تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سطح بالای ویتامین "دی" خطر ا

سطح بالای ویتامین "دی" خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش می‌دهد

محققان اطلاعات دو آزمایش بالینی که یکی شامل سه هزار و 325 و دیگری شامل 1713 نفر بود را بررسی کردند تا به ارتباط سرطان سینه و غلظت سرم 25-hydroxyvitamin D دست یابند. سرم 25-hydroxyvitamin D اصلی‌ترین شکل ویتامین D در خون است.

در این مطالعه تمام زنان بالای 55 سال و با میانگین سنی 63 سال بودند و داده‌ها بین سال‌های 2002 تا 2017 میلادی جمع‌آوری‌شده بود. محققان دریافتند حداقل سطح سلامت سرم 25-hydroxyvitamin D در پلاسمای خون، 60 نانوگرم در میلی‌لیتر است که به میزان قابل‌توجهی بالاتر از 20 نانوگرم در میلی‌لیتر توصیه‌شده در سال 2010 میلادی است.

این مطالعه نشان می‌دهد میزان ابتلا به سرطان سینه در افرادی با سرم 25-hydroxyvitamin D بالاتر از 60 نانوگرم در میلی‌لیتر، نسبت به 20 نانوگرم در میلی‌لیتر، یک‌پنجم است.

در ادامه مطالعه آمده است کمبود ویتامین D یک خطر بالقوه ابتلا به سرطان سینه است.

به رشد کنترل نشده سلول‌های پوشش داخلی مجرای شیری یا لوبول، سرطان سینه گفته می‌شود. هر سینه از 15 تا 20 بخش به نام لوب تشکیل‌شده که به‌صورت خوشه‌ای در کنار هم قرار دارند. لوب‌ها مجموعه‌ای از غدد شیری هستند. هر لوب از بخش‌های کوچک‌تری به نام لوبول تشکیل‌شده است. سرطانی که از لوبول آغاز شود، سرطان لوبولار نامیده می‌شود. سرطان سینه در زنان شایع‌تر است، گرچه احتمال ابتلای مردان نیز به سرطان سینه وجود دارد

نتایج این مطالعه در نشریه PLOS ONE منتشرشده است.

5656




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سطح بالای ویتامین "دی" خطر ا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..