تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




هیجان شکار در بازی تکامل

هیجان شکار در بازی تکامل/

محمد طالبیان| یکی از بازی‌های مورد توجه این نسل از صنعت بازی که بسیاری انتظارش را می‌کشیدند و نهایتا نتوانست در حد و اندازه مناسبی ظاهر شود بازی Evolve (تکامل) بود؛ اثری که هرچند ناشر آن اعتقاد دارد از لحاظ مالی عملکرد مناسبی داشت، اما وضعیت آن نشان می‌دهد که چنین موضوعی صحت ندارد.

بازی «تکامل» در سال ۲۰۱۵ برای اولین بار روی کامپیوتر‌های شخصی، پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان منتشر شد و بعد از مدتی به صورت رایگان در آمد، اما چندی پیش خبر رسید که سرور‌های اختصاصی آن به زودی تعطیل می‌شوند. در همین رابطه مت کالویل نویسنده بازی توضیحاتی را ارائه کرده که در ادامه به مرور آن‌ها پرداخته ایم.

1. روایت کالویل از اینکه چرا بازی «تکامل» شکست خورد در ابتدا با وضعیت استودیو سازنده یعنی «ترتل راک» شروع می‌شود. نویسنده بازی «تکامل» توضیح داده که در ابتدا در استودیوی سازنده بیشتر از برنامه نویس طراح گرافیکی حاضر بوده.

آن‌ها در ابتدای کار ساعت‌ها مشغول تماشای مستند‌های حیات وحش شده و به بررسی موجودات مختلف پرداخته اند. هدف اصلی آن‌ها نیز طراحی دنیایی در فضا بود که هیولا‌های مختلف به عنوان ساکنان آن شناخته می‌شوند و انسان‌ها به دنبال شکار آن‌ها هستند. زمانی که قرار شد ایده اولیه به ناشر پیشنهاد شود، اما همه چیز تغییر کرد.

2. سازندگان بازی به دنبال المانی بودند که در دیگر شوتر‌ها وجود نداشته باشد و نهایتا تمرکز اصلی خود را روی حالت «یک برعلیه چهار» قرار دادند که طی آن چهار نفر نقش انسان‌های شکارچی را برعهده گرفته و یک نفر کنترل هیولای بازی را به دست می‌گرفت.

نویسنده بازی توضیح می‌دهد که هر چند ایده اولیه جالب بود، اما تیم سازنده برای ساخت چنین اثری آماده نبود و آن‌ها بیشتر توانایی ساخت شوتری با یک دنیای غنی را داشتند تا اکشنی چند نفره که برخلاف مسیر کلی صنعت بازی حرکت می‌کند.

3. مسئله دیگری که باعث شکست بازی «تکامل» شد به گیمر‌ها ارتباط داشت. در این بازی هسته اصلی گیم پلی روی همکاری گیمر‌ها قرار گرفته بود و برای این کار باید حتما همراه با چهار دوست خود بازی را تجربه می‌کردید.

اینکه شما به جای هزینه کردن ۶۰ دلار مجبور به پرداخت مبلغی بیشتر به صورت مجموعه بودید، باعث شد گیمر‌ها کمتر به سمت تجربه بازی «تکامل» گرایش پیدا کنند. در حال حاضر شما می‌توانید هر شوتر دیگری را به صورت انفرادی در بخش آنلاین تجربه کرده و محدودیتی نداشته باشید، اما «تکامل» این امکان را به شما نمی‌داد. دلیل دیگر به ساختار یک بر علیه چهار» ارتباط داشت.

4. زمانی که چنین وضعیتی را برای گیم پلی بازی انتخاب می‌کنید باید در ادامه و زمان اضافه کردن قابلیت یا آیتم به تمامی جوانب آن فکر کنید. اضافه کردن هر موردی به تعادل بازی ضربه وارد می‌کرد. اگر کنترل هیولا برعهده هوش مصنوعی قرار داشت هیچ کدام از این مشکلات به وجود نمی‌آمد.

ما با شوتری چهار نفره روبه رو بودیم که مدام به روز شده و امکانات بیشتری را در اختیار گیمر قرار می‌داد. با وجود تمام توضیحات ارائه شده هنوز مشخص نیست که آینده استودیوی «ترتل راک» به چه شکلی رقم می‌خورد. آن‌ها هنوز بازی جدید خود را به صورت رسمی معرفی نکرده اند، اما مطمئنا تا انتهای نسل جاری کنسول‌های خانگی، محصولی جدید را روانه بازار می‌کنند؛ بازی‌ای که به احتمال فراوان این بار به دنبال نوآوری خاصی نرفته و تمرکز اصلی خود را روی ارائه گیم پلی استاندارد قرار می‌دهد.

منبع: روزنامه هفت صبح




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «هیجان شکار در بازی تکامل»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..