تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چه زمان غذا بخوریم تا لاغر شویم ؟

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛  عده ای گله دارند از این که غذای کمی می خورند اما وزنشان تغییری نمی کند. شاید مشکل این افراد بد موقع غذا خوردن باشد. با غذا خوردن در زمان های مشخص می توان کاهش وزن را بهتر کنترل کرد. در این مقاله زمان هایی برای خوردن غذا که باعث کاهش وزن شود پیشنهاد شده است.

برای کاهش وزن صبحانه را 7 صبح بخورید
محققان دانشگاه میسوری به این نتیجه رسیده‌اند که مصرف غذاهای حاوی پروتئین در وعده صبحانه، یک استراتژی سالم برای احساس سیری طولانی مدت در طول روز است و میل به مصرف میان وعده‌ها را کاهش می‌دهد. مصرف غلات سبوس دارد در طی وعده صبحانه نیز به بهبود عملکرد روده‌ها کمک می‌کند. به طور کلی خوردن صبحانه‌ سرشار از «مواد مغذی» می‌تواند به مدیریت وزن و میزان مصرف کلی مواد مغذی توسط بدن کمک کند.

برای کاهش وزن میان وعده صبح را ساعت 10 صبح بخورید
اگر قبل از وعده ناهار احساس گرسنگی می‌کنید، بهترین راه انتخاب میان وعده‌ای سالم مانند کلم بروکلی همراه با هویج یا ماست کم چرب است. برش‌های سیب همراه با کره بادام زمینی نیز می‌تواند انتخاب مفیدی باشد. غذاهایی را برای این زمان از روز انتخاب کنید که نیازمند جویدن بیشتر هستند و به شما در احساس سیری طولانی مدت کمک می‌کنند.

برای کاهش وزن ناهار را ساعت 12:30 ظهر بخورید
مصرف پروتئین اضافی در وعده ناهار شامل مرغ، گوشت های بدون چربی‌ای ماهی مهم است. مطمئن شوید که در این وعده از برخی چربی‌های سالم مانند آوکادو یا روغن زیتون نیز استفاده می‌کنید. مصرف این چربی‌ها برای جذب ویتامین‌های محلول در چربی از جمله ویتامین‌های دی، آ، و ای ضروری است. از هر گونه غذای سرخ شده و مملو از چربی اشباع در وعده ناهار اجتناب کنید چون هضم این غذاها کند بوده و شما دچار احساس تنبلی در هنگام عصر می‌کند.

بیشتربخوانید : راه حل عجیب و ساده برای کاهش وزن

برای کاهش وزن عصرانه را ساعت 16:00 بخورید
مصرف میان وعده ۳ تا ۴ ساعت بعد از وعده ناهار ضروری است چون قند خون در این زمان میل به افت کردن دارد و بدن در حالت استرس فیزیولوژیکی است. مصرف پنیر به همراه بادام، و یا یک تکه میوه به جای انتخاب کربوهیدرات‌های ساده برای میان وعده توصیه می‌شود. ماست کم چرب یا شیر شکلات نیز گزینه‌های مناسبی هستند. دقت کنید که مصرف قهوه را تا جایی که می‌توانید برای وعده عصرانه در نظر نگیرید چون این کار باعث بروز گرسنگی پنهان و میل به پرخوری در شما می‌شود.

برای کاهش وزن وعده شام را ساعت 7:00 عصر بخورید
یک چهارم بشقاب شام شما باید پروتئین بدون چربی باشد؛ یک چهارم دیگر غلات، یک چهارم سبزیجات و مابقی چربی‌های سالم. مصرف مرغ پخته شده همراه با برنج قهوه‌ای در کنار سبزیجات برای وعده شام توصیه می‌شود.

برای کاهش وزن میان وعده قبل از خواب را ساعت 11:00 شب بخورید
اگر جزو کسانی هستید که عادت به مصرف میان وعده قبل از خواب دارید بهتر است چهار ساعت بین مصرف شام تا زمان خواب صبر کنید. مصرف خوراکی‌های سبک مانند برش‌های سیب همراه با دارچین به احساس سیری و سبکی قبل از زمان خواب کمک می‌کند.

زمان بندی خواب

کمبود خواب باعث ایجاد اختلال در ساعت درونی بدن و سوخت و ساز می شود و می تواند روی تعادل هورمونی تاثیر بگذارد. تحقیقات نشان داده این اختلال می تواند سیگنال های بدن را گیج کند، طوری که خستگی و گرسنگی را درست تشخیص ندهند و تمایل شما به غذاهای قندی و نشاسته ای را افزایش دهند.

در یک تحقیق نیز مشخص شد موش هایی که شب در معرض نور قرار می گرفتند، نسبت به موش هایی که در تاریکی بودند 50 درصد افزایش وزن بیشتری را تجربه می کردند.

یک تحقیق در سال 2009 نشان داد افرادی که خارج از ریتم شبانه روزی خود می خوابند و غذا می خورند، علائم سندروم متابولیک دارند. سندروم متابولیک نام ترکیبی از اختلال ها است که خطر ابتلا به بیماری های قلبی، سکته قلبی و دیابت را افزایش می دهند.


بهترین راه برای زمان بندی کردن وعده های غذایی چیست؟

بسیاری بر این باور هستند که محدود کردن میزان کالری، بهترین روش برای کاهش وزن است اما زمان غذا خوردن هم می تواند روی چگونگی سیر کاهش وزنتان تاثیر داشته باشد. روش توصیه شده برای کنترل غذایی که دریافت می کنید، داشتن برنامه غذایی است که مناسب سبک زندگی تان باشد.

منبع: الو دکتر

انتهای پیام/

این ساعت ها غذا بخورید تا وزن تان کاهش یابد!



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چه زمان غذا بخوریم تا لاغر شویم ؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..