تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آیا مسکو به‌دنبال حفاظت از نیروهای امنیتی «واگنر» است

گزارش تسنیم|ماجرای تأسیس پایگاه نظامی روسیه در جنوب سوریه؛

یکی از موضوعات مهم در مسائل این روزهای سوریه مسائل مربوط به مرزهای جنوبی این کشور و تلاش برخی قدرت‌های بزرگ منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای برای حضور نظامی...

به گزارش بولتن نیوز، همزمان با افزایش تحرکات داعش در بیابان‌های شرقی و غربی استان دیرالزور و حمله به پایگاه‌های ارتش سوریه و جبهه مقاومت، ارتش سوریه عملیات حومه شمال شرقی شهر «سویدا» را آغاز کرد، در همین راستا بخشی از نیروهای ویژه گارد ریاست جمهوری سوریه موسوم به یگان‌های «قوات الغیث» که پیش از این مسئولیت حفاظت از امنیت پایتخت در برابر مناطق اشغالی تروریست‌ها در شرق و جنوب دمشق را به‌عهده داشتند، به حومه شرقی سویدا اعزام شدند، علاوه بر آن‌ها یگان‌های مسلح «نسور الزوبعة» شاخه نظامی حزب بعث (حاکم) نیز به این منطقه اعزام شده‌اند. یگان‌های نسور الزوبعة پیش از این در جریان عملیات پاکسازی مرزهای جنوب شرقی استان‌های سویدا و ریف دمشق که به عملیات «لبیک یا سلمان» مشهور شد، حضور داشتند.

با گذشت کم‌تر از 48 ساعت از آغاز عملیات، منابع خبری از پاکسازی کامل منطقه «خربة جربو» خبر می‌دهند. به‌نظر می‌رسد داعش در برابر این حمله، ترجیح می‌دهد به‌جای مقابله شدید نیروهای خود را در بیابان‌های بادیة الشام پراکنده سازد تا بعد از پایان عملیات و خروج نیروهای کمکی اعزامی از دمشق، بعد از مدتی از مخفیگاه‌های خود خارج شده و به مواضع ارتش سوریه و متحدین حمله کنند!

این منطقه سال گذشته در جریان عملیات گسترده ارتش سوریه و جبهه مقاومت در شرق سوریه، از اشغال گروه‌های تروریستی آزاد شد. در ابتدای سال 2017 میلادی، گروه تروریستی داعش همزمان با شکست‌های خود در حومه تدمر، تصمیم گرفت نیروهای پراکنده خود در دشت‌های بیابانی بادیة الشام را در نقاط ازپیش تعیین‌شده مخفی و اصطلاحاً از اشغال منطقه عقب‌نشینی کند.

در پی فرار داعش از بیابان‌های شرق استان سویدا، چند گروه‌ مسلح وابسته به ارتش آزاد که توسط آمریکا در پادگان «تنف» آموزش دیده بودند، این منطقه را اشغال کردند! این گروه‌ها عبارت بودند از «جیش اسود الشرقیة»، «لواء القریتین»، «لواء شهداء مهین» و «قوات شهید احمد العبدو».

با این حال اندکی بعد جبهه مقاومت با همراهی نیروهای بسیج مردمی استان سویدا عملیات «لبیک یا سلمان» را کلید زده حدوداً یک سال قبل موفق شدند استان سویدا را به‌طور کامل از اشغال گروه‌های تروریستی آزاد کنند. در این عملیات، یگان‌های «نسور الزوبعة» نیز از طرف دولت مرکزی به منطقه عملیاتی اعزام شدند.

در پی آزادسازی کامل استان سویدا و پیشروی نیروهای آزادیبخش در نوار مرزی اردن در استان ریف دمشق، روسیه ــ که در عملیات لبیک یا سلمان مشارکت مستقیم نداشت ــ یک پادگان نظامی در منطقه «رأس الوعر» تأسیس کرد تا در جنوب شرقی سوریه نیز یک پایگاه بزرگ نیروی زمینی را در اختیار داشته باشد.

با افزایش قابل توجه عملیات‌های داعش در بیابان‌های بادیه شام، در یک مورد چند نظامی و نیروی امنیتی شرکت روسی «واگنر» توسط عناصر داعش به‌قتل رسیدند، در نتیجه، روسیه به دمشق فشار وارد کرد تا در حومه پادگان‌ها و مکان‌های حضور روسیه حریم (شعاع) امنیتی گسترده‌تری ایجاد کند، بنابراین ارتش سوریه علی‌رغم میل خود وارد عملیات نظامی در استان سویدا شد.

در حالی که ارتش سوریه به‌صورت رسمی به گروه‌های تروریستی مستقر در جنوب این کشور پیام داده که حداکثر تا 15 ژوئن برای ترک منطقه و تسلیم یا مهاجرت به شمال فرصت دارند، ارتش سوریه در شرق استان سویدا نیروهای خود را تجمیع می‌کند.

کارشناسان نظامی معتقدند این عملیات می‌تواند مقدمه‌ای برای عملیات در شرق استان درعا باشد! زیرا در خلال عملیات پاکسازی شرق استان درعا، حفظ امنیت استان سویدا از اهمیت به‌سزایی برخوردار است، در همین راستا، بیابان‌های شرق استان سویدا می‌تواند یکی از گریزگاه‌های جدی برای حملات گروه‌های تروریستی باشد و به همین علت، حضور گسترده نظامی در این منطقه از اهمیت بالایی برخوردار است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آیا مسکو به‌دنبال حفاظت از نیروهای امنیتی «واگنر» است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..