تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سرگرم شدن در دوران بارداری، ده راه جالب

اینکه در برخی مقاطع بارداری زمان کمی کند می گذرد، یک پدیده محسوس ولی البته اثبات نشده است. معمولا زمان در ماه آخر بارداری خیلی کند میگذرد و مادران را حسابی خسته می کند. سرگرم شدن در ماه های آخر بارداری یکی از مشکلات مادران است.
سه ماهه اول به آرامی می گذرد، اما سه ماهه دوم مثل برق و باد و به نظر می رسد که زمان زیادی برای آماده شدن شما جهت ورود کودک وجود ندارد.
گویا به طور ناگهانی، ماه نهایی فرا رسیده و متوجه می شوید که انگار سه ماهه اول که برایتان آهسته می گذشت، در مقابل این ماه یک قطار سریع السیر بوده است و شما مجبور هستید تا چهار هفته دیگر نیز منتظر بمانید.
احتمالاً اتاق کودک آماده است، لباس های کودک شسته و تا شده اند و شما در حال حاضر همه کارهایتان را رها کرده و منتظر تولد فرزندتان هستید.

۱۰ راه برای سرگرم شدن در ماه های آخر بارداری
نگران نباشید، شما خیلی هم خسته نخواهید شد و حوصله تان سر نمی رود، زیرا هر روز حداقل ۲۰ تماس و متن دریافت خواهید کرد و حسابی سرگرم خواهید شد.
وقتی از آن هم خسته شدید، می توانید برای سرگرم شدن در ماه های آخر بارداری روشهای زیر را نیز امتحان کنید :
۱)  مشغول شدن با یک کتاب خوب
واقعاً هیچ چیز برای سرگرم شدن در ماه های آخر بارداری بهتر از غرق شدن در عمق خواندن نیست. بهترین فرصت است تا کمی گرد و غبار کتابخانه خود را بزدایید و یک کتاب را برای خواندن انتخاب کنید. از دوستان و همکاران نیز می توانید درخواست کنید تا به شما کتاب معرفی کنند. اگر ایده ای ندارید یک مورد پرفروش را انتخاب کنید. خود را در یک سرگرمی باورنکردنی غرق کنید، ایده آل، بدون خستگی و بدون سوء هاضمه. کتابخانه های الکترونیکی زیادی نیز هم اکنون وجود دارند که می توانید از آنها نیز استفاده کنید.
کماکان نمی دانید چه چیزی بخوانید؟ اگر دنبال یک مورد آسان و الهام بخش هستید که در پایان نویسنده را تحسین کنید، توصیه می شود از کیمیاگر پائولو کوئلو آغاز کنید، کتابی که برای بسیاری از کتاب نخوانها نیز نخواندنش سخت است!
    ۲)  امتحان برخی از دستور العمل های جدید در مهارتهایتان
چه زمانی بهتر از الان برای بهبود مهارت آشپزی! حال که یک ذائقه جدید نیز قرار است به جمعتان اضافه شود.
به جز در حالتی که شما یک آشپز حرفه ای باشید، بعید است که هر غذایی را درست کرده باشید. احتمالاً از حال به بعد زیاد نیاز دارید که غذاهای آبکی بپزید و پس از آن نیز یک دستور غذای جامد مناسب برای کودک که بتوانید در ۳۰ دقیقه یا کمتر بپزید. هنگامی که کودک بیاید، شما حتی زمان کمتری نیز برای طبخ خواهید داشت و نان تست گرم، احتمالاً برای چند هفته اول، قوت قالب شماست.
بنابراین از وقت بارداری خود استفاده کرده و سعی کنید هر روز تا پایان بارداری غذاهای تازه و جدید پخته و میل کنید. بهتر است بعد از اینکه کودک آمد، مقداری غذاهای فریز شده نیز داشته باشید، زیرا در شبهای زیادی که کودک میخواهد دائم به مادر چسبیده و آشپزی برایتان دشوار است، بسیار مفید خواهد بود.
۳)  رفتن به تماشای فیلم ها
بازنشستگان تنها افرادی هستند که اگر به فیلم و سینما علاقه داشته باشند، فرصت پیگیری و آمار بهترین فیلمهای روز را دارند. اما اگر شما نیز به سینما علاقه داشته ولی فرصت کافی برای تماشای فیلم ندارید، بارداری بهترین فرصت است. می توانید روزهای ارزانتر و امکانات ویژه سینماها را بررسی نموده و برای تماشای فیلم بروید.
معمولاً در سینما متوجه مرور زمان نخواهید بود و با رفت و برگشت و البته صرف یک شام خوشمزه، چند ساعتی را مشغول خواهید بود، البته یک مشغله بدون مسئولیت و دلچسب!
۴)  کنترل تلویزیون را در دست بگیرید
به استثنای افراد خاصی معمولاً بقیه، فیلمها و سریالهای تلویزیونی را نیز بنا به دلایل متعدد از دست می دهند. در حالی که شما به احتمال زیاد قادر به پیدا کردن برخی از سلایق مشترک در زمینه فیلم و سریال با همسرتان خواهید بود، اما احتمالاً تعدادی از پیشنهادات شما برای رفتن به سینما در شبهای تعطیل به دلیل مشغله او وتو خواهد شد. خوب، در حالی که او مشغول کار است و شما نیز انرژی خود را برای نگهداری یک کودک صرف می کنید، زمانتان را برای دیدن برنامه مورد علاقه تان در تلویزیون بگذارید.
۵)  رسیدن به لیست علایقتان
اگر شما قبلاً به چنین چیزی فکر نکرده اید، اکنون یک زمان مناسب برای شروع فکر کردن درباره لیست علایقتان است.
