تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تعیین حریم ۲۱ محوطه و اثر تاریخی استان مرکزی

گروه اجتماعی - مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی گفت: ۲۱ اثر و محوطه تاریخی در استان مرکزی جهت حفظ، مرمت و نگاهداری اصولی، تعیین عرصه و حریم می‌شوند.

تعیین حریم 21 محوطه و اثر تاریخی استان مرکزیبه گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی، گفت: هرکدام از آثار تاریخی به عنوان سفیر فرهنگی برای معرفی به گردشگران تاثیر به‌سزایی در توسعه صنعت گردشگری دارند از این رو اداره کل تمام تلاش خود را برای نگاهداری از این آثار خواهد کرد. به همین جهت 21 اثر و محوطه تاریخی که در جوار طرح‌های عمرانی و توسعه شهری قرار دارند تعیین عرصه و حریم می‌گردند.
سید محمد حسینی افزود: دراین راستا، مدارک و مستندات مربوط به نقشه‌ها و ضوابط از طرف شورای فنی اداره کل تایید و جهت رای و نظر نهایی به کمیته حرائم سازمان ارسال گردید. محوطه باستانی تپه سرقلعه در شهرستان زرندیه که در شهر مامونیه واقع شده با حضور کارشناسان متخصص و با مجوز پژوهشگاه سازمان، پس از انجام گمانه‌زنی و تهیه مستندات تاریخی و نقشه‌ها تعیین تحریم می‌شود. بر این اساس، تمامی دستگاه‌های خدمات‌رسان موظفند در راستای حفظ حریم آثار تاریخی، پیش از هرگونه ساخت و ساز در مجاورت این محوطه، هماهنگی لازم را با این اداره کل انجام دهند.
وی با اشاره به این نکته که حفظ و حریم بناهای تاریخی در اولویت حوزه میراث فرهنگی قرار دارد، گفت: بقعه ابوالعلی تفرش، منزل میرشکرایی تفرش، امامزاده ابوطالب خمین، کلیسای مسروپ مقدس اراک، بقعه شاه‌غریب و شاه‌قلندر انجدان از شاخص‌ترین بناهای مذکور است که این اقدام خود، گام مهمی درحفاظت از این بناهای تاریخی است.
حسینی در پایان اظهار داشت: حریم این آثار تحت حفاظت و نظارت اداره کل میراث فرهنگی استان مرکزی است و براساس قانون هرگونه دخل و تصرف در حریم این آثار جرم محسوب شده و مجرمان مشمول مجازات‌های قانونی خواهند شد.
انتهای پیام




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تعیین حریم ۲۱ محوطه و اثر تاریخی استان مرکزی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..