تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




توسعه همکاری‌های علمی و دانشگاهی ایران و فرانسه

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل مطرح کرد؛


حسین سالارآملی، قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل با بیان اینکه این سفر به دعوت وزیر علوم و تحقیقات فرانسه انجام می‌شود، گفت: در این نشست 2 روزه، رؤسای ۱۸ دانشگاه و پژوهشگاه از وزارتخانه‌های علوم و بهداشت ایران و رؤسای ۳۵ دانشگاه بزرگ کشور فرانسه حضور می‌یابند.

وی افزود: در این نشست غلامی در جمع رؤسای دانشگاه‌های 2 کشور سخنرانی خواهد کرد  سپس تهیه نقشه راه همکاری‌های علمی وفناوری 2کشور مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 سالارآملی گفت: تبادل استاد و دانشجو، انجام پروژه‌های تحقیقاتی مشترک و ایجاد دوره‌های مشترک تحصیلی از مواردی است که مورد بحث و بررسی رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی قرار خواهد گرفت.

امضای تفاهم نامه همکاری میان ایران و فرانسه

قائم مقام وزیر علوم در اموربین الملل با بیان اینکه نشست مسئولان علمی  از روز سه شنبه به مدت 2 روز در پاریس برگزار می‌شود، افزود: از حدود ۲ ماه پیش کمیته همکاری‌های دو جانبه ایران و فرانسه برای بهره برداری بیشتر از این نشست تشکیل شده و انتظار می‌رود چهار سند همکاری به صورت تفاهم نامه به امضای نهایی برسد.

بازدید از دو مرکز تحقیقاتی بسیار پیشرفته کشور فرانسه و بازدید از چند پژوهشگاه نیز جزو برنامه‌های این سفر است.

وی در ادامه گفت: در این سفر غلامی، علاوه بر مذاکره با وزیر علوم و تحقیقات کشور فرانسه، با مؤسسه‌های تحقیقاتی فرانسه CNRS و فرانکوفونی نیز مذاکره و تبادل نظر می‌کند.

 سالار آملی اضافه کرد: بسیاری در جامعه علمی تهران و پاریس بر این باورند که برگزاری این نشست مهم علامتی از سوی 2 کشور برای ادامه همکاری‌های علمی فناوری در شرایط حساس کنونی است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «توسعه همکاری‌های علمی و دانشگاهی ایران و فرانسه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..