تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پاسخ سوالات خود در زمینه «قارچ‌های پوستی» را اینجا بخوانید/ بخش سوم

پاسخ سوالات خود در زمینه «قارچ‌های پوستی» را اینجا بخوانید/ بخش سومبه گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ پاسخ سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران در قسمت «کلینیک آنلاین» مطرح کرده بودند، منتشر شد.

شما هم می‌توانید با مراجعه به کلینیک باشگاه خبرنگاران و طرح سوالات خود، پاسخ را از پزشکان مربوطه دریافت کنید.

پاسخ سوالات شما در زمینه قارچ‌های پوستی را محمد خداوردی متخصص پوست و مو  پاسخ داد.

سوال: مدتی است روی پوست سرم پوسته می‌زند و سفید شده است، آیا قارچ پوستی است؟

جواب: این عوارض ممکن است مربوط به بیماری درماتیت سبورئیک باشد؛ این بیماری با قارچ متفاوت است باید از شامپوی ضد شوره استفاده کنید تا کاملا رفع شود.

سوال: انگشتان پایم قارچ عفونتی زده  و ۲ ناخن پایم افتاده است، از ساق پا تا نوک انگشتان پا قرمز و ملتهب شده است داروی ضد قارچ استفاده می‌کنم، آیا قرمزی روی بینی، پیشانی و کاسه سر مربوط به این بیماری است؟ 

جواب: بله این علائم مربوط به بیماری قارچ است، باید دوران درمان را کامل کنید تا عوارض به مرور زمان بهبود یابد.

تقویت سیستم ایمنی برای پیشگیری از ریزش مو

سوال: چند سال پیش در ترکیب یک ماسک مو به جای وصمه از حنای هندی استفاده کردم، سرم دچار خارش شدید شد و ریزش مو داشتم، بنابراین هر روز باید موهایم را بشورم، مدتی از داروهای گیاهی استفاده کردم که تاثیری نداشت، آیا راه درمانی دارد؟

جواب: برای رفع خارش سر باید از شامپوی ضدخارش و ضد شوره استفاده کنید، شامپوهای کتاکونازول مفید است، برای ریزش موهایتان باید ابتدا سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید و بعد تحت نظر پزشک داروی مناسب را استفاده نمایید.

سوال: چند سالی است در ناحیه دستگاه تناسلی دچار خارش شدید هستم که منجر به زخم نازکی می‌شود، این عارضه پس از استفاده از داروی بتامتازون خوب شد و زخم‌ها مثل یک لایه پوست ریخت اما اگر چند روز حمام نروم مجدد خارش می‌گیرد راه کار چیست؟

جواب: باید آن محل را همیشه تمیز و خشک نگه دارید، ممکن است عفونت گرفته باشید که در مرحله اول درمان باید آن را برطرف کنید، یکبار در ماه در محلول آب و بتادین بنشینید چرا که به ضدعفونی کردن  ناحیه کمک می‌کند.

دلیل ایجاد جوش‌های  پشت بازو

سوال: علت جوش‌های پشت بازو و پشت ران پا چیست؟ آیا قارچی است؟

جواب: این عوارض می‌تواند تحت تاثیر بیماری‌های مختلف باشد، ابتدا باید آزمایش دهید و از سالم بودن کبد خود اطمینان پیدا کنید، باید معاینات دقیق  انجام شود.

سوال: حدود ۲۵ سال است روی قوزک هر 2 پا، دست و جاهای مختلف بدنم لکه‌های قرمز زیر پوست ایجاد می‌شود و خارش دارد، برای درمان این عارضه چه کار کنم؟

جواب: این عوارض مربوط به نوعی قارچ است، برای بهبود پماد کلوتریمازول در آن محل بمالید همچنین هر دو هفته یکبار از شامپوی کتوکونازول  استفاده نمایید و بگذارید به مدت 5 دقیقه کف آن روی بدنتان بماند.

