تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بهترین زمان برای بارداری دوم/ عوارض حاملگی در خانم‌های بالای ۴۰ سال

انصاری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

بهترین زمان برای بارداری دوم/ عوارض حاملگی در خانم‌های بالای ۴۰ سالسهیلا انصاری پور متخصص زنان و زایمان در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص بهترین سن برای باردار شدن، اظهار کرد: خانم‌های پایین‌تر از  سن 20 سالگی از نظر جسمی و فیزیولوژیکی آمادگی لازم برای باردار شدن را ندارند لذا بهترین سن برای بارداری بالای 20 سال است که جسم فرد آمادگی لازم برای گذراندن این دوره را داشته باشد.

این متخصص زنان و زایمان با اشاره به اینکه جسم فرد در 20 سالگی آمادگی بارداری سالم را دارد، بیان کرد: بهترین سن باروری یک خانم بین سن 20 الی 35 سالگی است؛ در این سن خانم‌ها قاعدگی‌های منظمی دارند و در اکثر قاعدگی‌ها تخمک دفع می‌شود.

بیشتر بخوانید: تمرین‌های ورزشی که زمان زایمان طبیعی را تسریع می‌کند

انصاری پور با بیان اینکه احتمال بارداری در خانم‌های  ۲۰ - ۲۴ ساله بیشتر است، عنوان کرد: هر ماه اگر خانم های بالای 20 سال،  رابطه‌های حفاظت نشده داشته باشند احتمال بارداری در آن‌ها وجود دارد؛ در این سن احتمال ابتلا به بیماری ها بسیار کم است و کمتر به فشار خون و دیابت دچار می‌شوند.

سلامت زایمان اول نقش مهمی در زایمان های بعدی دارد

وی با تاکید بر اینکه زایمان اول فرد، نقش مهمی در روند زایمان‌های بعدی او دارد، مطرح کرد: فرد پس از زایمان اول می‌تواند پس از گذشت 2 سال اقدام به زایمان بعدی کند؛  او باید از نظر جسمی آمادگی لازم برای گذراندن این دوره را داشته باشد و کمتر در این دوران به بیماری مبتلا شود.

انصاری پور با تاکید بر اینکه سقط در خانم‌های بالای 40 سال زیاد است، افزود: برخی از افراد به دلیل مشغله‌های کاری ، ادامه تحصیل ، معیارها و ملاک‌هایی که دارند دیر ازدواج می‌کنند و این دیر ازدواج کردن آینده فرد را از نظر بارداری دچار مشکل می‌کند؛ یکی از این مشکلات سقط جنین در دوران بارداری است چرا که فرد رو به دوران یائسگی است و احتمال بارداری سالم کاهش پیدا می کند.

بیشتر بخوانید: تضمین سلامت نوزاد با زایمان طبیعی

چرا در برخی افراد سقط جنین رخ می دهد؟

این متخصص زنان و زایمان با بیان اینکه جنین به دلایل مختلفی سقط می‌شود، اظهار کرد: علت قدرت باروری کمتر در زنان بالای 40 سال و تخمک‌گذاری کمتر در تخمدان‌های آن‌هاست؛ زایمان زودرس و ویروس باعث می‌شود سقط جنین در افراد بیشتر باشد، خطر داشتن کودکی دارای نقص در زمان تولد و مشکلات کروموزومی با افزایش سن مادر بیشتر می‌شود.

عوارض حاملگی در افراد بالای 40 سال چیست؟

انصاری پور با اشاره به اینکه عوارض حاملگی در افراد بالای 40 سال زیاد است، عنوان کرد: اگر از نظر فیزیکی خانمی شرایط متابولیسم سالمی نداشته باشد عوارض حاملگی در او افزایش پیدا می‌کند؛ افراد بالای 40 سال اگر از نظر فیزیکی هم سالم باشند مسمومیت بارداری در آن‌ها بیشتر از افراد دیگر است، با بالا رفتن سن مسمویت دوران بارداری افزایش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه افرادی که فشار خون و دیابت ندارند بهتر می‌توانند دوران بارداری را پشت سر بگذارند، اظهار کرد: اگر شرایط فیزیکی و کنترل بیماری‌هایی که در دوران بارداری سراغ فرد می‌آید بدون مشکل باشد می‌توان گفت فرد می‌تواند دوران بارداری سالمی را پشت سر بگذارد.

بیشتر بخوانید: زایمان طبیعی گامی مثبت در جهت سلامت مادران است

حداکثر سن بارداری سالم

این متخصص زنان و زایمان با تاکید بر اینکه حداکثر سن بارداری سالم در خانم‌های مسن 50 سالگی است، گفت: اگر فردی تا 50 سالگی قصد بارداری داشته باشد، می‌تواند اقدام کند به شرطی که زیر نظر پزشک باشد؛ اما تا این سن به ندرت پیش می‌آید که باردار شود و نوزادی سالم به دنیا بیاورد.

انصاری پور در خصوص مسمومیت در دوران بارداری، خاطر نشان کرد: مسمومیت بارداری به این معناست که فرد بعد از 20 هفتگی به فشار خون مبتلا شود؛ اگر با آزمایش‌هایی که پزشک برای بیمار تجویز می‌کند در ادرار او پروتئین پیدا شود، باعث می‌شود فرد به مسمومیت بارداری مبتلا شده و دچار زایمان زودرس خواهد شد و در مرگ جنین تاثیر بسزایی دارد؛ حتما باید از ابتدای دوران بارداری فرد زیر نظر پزشک این دوران را پشت سر بگذارد.

وی با اشاره به اینکه شرایط سلامتی خانم در بارداری نقش دارد، یاد آور شد: خانم‌های بالای 35 سال بیشتر از خانم‌های دیگر دچار شرایطی می‌‌شوند که سلامتی آن‌ها را به خطر می‌اندازد؛ فشارخون بالا، دیابت، مشکلات قلبی و کلیوی با بالارفتن سن بیشتر می‌شود و در دوران بارداری اثر نامطلوبی دارد، فشارخون بالای می‌تواند در رشد جنین تاثیر داشته باشد و رشد او را کندتر کند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بهترین زمان برای بارداری دوم/ عوارض حاملگی در خانم‌های بالای ۴۰ سال»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..