تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تشخیص فرسودگی شغلی با بزاق دهان!

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فرسودگی شغلی زمانی به وجود می آید که فرد دچار فقدان انرژی و نشاط، مشکلات کاری، فشار کاری، استرس ناشی از کار باشد. بسیاری از افراد درگیر این مشکل هستند. در همین راستا محققان استرالیایی تست جدیدی طراحی کرده اند که نشان می دهد فرد دچار فرسودگی کاری(burnout) است. این تست فقط با کمک تحلیل بزاق فرد انجام می شود.

آزمایش های اولیه نشان داده نرخ تشخیص این روش ۱۰۰ درصد است.

بیشتربخوانید : نشانه‌های فرسودگی شغلی را بشناسید

دانشمندان در دانشگاه پزشکی وین این تست را روی ۶۶ داوطلب انجام دادند که ۴۰ نفر آنان دچار کارزدگی بودند.

به طور معمول سطح هورمون کورتیزول افراد تحت فشار زیاد کاری، بالا است. این درحالی است که افرادی که تحت استرس زیاد نیستند هنگام عصر کورتیزول بدنشان بسیار کم و قابل اندازه گیری نیست. بزاق داوطلبان بین ساعت ۱۱:۳۰ صبح تا ۱۲:۳۰ شب جمع آوری و نمونه های جمع آوری شده در ۴ ساعت تجزیه و تحلیل شد.

آنها نتایج به دست آمده از تست را همراه نتایج مربوط به پرسشنامه های سطح استرس کاری بین دو گروه مقایسه کردند.

این تحقیق نشان داد افراد دچار کارزدگی، سطح کورتیزول بالاتری در این فاصله زمانی دارند.

با کمک این تست پزشکان می توانند افراد در معرض خطر افسردگی را خیلی سریع شناسایی کنند.

این تحقیق در نشریه Scientific Reports منتشر شد.

منبع: مهر

انتهای پیام/

آزمایش فرسودگی شغلی با بزاق دهان!



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تشخیص فرسودگی شغلی با بزاق دهان!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..