چیزهایی که می خواهید در طول زندگی خود انجام دهید چیست؟ آیا می خواهید جهان را ببینید، به کوه ها صعود کنید و یا به جمع آوری پول برای خیریه بپردازید؟ تمام ایده های خود را بنویسید و سپس نگاهی بیندازید که کدامیک در ایام بارداری قابل دستیابی است، شما احتمالاً نمی توانید در این مقطع غواص یا کوهنورد شوید، اما ممکن است مواردی در لیستتان باشد که بتوانید از آنها شروع کنید.
۶)  نظم و سازماندهی
در گذشته، شما می توانستید ادعا کنید که با حداقل نظم و مهارت نیز زندگیتان مختل نخواهد شد و شاید واقعاً هم اینگونه بود!
اما حالا که شما زمان کمی تا یک نگهداری تمام و کمال از کودک، پوشک کردن و شستن، تمیز کردن و سازماندهی خانه فاصله دارید، دیگر نمی توانید وانمود کنید که اعمال مهارت و سازماندهی مهم نیست. اگر شما مهارت خوبی در مدیریت و نظم دادن دارید، حالا زمان استفاده از آن است. آشفتگیهای کوچکی که هیچگاه برایتان اهمیت نداشت و هرگز به نظر نمی رسید ضرورتی برای مقابله با آنها وجود داشته باشد، از این پس اینگونه نخواهد بود.
لذا قبل از آمدن کودک از خودتان شروع کنید، آلبوم عکس خود را سازمان دهی کنید، فایلهای لپ تاپ خود را مرتب کنید، لباسهای دور انداختنی تان را جمع و جور کنید و … .
۷)  به خودتان برسید
بارداری علی الخصوص در ماه آخر، خسته کننده است. به آرایشگاه بروید و یک مدل موی جدید، مانیکور، پدیکور و یا یک ماساژ را انجام دهید. ماه آخر بارداری می تواند فرسایشی باشد و رفتن به برخی اماکن مورد علاقه تان شما را آرام خواهد کرد و سر حالتر خواهید شد.
۸)  رفتن برای پیاده روی
رفتن به یک پیاده روی کوتاه، یک راه عالی برای سر پا ماندن، کاهش استرس و جلوگیری از خستگی مفرط است و حتی می تواند به شما کمک کند تا زایمان بهتری داشته باشید، زیرا به کودک کمک می کند تا به لگن شما برسد.
کمتر از دو کیلومتر در روز می تواند به شما کمک کند تا سر زنده شوید. یک پادکست یا یک موسیقی دلخواه را می توانید در حین پیاده روی بشنوید. پزشک شما احتمالاً پیشنهاد می دهد که برای کمک به زایمان طبیعی در اواخر بارداریتان پیاده روی کنید، اما شروع از ابتدای بارداری نیز هیچ آسیبی به همراه ندارد.
۹)  جلسات حمایتی زنانه
ذهن و قلب یک مادر به موازات رسیدگی های جسمی و خود کودک، دارای اهمیت فراوانی بوده و باید شارژ شود. حضور مجموعه ای از دوستان و خانواده های مورد علاقه زن باردار به طور سنتی کمک شایانی به این مورد می کند. طی یک دورهمی زنانه آنها کنار هم نشسته و تجربیات و داستان هایشان را به اشتراک می گذارند و روحیه مادر را ارتقاء می دهند. این کار  کمک می کند که به لحاظ احساسی، معنوی و ذهنی، زن بتواند خودش را برای تولد کودک و مادر شدن آماده کند.
ارتقاء روحیه می تواند به یک زن باردار کمک کند تا هر گونه اختلال احساسی که ممکن است داشته باشد را رها کند و می تواند تجربیاتی در مورد آنچه به زودی با آن مواجه خواهد شد، به دست آورد. گوش دادن به داستان های مثبت و حمایت دیگر زنان می تواند برای مادر باعث اطمینان، هیجان و لذت بیشتری از کودکش شود. همچنین در تأیید، توانمند سازی و تقویت مادر تاثیر به سزایی دارد.
هنگامی که با دیگران ارتباط مثبت برقرار می کنیم، اکسیتوسین در بدن ما تولید می شود که یک هورمون کلیدی در زایمان است، بنابراین بروید و با افرادی که دوست دارید، بیشتر وقت بگذرانید.
در بسیاری از کشورها زنهایی هستند که این خدمات روانی را به طور حرفه ای برای زنانی که در آستانه مادر شدن هستند، انجام می دهند!
۱۰)  با دوستانتان برای ناهار بیرون بروید
اگر در بین دوستانتان فقط شما باردار هستید، زندگی برای چند هفته اول خیلی خسته کننده است. ممکن است شما در تمام روز با دوستان خود نباشید، اما شما باید بتوانید آنها را برای ناهار ملاقات کنید.
متناوباً سعی کنید با برخی از دوستان جدید باردار آشنا شده و ارتباط برقرار کنید. به ویژه هنگامی که شما در حال مادر شدن هستید، دیدن افرادی که راه مشابه شما را در پیش دارند، می تواند اطمینان و آرامش بیشتری به شما بدهد.

مهمتر از همه …
به یاد داشته باشید که هر روز که کودک شما با آسودگی رحم شما را به آغوش می کشد، به این مفهوم است که جای او امن است. انجام برخی از کارها برای رشد نهایی کودک بسیار مهم است، به خصوص آماده سازی ریه ها برای تنفس خارج از رحم. تا زمانی که نوزاد و مادر از نظر جسمی خوب بوده و شواهدی برای نیاز به مداخله وجود نداشته باشد، هر روز که بچه در رحم شما محافظت می شود، واقعا هدیه ای برای نوزاد شماست.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سرگرم شدن در دوران بارداری، ده راه جالب»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..