تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رانندگی برای خانم دیزی؛ داستان عشق و صبر

خلاصه داستان:

راننده‌ای سیاه پوست مامور جابجایی پیرزنی یهودی ثروتمند و در ظاهر بد خلق و بد قلق می‌شود. پیرزن در ابتدا از پذیرفتن راننده خودداری می‌کند…

امتیاز متاکریتیک: ۸۱ از ۱۰۰

رانندگی برای خانم دیزی؛ داستان عشق و صبر

مورگان فریمن در فیلم رانندگی برای خانم دیزی

شیکاگو سان تایمز|«رانندگی برای خانم دیزی» (Driving Miss Daisy) درباره‌ی عشقی بزرگ و صبر است که داستانی را تعریف می‌کند که برای آشکارشدنش ۲۵ سال زمان لازم است و زمانی که برای پرورش شخصیت‌های داستانش صرف می‌کند را در کمتر فیلمی می‌توان دید.

زمانی که به انتهای فیلم می‌رسیم زمان بسیار زیادی را با دو شخصیت اصلی آن یعنی «میس دیزی ورتان» که پیرزنی اهل جنوب و بسیار مغرور است و «هوک کالبرن» راننده‌ی او گذرانده‌ایم. ما نیز در انتهای فیلم در احساسات آن‌ها شریک هستیم.

فیلم یک ربعِ قرن از زندگیِ شخصیت‌هایش را برای ما به تصویر می‌کشد؛ از سال ۱۹۴۸ که پسرِ خانم «دیزی» تصمیم می‌گیرد که بهتر است دیگر مادرش رانندگی نکند و به همین خاطر یک راننده‌ی شخصی برای او استخدام می‌کند تا سال ۱۹۷۳ که دو شخصیت پیر فیلم ما متوجهِ رابطه‌ی عمیقی که بینشان شکل گرفته است می‌شوند.

فیلم به حدی پرجزئیات و زیرکانه ساخته شده است که می‌شود گفت: هیچ‌کدام از اطلاعات بسیار مهم فیلم از طریق دیالوگ‌ها روایت نمی‌شوند و در عوض با زبان بدن، لحن صدا و همچنین نگاه‌هایی که شخصیت‌ها به یکدیگر می‌کنند باید اهمیت صحنه‌ها را متوجه شد. پس از تعداد زیادی فیلم که در آن‌ها، شخصیت‌های سطحی و خشن انسانیت خود و ما را زیر سوال می‌بردند، چه خوب است که فیلمی را می‌توان دید که وارد قلب شما می‌شود.

این فیلم دو اجرای خارق‌العاده داشته است که بی‌شک هر دو لایق نامزد شدن برای فصل جوایز هستند. «مورگان فریمن» که در نقش «هوک» ایفای نقش کرده است و «جسیکا تندی» که در ۸۰ سالگی بهترین بازی خود را در نقش خانم «دیزی» انجام داده است. در ابتدای فیلم، خانم «دیزی» را می‌بینیم که زنی بسیار مغرور و متکی به خود است که فقط یک آشپز مخصوص برای خود دارد و سوار یک «پکارد» (برند نوعی ماشین) می‌شود. یک روز او با این ماشین دچار صانحه می‌شود؛ ماشین را به داخل حیاط همسایه می‌برد و این همان جایی است که فرزندش تصمیم می‌گیرد تا برای او یک راننده‌ی شخصی استخدام کند.

«رانندگی برای خانم دیزی» به عهده‌ی «بروس برسفورد» استرالیایی بوده است و به نظر می‌رسد که احساسات او به خوبی با جنوبی‌های آمریکا هماهنگی داشته است. نویسنده‌ی این فیلم‌نامه آقای «آلفرد اوری» بوده است که این اثر را از روی نمایشنامه‌ی خود اقتباس کرده است (منبع اصلی نوشتن نمایشنامه هم خاطرات شخصی نویسنده از مادربزرگ و راننده‌ی خانوادگی او بوده است).

کارگردان اثر قادر است که ما را به حرکت وا دارد و آهسته ما را وارد قلب شخصیت‌های داستان بکند. او در مسیر رسیدن به لحظه‌ی پایانی اثر قدمی اشتباه بر نمی‌دارد، لحظه‌ی پایانی که ما را دعوت می‌کند به تماشای یکی از بزرگ‌ترین شگفتی‌ها و راز‌های زندگی بشینیم، لحظه‌ای که دو نفر به یکدیگر اجازه می‌دهند تا درونیات یکدیگر را ببینند.

منبع: سایت نقد فارسی
مترجم: امید بصیری




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رانندگی برای خانم دیزی؛ داستان عشق و صبر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..