تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




استفاده از هویج و شلغم برای استحکام بتن

زمانی که این نانوصفحات سلولزی به بتن عادی اضافه می‌شود، موجب افزایش میزان کلسیم سیلیکات هیدرات می‌شوند. این ماده محصول اصلی ترکیب سیمان پورتلند با آب است و عامل اصلی استحکام بتن محسوب می‌شود.

در آزمایشات اولیه این نانوصفحات سلولزی موجب افزایش چشمگیر استحکام سیمان شدند. درواقع با استفاده از این ماده در ترکیب بتن، برای دستیابی به استحکام یکسان، میزان سیمان مورداستفاده در هر مترمربع 40 کیلوگرم کاهش می‌یابد.

همچنین این نانوصفحات موجب افزایش تراکم میکروساختارهای بتن شده و درنتیجه پایداری و مقاومت آن‌ها را در برابر خوردگی افزایش می‌دهد. درنتیجه نیازی به تعویض قطعات بتنی در فواصل زمانی کوتاه نیست و میزان سیمان موردنیاز برای ساخت‌وساز کاهش می‌یابد.

این فناوری جدید علاوه بر کاهش انرژی موردنیاز برای تولید بتن، موجب کاهش میزان دی‌اکسید کربن حاصل از فرآیند تولید این ماده می‌شود.

اکنون محققان در تلاش‌اند تا پوششی را با استفاده از این نانوصفحات سلولزی بسازند که موجب افزایش استحکام و طول عمر بتن مورداستفاده در ساختمان‌های موجود شود.

5656




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «استفاده از هویج و شلغم برای استحکام بتن»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..