تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کشک بادنجان بخورید تا پوکی استخوان نگیرید

پوکی استخوان را با غذایی خوشمزه دور بزنید/کشک بادنجان بخورید تا پوکی استخوان نگیرید/غذایی که سد راه ابتلا به پوکی استخوان می‌شودبه گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ کشک بادنجان حاوی انواع ویتامین‌های A ،C ،E، گروه ویتامین‌های B مانند B۱ ،B۲ ،B۳ ،B۶، اسید چرب امگا ۳، کلسیم، فسفر، پروتئین، کربوهیدرات، فیبر، سدیم، پتاسیم، آهن، منیزیم، منگنز، گوگرد، مس و روی است.

برای بررسی خواص کشک بادنجان اینکه مصرف این غذا برای چه افرادی مفید است با حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت‌وگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.

مهم‌ترین خواص کشک بادنجان

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ درباره مهم‌ترین خواص کشک بادنجان اظهار کرد: این غذا به علت داشتن کلسیم، فسفر، منیزیم و مواد مغذی فراوان موجب استحکام استخوان‌ها و دندان‌ها می‌شود و از بروز پوکی استخوان در افراد جلوگیری می‌کند.

وی درباره خواص دیگر کشک بادنجان بیان کرد: این غذا به علت وجود آهن و مس نقش موثری در رفع کم‌خونی افراد دارد و سبب عملکرد بهتر مغز هم می‌شود.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: کشک بادنجان به علت داشتن ویتامین‌های A ، C  و E خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد بنابراین سیستم ایمنی بدن را تقویت و بدن را در برابر بیماری‌های مختلف به ویژه انواع سرطان‌ها محافظت می‌کند.

عظمایی با اشاره به موثر بودن کشک بادنجان در تقویت بینایی تاکید کرد: این غذا به علت وجود ویتامین‌های A ،C ،E، گروه ویتامین‌های B و روی، تاثیر چشمگیری در تقویت و رشد موها، طراوت، شادابی و لطافت پوست دارد.

وی یادآو شد: کشک بادنجان خاصیت آنتی‌بیوتیکی دارد بنابراین عفونت‌های بدن را از بین می‌برد.

پوکی استخوان را با غذایی خوشمزه دور بزنید/کشک بادنجان بخورید تا پوکی استخوان نگیرید/غذایی که سد راه ابتلا به پوکی استخوان می‌شود

مواد لازم برای تهیه کشک بادنجان (پنج تا ۶ نفر)

بادنجان                                      ۶ عدد

سیر                                             چهار تا پنج حبه

پیاز                                              ۲ عدد

کشک                                           چهار تا ۶ قاشق غذاخوری

مغز گردوی خُرد شده                ۳ قاشق غذاخوری

نعناع خشک شده                       ۲ قاشق غذاخوری

روغن کنجد                                به مقدار لازم

نمک و فلفل                               به مقدار لازم

طرز تهیه کشک بادنجان

- نخست بادنجان‌ها را پوست بکنید سپس آن‌ها را خُرد کنید و به مدت ۱۵ دقیقه داخل محلول آب و نمک قرار دهید تا ماده زرد رنگی به نام سولانین از آن خارج شود.

- پس از این مدت بادنجان‌ها را از محلول آب و نمک بیرون بیاورید و با روغن کنجد تفت دهید تا کمی سرخ شوند.

- بادنجان‌های سرخ شده را با گوشت‌کوب لِه کنید.

- یک عدد پیاز را به همراه سیر‌ها خُرد کنید؛ با کمی روغن تفت دهید سپس آن‌ها را به بادنجان‌های لِه شده اضافه کنید.

- مواد را داخل ماهیتابه بریزید سپس آن را روی اجاق گاز بگذارید.

- مقداری از کشک را داخل آب سرد حل کنید سپس کشک حل شده را به سایر مواد اضافه کنید.

- مواد را در حرارت ملایم بگذارید تا بجوشد و آب آن تبخیر شود.

- پس از آماده شدن کشک بادنجان، روی آن را با کشک، مغز گردوی پودر شده، نعناع و پیاز داغ تزئین کنید.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کشک بادنجان بخورید تا پوکی استخوان نگیرید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..