تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




افشای همکاری مخفیانه گوگل با پنتاگون

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مقام‌های شرکت گوگل که مشهورترین موتورسرچ اینترنتی را در اختیار دارند، اعلام کرده‌اند؛ قرارداد خود با پنتاگون مربوط به پروژه (Project Maven) را تمدید نخواهند کرد.

گوگل پیش‌تر درباره این پروژه با پنتاگون و نیرو‌های نظامی ارتش آمریکا همکاری کرده است.

اما بخش گوگل کلود (Google Cloud) اعلام کرده است که هوش مصنوعی و ابزار‌های یادگیری ماشین را در اختیار نیرو‌های نظامی آمریکا قرار خواهد داد.


بنا بر سندی که ماه گذشته در کنفرانس (SOFIC) منتشرشده است، گوگل کلود در نظر دارد ابزار‌های هوش مصنوعی را برای برخی عملیات‌های ویژه در اختیار نیرو‌های نظامی بگذارد.
نیرو‌های عملیات ویژه آمریکا که از این فناوری هوش مصنوعی استفاده خواهند کرد عبارتند از: (the Green Berets) و (Navy SEALs) که برای کارهایی، چون طبقه بندی اطلاعات، جمع آوری، انتشار، تهیه تصاویر و فایل‌های صوتی و تصویری از فناوری‌های ایجاد شده به وسیله متخصصان گوگل بهره خواهند گرفت.


مدیر اجرایی جدید شرکت گوگل، ساندار پیچای (Sundar Pichai) به تازگی اعلام کرده است که قوانین جدیدی برای فروش و ارائه خدمات مبتنی برهوش مصنوعی AI این شرکت لحاظ خواهد شد که بنابر آن نرم افزار هوش مصنوعی برای اهداف نظامی استفاده نخواهد شد.


مقام‌های گوگل اعلام کرده اند پس از پایان سال ۲۰۱۹ قرارداد خود با پنتاگون را تمدید نخواهند کرد، این تصمیم‌های جدید پس از استعفای تعدادی از کارکنان و نیز اعلام شکایت بیش از ۳۰۰۰ کارمند به مقام‌های گوگل در خصوص تمایل نداشتن به فعالیت‌های نظامی است.

ارتش آمریکا در نظر دارد از فناوری هوش مصنوعی و یادگیری زبان ماشین برای ارتقای برنامه‌های هواپیما‌های بدون سرنشین خود استفاده کند.
این فناوری قابلیت تشخیص اجسام و هدف‌های مورد نظر در تصاویر ارسالی از هواپیمای بدون سرنشین را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.


هواپیما‌های بدون سرنشین یکی از فناوری‌های بسیار پیشرفته و با سرعت رشد بالا است و دانشمندان تخمین می‌زنند سرمایه گذاری در این صنعت نوظهور تا چند سال آینده به بیش از ۲۵۰ میلیون دلار برسد.
منبع:Dailymail

انتهای پیام/

آشکارشدن پروژه های مخفیانه گوگل با آمریکا



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «افشای همکاری مخفیانه گوگل با پنتاگون»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..