تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




گوگل یک مرد سفید پوست است! / افزایش نگرانی ها نسبت به تبعیض جنسیتی و نژادی در غول فناوری

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اکثریت کارمندان گوگل را مردان سفید پوست تشکیل می دهند . این موضوعی نگران کننده است که نشان می دهد این شرکت سرشناس حوزه فناوری تلاش چندانی برای شکستن مرزهای جنسیتی ترتیب نداده است.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی ان بی سی، با وجود آن که شرکت گوگل طی سال های اخیر بارها تلاش کرده نشان دهد به زنان و رنگین پوستان نیز اهمیت می دهد، اما در عمل ، امارها چیز دیگری می گویند.

درواقع آخرین گزارش آماری گوگل نشان می دهد نسبت های جنسیت و نژاد در این شرکت به سختی تغییر می کند.
گوگل مدتی پیش اعلام کرد که نه تنها به زنان و افرادی از نژادهای دیگر اهمیت می دهد بلکه پست های کلیدی و رده بالار را نیز به این افراد اختصاص می دهد. اما کارمندان گوگل چندان امیدی به تحقق این وعده ها ندارند.
گزارش تنوع سالانه گوگل نشان می دهد که نیروی کار این شرکت هنوز به طور بالقوه سفید و مرد است، اگرچه طی سال گذشته پیشرفت های بسیار کمی در جهت ایجاد تغییر این ماجرا صورت گرفته است.

انتشار این گزارش به دنبال نشست ماهانه سهامداران  رخ است که کارکنان این شرکت را برای ایجاد تنوع بیشتر مورد حمایت قرار داد. در همان زمان نیز  گوگل با چندین پرونده مداوم  در خصوص تبعیض مواجه شد.

گوگل یک مرد سفید پوست است! / افزایش نگرانی ها نسبت به تبعیض جنسیتی و نژادی در غول فناوری

اما نگاهی داشته باشیم به اطلاعات جدول بالا. در حال حاضر نزدیک به 70 درصد کارکنان گوگل، مرد هستند و 53 درصدشان را سفیدپوستان تشکیل می دهند. آسیایی ها 36 درصد از نیروی کار این شرکت  را تشکیل می دهند، یعنی تنها  1.6 درصد  بیشتر از سال قبل، سیاهپوستان 2.5 درصد شرکت گوگل را تشکیل می دهند و  لاتین تبارها نیز  3.6 درصد  را به خود اختصاص داده اند و روی هم رفته این نژادها تنها  0.1 درصد افزایش  استخدم داشته اند.

در سطوح رهبری، اعداد نگران کننده تر است.  برای مثال؛ 67 درصد رهبران این شرکت سفید و 75 درصد آنها مرد هستند.از سوی دیگر نرخ ترک شغل لاتین تباران و سیاه پوستان نیز در طول سال گذشته رشد داشته است.

 اواخر سال گذشته یک مهندس ارشد گوگل یک یادداشت داخلی نوشت که ادعا می کرد تفاوت های  استخدامی و جنسیت زده،  مهندسین زن را تحت تاثیر قرار می دهد. اگره این مهندس به سرعت اخراج شد، اما پیامدهای این ماجرا تا مدت ها گوگلی ها را تحت تاثیر خود قرار داده بود.

طارق یوسف، یکی از کارکنان اقلیتی  که در نشست سهامداران گوگل حضور داشت در گفتگو با سی ان بی سی گفت: "گوگل نیاز دارد که پیش از تعهد ، ابتدا باور کند که قصد تغییر داد و به جای کلمات به دنبال اقدامات است."




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «گوگل یک مرد سفید پوست است! / افزایش نگرانی ها نسبت به تبعیض جنسیتی و نژادی در غول فناوری»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..