنوز می‌تواند برای شانس صعودش به مرحله بعد بجنگند.

خدا را شکر سه امتیازی که گرفته‌ایم، روحیه تیم را بسیار بالا می‌برد. امیدوارم بهترین اتفاقات برای تیم ما در بازی با اسپانیا رقم بخورد تا همه با هم دوباره شاد شویم.

‌اگر به اسپانیا گل بزنید، به خوشحالی بعد از گل خاصی فکر کرده‌اید؟

ان‌شاءالله. حالا گل بزنیم، بعد همه با هم دوباره خوشحالی‌مان از گل‌زنی را تکرار می‌کنیم. چه آنهایی که در خانه هستند، چه آنهایی که در استادیوم هستند، چه آنهایی که در زمین مسابقه هستند. امیدواریم همه با هم خوشحال شویم.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «انصاری فرد: برد مقابل مراکش تقدیم به مردم ایران»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..