تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شیوه تشخیصی جدید برای شناسایی بی‌انگیزگی در محل کار

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ دانشمندان اتریشی در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند افسردگی شغلی، استرس و بی‌انگیزگی می‌تواند سبب افزایش میزان هورمون کورتیزول در بدن شود که به وسیله نمونه‌گیری از بزاق دهان قابل شناسایی است.

این پژوهش نشان می‌دهد آزمایش نمونه بزاق ۱۰۰ درصد می‌تواند نشان دهنده میزان کورتیزول خون باشد و به این وسیله می‌توان میزان استرس یا افسردگی افراد را شناسایی کرد.


تا پیش از استفاده از نمونه بزاق برای بررسی میزان هورمون کورتیزول از نمونه گیری خون استفاده می‌شد، اما روش جدید غیرتهاجمی و با دقت بیشتر از آزمایش خون است.

به دست آوردن جواب و میزان دقیق هورمون کورتیزول پس از جمع‌آوری نمونه تنها به ۴ ساعت نیاز دارد و کارشناسان با شناسایی میزان این هورمون می‌توانند به افراد مبتلا به استرس یا افسردگی برای درمان کمک کنند یا از تشدید عارضه‌های بیماری در آن‌ها جلوگیری کنند.


به طور طبیعی زمانی که انسان در جریان استرس بسیار شدید یا حتی افسردگی حاد قرار می‌گیرد، برای مهار التهاب بدن هورمون کورتیزول  تولید می‌کند اما اگر این مشکل حالتی مداوم داشته باشد تولید سطح بالای کورتیزول می‌تواند منجر به عارضه‌های سلامت در افراد شود.


کارشناسان برای کار آزمایی اثر بزاق بر میزان استرس و افسردگی انسان‌ها، نمونه بزاق بیش از ۶۶ داوطلب را آزمایش کرده‌اند که حدود ۴۰ نفر از آن‌ها دچار افسردگی و استرس بوده‌اند.


در کنار جمع آوری نمونه بزاق، کارشناسان با پخش کردن پرسشنامه بین داوطلبان وضعیت روحی آن‌ها را سنجیده اند که مطابق با جواب نمونه بزاق‌ها بوده است. استرس و افسردگی شغلی می‌تواند منجر به بی انگیزگی، بالا رفتن اشتباه‌های کاری، مشاجره با اطرافیان، بی خوابی، سردرد، بیماری‌های قلبی و حتی ابتلا به سرطان شود.


استرس شغلی تنها متعلق به افراد عادی نیست و بسیاری از افراد و شخصیت‌های مشهور در زمینه‌های هنری، ورزشی، سیاسی و مواردی از این دست نیز این حالت را تجربه می‌کنند.

راهکارهای بهبود افسردگی شغلی

مشاوره با متخصص، ریشه یابی علت اصلی افسردگی و استرس، برنامه ریزی، رفتن به تعطیلات و استراحت، تنظیم رژیم غذایی، انجام فعالیت‌های فیزیکی منظم، صحبت با مدیر و بیان مشکل، انجام تکنیک تنفس عمیق و درنهایت تعویض شغل می‌تواند در بهبود افسردگی شغلی و استرس ناشی از آن اثربخش باشد.


منبع:Dailymail

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شیوه تشخیصی جدید برای شناسایی بی‌انگیزگی در محل کار»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..