تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ارزان قیمت در جهان، لوکس و دست نیافتنی در ایران؛ قیمت جدید رنو داستر در بریتانیا مشخص شد

در سال 2010 و نمایشگاه خودروی ژنو بود که داچیا/رنو داستر به جهانیان معرفی شد. این شاسی بلند اصالتا رومانیایی همانند ساندرو بر روی پلتفرم لوگان (تندر 90) شکل گرفته و در برخی کشورها از جمله ایران با برند شرکت مادر یعنی رنو به فروش می رسد.

نسل اول داستر در سال 2013 به خیابان های کشور انگلستان راه یافت و با توجه به قیمت بسیار پایین خود توانست توجهات زیادی را به سمت خود جلب کند. به تازگی فروش نسل دوم داستر که شهریور ماه گذشته در نمایشگاه خودروی فرانکفورت در معرض دید عموم قرار گرفت، در این کشور اروپایی آغاز شده است.

DACIA-Duster-6093_1

با 9,995 پوند (معادل تقریبا 95 میلیون تومان با نرخ ارز آزاد) قیمت داستر جدید در مدل پایه، 500 پوند نسبت به نسل قبلی افزایش پیدا کرده است. با این حال شاسی بلند رومانیایی ها کماکان عنوان ارزان ترین SUV بریتانیا را در اختیار دارد.

در این نقطه از جهان، داستر در نسخه های دیفرانسل جلو و دو دیفرانسیل و با پیشرانه های بنزینی و دیزلی به مشتریان تحویل داده می شود. نمونه بنزینی از یک موتور 1.6 لیتری با 115 اسب بخار قدرت و 156 نیوتن متر گشتاور بهره می برد. این مدل می تواند در 11.9 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.

DACIA-Duster-6093_3

مدل دیزلی به یک موتور 1.5 لیتری مجهز شده، این موتور نیز قادر است 110 اسب بخار قدرت و 260 نیوتن متر گشتاور تولید نموده و در عرض 10.5 ثانیه داستر را به سرعت 100 کیلومتر در ثانیه برساند. لازم به ذکر است برخلاف مدل بنزینی، مدل دیزلی فقط بصورت دیفرانسیل جلو عرضه می شود.

dacia-uk-announces-new-duster-pricing-still-the-cheapest-suv-on-sale-126152_1

در تریم پایه Access مشتری داستر به امکاناتی مثل رینگ های فولادی 16 اینچی، شیشه های برقی جلو، روکش پارچه ای و محدود کننده سرعت دسترسی پیدا می کند. با 11,595 پوند و خرید تریم Essential رینگ های زیباتر، سپرهای هم رنگ بدنه، سیستم تهویه مطبوع دستی، قابلیت تنظیم ارتفاع صندلی راننده و سیستم استریو با پشتیبانی از اتصال بلوتوث به لیست تجهیزات اضافه می شوند.

dacia-uk-announces-new-duster-pricing-still-the-cheapest-suv-on-sale-126152_1

در تریم 13,195 پوندی Comfort امکاناتی مثل کروز کنترل، صفحه لمسی 7 اینچی، رینگ های 16 اینچی آلیاژی، سیستم مسیریاب و دوربین عقب به داستر اضافه می شوند. فول ترین نسخه یا همان تریم Prestige نیز 14,395 پوند قیمتگذاری شده و علاوه بر موارد یاد شده از امکاناتی مثل سیستم ورود بدون کلید و رینگ های 17 اینچی و سیستم تهویه مطبوع چند نقطه ای سود می برد.

DACIA-Duster-6093_2

اگر چه داستر همانند دیگر برادران خود یعنی ساندرو و لوگان به عنوان یک مدل اقتصادی برای اقشار کم درآمد توسعه یافته، اما در داخل ایران وضعیت به گونه ای رقم خورده که این شاسی بلند ذاتا ارزان قیمت، در خیابان ها، افکار و حتی سریال ها به یک مدل لوکس تبدیل شده است!

DACIA-Duster-6093_24

نکته جالب توجه اینکه چنانچه فردی در انگلستان بخواهد یک دستگاه داچیا/رنو داستر خریداری کند، باید حقوق نهایتا 4 ماه خود را پس انداز کند؛ حال آنکه در کشور ما متاسفانه پس انداز سالانه بسیاری از افراد حتی اجازه خرید یک خودروی از رده خارج 30 ساله را نیز نمی دهد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ارزان قیمت در جهان، لوکس و دست نیافتنی در ایران؛ قیمت جدید رنو داستر در بریتانیا مشخص شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..