تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نقش بی بدیل آموزش های دوره پیش دبستانی در آینده کودکان/ محرومیت ۷۰ درصد کودکان از آموزش ها

رئیس انجمن رشد و پرورش کودکان پیش دبستانی مطرح کرد؛

نقش بی بدیل آموزش های دوره پیش دبستانی در آینده کودکان/ محرومیت ۷۰ درصد کودکان از آموزش ها

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ منصوره کریم‌زاده روانشناسی تربیتی، مدیر گروه و رئیس انجمن رشد و پرورش کودکان پیش از دبستان در پنجمین کنگره ملی و اولین کنگره بین‌المللی آموزش و سلامت کودکان پیش از دبستان در خصوص برپایی کنگره سلامت کودکان پیش از دبستان اظهار کرد: تاریخ برگزاری این کنگره 29 لغایت 31 خرداد ماه  با همکاری سازمان‌های متولی مانند هلال احمر، شهرداری، سازمان جوانان هلال احمر، سازمان یونسکو، دانشگاه شهید بهشتی و وزارت بهداشت و درمان برگزار خواهد شد.

کریم‌زاده ادامه داد: از کشورهای مختلف مانند ایتالیا، اتریش، فنلاند و انگلستان 9 سخنران داریم و کارگاه‌های جدیدی با هدف توانمندسازی مدیران برپا خواهیم کرد و تمام کسانی که با کودک در ارتباط هستند در این کنگره شرکت خواهند کرد.

رئیس انجمن کودکان تصریح کرد: در این کنگره برای هر دوره برگزاری سه محوریت  شامل سلامت، آموزش و سیاست‌گذاری مطرح است؛ دستاوردهای این سمینار بسیار خوب بوده اول اینکه باعث شد مخاطبان مانند مربیان و مدیران نسبت به گذشته خیلی بیشتر شوند دوم اینکه  توانستیم این موضوع را در جامعه پر رنگ‌تر کنیم و در نهایت باعث جلب توجه متولیان شد که بخشی از آن از جمله یکپارچگی در مدیریت و آموزش کودکان پیش از دبستان بوده است.

وی افزود:  تا پیش از این مشکلات عدم یکپارچگی در مدیریت و آموزش را داشتیم که دستاورد این کنگره باعث شد این مسائل کنار هم باشند و این هم‌افزایی باعث  همکاری سازمان‌ها در کنار هم است  تا مدیریت و آموزش بهتری را مد نظر قرار دهند.

کریم‌زاده ادامه داد: رشد و تکامل دوران کودکی بسیار مهم است و به عنوان یک عامل مهم در سلامت اجتماعی مدنظر قرار می‌گیرد؛ سلامت کودکان به خصوص در مناطق آموزش یافته  بسیار اساسی است.

رئیس انجمن کودکان بیان کرد: در حوزه مطالعات سطح ملی در خصوص کودکان 5 سال اطلاعات جامعی نداریم و 2 عامل  رشد و فقر در آموزش و فرهنگ اثر بسیاری دارد.

وی در خصوص اشتغال والدین اظهار کرد: زمانی که مادران سر کار می‌روند کودک به او نیاز دارد و والدین باید این عدم حضور را  جبران کنند همچنین روانشناسان معتقدند خانواده‌ها در رشد کودک بسیار تاثیرگذار هستند.

90 درصد رشد ذهنی  کودکان در بازه سنی 5 تا 6 سال است

کریم‌زاده اظهار کرد: 90 درصد رشد ذهنی و عصبی کودکان در دوران 5 تا 6 سالگی آنها شکل می‌گیرد و این فرصتی طلایی برای ساختن آینده آنها به شمار می‌رود؛  رشد شناختی و زبانی به خصوص آشنایی با زبان مادری ، ‌اجتماعی، توجه به آداب و رسوم و حتی تحصیلی در دوران کودکی بسیار اهمیت دارد و تمام دنیا سرمایه‌گذاری اصلی خود را در دوران پیش از دبستان گذاشته‌اند چرا که آموزش پیش از دبستان عامل مهمی در رفاه اجتماعی است.

رئیس انجمن کودکان ادامه داد: بسیاری از پزشکان پزشکان دوره پیش از دبستان را رفاه مدام‌العمر در طول زندگی فرد می‌دانند و فرد باید از نظر روانی و عاطفی مورد حمایت قرار بگیرد؛ آمارها نشان می‌دهند حوزه پیش از دبستان (به خصوص هزار روز اول زندگی) رشد روحی و شناختی فرد شکل می‌گیرد و دوره‌ای است که پایه سلامت جامعه بر آن بنا می‌شود.

محرومیت 70 درصد کودکان از دوره پیش  دبستانی

وی تصریح کرد: 70 تا 80 درصد کودکان، محروم از آموزش‌های پیش از دبستان هستند؛ آموزش و پرورش با اینکه خیلی خوب این مسائل تحت پوشش خود قرار داده است اما کیفیت آموزش ها استاندارد و یکپارچگی لازم را ندارد؛ بسیاری از کودکان مورد بی‌توجهی و بی‌مهری قرار دارند که این برای جامعه فاجعه‌بار است.

کریم‌زاده تصریح کرد: در بسیاری از کشورها دیده شده زمانی که برای پیش دبستان هزینه می‌کنند باعث می شود جرم و جنایت در ان کاهش یابد، رفتار و گفتار هوشمندانه افزایش پیدا کند، افت و ترک تحصیل کاهش یابد که در نبود این مسائل نیاز به آموزش‌های جبرانی در دوران سالمندی هستیم به ازای هر یک واحد پول در دوران کودکی می‌توان در هزینه دوران بزرگسالی صرفه جویی کرد.

انتهای پیام/ 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نقش بی بدیل آموزش های دوره پیش دبستانی در آینده کودکان/ محرومیت ۷۰ درصد کودکان از آموزش ها»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..