تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ایرباس ربات‌ها را جایگزین انسان می‌کند

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  دو ربات به نام های لوئیس (Luise) و رناته (Renate)، ربات های پیشرفته و هوشمندی هستند که برای تولید هواپیماهای جدید شرکت ایرباس مورد استفاده قرار می گیرند.


شرکت ایرباس اعلام کرده است ازاین ربات ها برای تولید هواپیمای A320 استفاده می کند.


این ربات ها قادر به ایجاد بالای 2 هزارحفره برای اتصال دو قسمت بدنه هواپیمای A320 به همدیگر هستند.
این دو ربات هفت محوره قادر به ایجاد حفره به شکل مکانیزه هستند که تا قبل ازاین به وسیله تکنسین های انسانی شاغل درخط تولید ایجاد می شد.


شرکت ایرباس دلیل استفاده از ربات ها تقاضای بالای جهانی برای خرید هواپیمای A320 اعلام کرده است.


ایرباس همچنین امیدواراست از این گونه فناوری ها برای تحول درساخت، کاهش خطای انسانی، به روزرسانی روش های ساخت، جایگزینی روش های سنتی ، هزینه تحقیق و توسعه خط تولید هواپیماها استفاده کند.


ایرباس تاکنون 8 هزار جت A320 را به فروش رسانده است و 6 هزار دستگاه دیگر را درصف سفارش ساخت دارد.

خط مونتاژ نهایی در هامبورگ آلمان خواهد بود مانند سایر هواپیماهای ساخت این شرکت و ایرباس در تلاش است تا سال 2019 هرماه حداکثر10 هواپیما بسازد.

این دو ربات هوشمند بخشی از خط مونتاژ نهایی A320 هستند که به انجام کارهایی چون جابه جایی بدنه و بال ها و به وسیله پرتو نور لیزر به ایجاد حفره دربخش فوقانی هواپیما می پردازند.


دراین خط تولید هواپیما ازجمله بالا به وسیله بازوهای مکانیکی خودکار و نه به وسیله حمل با جرثقیل درمحل مخصوص خود تعبیه می شوند.

مقام های ایرباس استفاده از ربات ها در ساخت هواپیما را بسیار کارآمدتر از روش های سنتی ساخت به وسیله انسان ها می دانند.
منبع:Dailymail
انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ایرباس ربات‌ها را جایگزین انسان می‌کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..