سوال: یک سال است اطراف کشاله رانم عرق بد بویی تولید می‌شود و شروع به خارش می‌کند و هرچند وقت یک بار جوش زیر پوستی تقریبا بزرگی میزنم، آیا قارچ پوستی است؟

جواب: دفعات بیشتری به حمام بروید و محل را تمیز نگه دارید، بعد از شستشو آن محل را با دستمال خشک کنید، برای رفع خارش هر دو هفته یکبار شامپو کتوکونازول استفاده نمایید.

سوال:علت ایجاد لکه‌های قهوه‌ای کشاله ران چیست؟ 

جواب: می‌تواند نوعی قارچ باشد که باید درمان شود.

سوال: حدود ۵ سال است که در قسمت بالای کمرم قارچ به وجود آمده است، گاهی خیلی خارش دارد و قرمز می‌شود، راه درمان آن چیست؟

جواب: از شامپو کتوکونازول استفاده نمایید.

سوال: پوست دست کودکی که قرمز و پوسته شده را چگونه درمان کنیم؟

جواب: ممکن است به علت خشکی باشد از کرم مرطوب کننده یا پماد آ.د استفاده نمایید.

سوال: حدود یک سال است که روی گردنم یک لکه قهوه‌ای رنگ ایجاد شده است که جدیداَ هم بزرگتر شده است، دلیل آن چیست؟

جواب: ممکن است نوعی قارچ باشد باید از نزدیک معاینه شوید تا بتوان مناسب با نوع قارچ دارو تجویز کرد.

سوال: نزدیک 20 سال است روی چانه،گونه، سینه و اطراف گوش‌هایم پوسته پوسته می‌شود؛ رنگ آن در ابتدا قرمز و بعد پوسته‌های سفید همراه با خارش است، مشخص شد نوعی قارچ است که با پماد تریامسینولون تا حدی درمان شد، آیا درمان قطعی دارد؟ 

جواب: برای درمان پوسته ریزی باید آن را مرطوب کنید لذا کرم‌های مرطوب کننده و پماد آ.د مناسب است، همچنین می‌توانید هر شب روی آن پماد کلوتریمازول بمالید.

سوال: در برخی نواحی صورتم لکه‌های سفیدی پیدا شده که در آن قسمت دیگر ریش رشد نمی‌کند، علت آن چیست؟

جواب: این نوع کچلی به علت استفاده از تیغ اصلاح مشترک است، لذا برای اصلاح از تیغ مشترک استفاده نکنید و پس از اصلاح و حمام رفتن از لوسیون و کرم‌های مرطوب کننده استفاده کنید.

خشکی دلیل ایجاد قارچ‌های پوستی

سوال: مدتی است که پشت سرم قارچ زده که گاهی اوقات چرکی می‌شود و خونریزی زیادی می‌کند و باعث التهاب و قرمز آن ناحیه شده است، آیا درمانی دارد؟

جواب: ممکن است قارچ  به علت خشکی در بدن ایجاد شود، باید آن محل را کرم مرطوب کننده بزنید.

سوال:مدت یک سال است که کنار کشاله رانم حالت خشکی دارد و ترک می‌خورد با چرب کردن یک روز خوب است و دوباره ترک می‌خورد، راه درمان آن چیست؟

جواب: ممکن است عفونت داشته باشید، باید خود را به پزشک متخصص نشان دهید، آن محل را همیشه تمیز نگه دارید و پس از شسشتو با دستمال خشک کنید چرا که رطوبت عامل به وجود آمدن عفونت و قارچ است.

سوال: چند سال است در ناحیه دستگاه تناسلی و کنار رانم قارچ می‌زند، پماد می‌زنم خوب می‌شود ولی بعد از یک مدت مجدد قارچ می‌زند علت آن چیست؟

جواب: دستگاه تناسلی به دلیل حساسیتی که دارد به سرعت عفونت می‌کند، لذا باید همیشه آن را مرطوب نگه دارید پس از شسشتو آن را با دستمال خشک کنید، یکی از راه‌ها برای درمان عفونت نشستن در محلول آب و سرکه یا آب و بتادین است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پاسخ سوالات خود در زمینه «قارچ‌های پوستی» را اینجا بخوانید/ بخش سوم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..