تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




واردات کاغذ در انحصار برخی افراد خاص است

عابدینی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

دلیل نوسانات قیمت کاغذ چیست/ کارخانه کاغذ در ایران احداث شود/ کارخانه نکال رو به ورشکستگی است

حسین عابدینی مدیر مسئول انتشارات سفیر اردهال در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص دلیل افزایش قیمت کاغذ در کشور با وجود اختصاص ارز مبادله‌ای، گفت: یک مافیا در بحث کاغذ وجود دارد؛ اگر هرکس غیر از این بگوید از این مسئله آگاهی ندارد و بدون آگاهی می‌گوید مافیا در کاغذ نیست چرا که پنج الی شش نفر کاغذ به کشور وارد می‌کنند و هیچ کس غیر از آن‌ها هم نمی‌تواند این کار را انجام دهد.

مدیر مسئول انتشارات سفیر اردهال ادامه داد: قیمت گذاری، نحوه فروش در اختیار همین پنج نفر قرار دارد و هر طور بخواهند قیمت کاغذ را تغییر می دهند.

وی ادامه داد: شما 20 اسفند به مسافرت می‌روید و 20 فروردین برمی‌گردید می‌بینید قیمت کاغذ از 90 هزار تومان به بندی 130 هزار تومان رسیده است؛ یعنی 40 هزار تومان قیمت کاغذ افزایش یافته است. در این مدت کسی نمی تواند کاغذ وارد کند؛ از طرف دیگر اگر دلار 4 هزار تومان به 10 هزار تومان افزایش پیدا کند تاثیری روی قیمت کاغذ نمی‌گذارد، مگر اینکه تاجر کاغذ بخواهد با دلار جدید کاغذ جدیدی به کشور وارد کند. چون وارد کننده، کاغذ را در انبارش نگه داشته است و روی آن نظارتی نمی‌شود.

عابدینی گفت: نحوه ورود کاغذ به کشور مشخص نیست از طرف دیگر روی فروش آن نیز نظارتی نمی شود بنابراین وارد کنندگان کاغذ هر طور که  بخواهند این کالا را  به کشور وارد می‌کنند و هر طور که بخواهند می‌فروشند و براساس شرایط بازار قیمت را تغییر می‌دهند.

مدیر مسئول انتشارات سفیر اردهال با اشاره به اینکه 80 تا 90 درصد دلیل تغییر قیمت کاغذ به دلالان و کسانی باز می‌گردد که کاغذ را وارد می‌کنند، بیان کرد: قیمت کاغذ را نزدیک برگزاری  نمایشگاه  بین المللی  کتاب تهران و مهرماه که مصرف کاغذ بالا می‌رود، افزایش می دهند.

وی با بیان اینکه هر زمان به هر شکلی که باشد قیمت کاغذ افزایش پیدا می‌کند، ادامه داد: امروز قیمت دلار بالا می رود فردا قیمت کاغذ افزایش پیدا می‌‍کند چون تاجر کاغذ می‌گوید دلار گران شده است و من این را با دلار خریده‌ام؛ در حالی که کاغذ را سه ماه پیش با دلار ارزان  می‌خرد  اما در حال حاضر می‌خواهد کاغذ را گران بفروشد  چون قیمت دلار بالا رفته است.

عابدینی با اشاره به اینکه  اغلب گرانی کاغذ به دلیل دلال بازی‌هایی است که در این بازار وجود دارد، بیان کرد: نظارتی روی قیمت کاغذ نیست وقتی شما کاغذ را وارد می‌کنید از ارز دولتی استفاده می کنید پس باید به ارز دولتی هم بفروشید،  وارد کنندگان کاغذ این کالا را با ارز دولتی می‌خرند اما در بازار  به قیمت  ارز آزاد و  مطابق خواسته خود  عرضه می‌کنند.

وی افزود: زمانی که قیمت کاغذ کمی کاهش پیدا می‌کند، تعدادی از کاغذ فروش‌ها می‌گویند دیگر کاغذ نمی‌فروشند که همین موضوع باعث افزایش 30 تا 40 درصدی  قیمت کاغذ می‌شود.

عابدینی با اشاره به راهکاری در زمینه جلوگیری از  افزایش قیمت کاغذ تصریح کرد: در کشوری با این پیشینه‌ای که داریم باید چند کارخانه تولید کاغذ ایرانی راه اندازی شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ما یک کارخانه کاغذ  نکال داریم که به دلیل حمایت نکردن از آن ورشکسته شد، ادامه داد: اگر سه تا پنج کارخانه کاغذ  در کشور وجود داشته باشد از افزایش بی رویه قیمت کاغذ جلوگیری می شود.

مدیر مسئول انتشارات سفیر اردهال با اشاره به راهکار دیگری در خصوص افزایش قیمت کاغذ بیان کرد: اجازه ورود کاغذ را به مصرف کنندگان  کاغذ مانند اتحادیه ناشران و کتابفروشان بدهند بطوریکه ناشر، کاغذ مورد نیازش را از اتحادیه بگیرد و اگر کاغذ را  با همان قیمت دولتی وارد کنند شخص دیگری نمی تواند در این زمینه وارد شود.

عابدینی با بیان اینکه ناشران  مجبور هستند اغلب نیازها را از بازار آزاد تهیه کنند،گفت: اتحادیه ناشران یک کارخانه تولید کاغذ احداث کند و  ناشران عضو اتحادیه  هم سهام دارش شوند.

انتهای پیام/

انتقاد مدیر مسئول انتشارات سفیر اردهال از افزایش بی رویه قیمت کاغذ



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «واردات کاغذ در انحصار برخی افراد خاص است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..