تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اتحادیه اروپا به دنبال تأسیس دفتر در ایران به بهانه حفظ برجام است!

شبکه خبری غربی از ایده تأسیس دفتر اتحادیه اروپا در تهران به بهانه تداوم همکاری‌ها با ایران و حفظ برجام خبر داد.


سرویس سیاسی-

برخی نمایندگان پارلمان اروپا به بهانه حفظ برجام پیشنهاد ایجاد دفتر رسمی این اتحادیه را در تهران داده‌اند.
به نوشته وبگاه شبکه خبری «یورونیوز»، «آناگومز» نماینده پارلمان اروپا و اهل کشور پرتغال با ابراز مخالفت خود با تصمیم‌های دونالد ترامپ اظهار داشت: ما با قوانین آقای ترامپ نیرومند نمی‌شویم، قوانینی که واضح و شفاف نیستند.
«کورنلیا ارنست» دیگر نماینده پارلمان اروپا و اهل آلمان نیز در زمینه حفظ برجام مدعی شد: تاسیس دفتر رسمی اتحادیه اروپا در تهران ایده‌ای خوب است.
به گزارش فارس، ارنست در ادامه اظهار داشت:این نشانه خوبی است و مهم‌ترین مشکلات موجود در این کشور را می‌بینیم. ما نیاز به صلح در این منطقه داریم و این برای ما و مردم منطقه مهم است.
یورونیوز در خاتمه نوشت: تهران هشدار داده که باید نسبت به تداوم مزایای برجام متقاعد شود. این مسئله موردی است که در اذهان مقام‌های عالی تجاری ایران و اروپا که قرار است هفته آینده در بروکسل ملاقات کنند، قرار دارد.
گفتنی است که آلمان، انگلیس و فرانسه سه متحد اروپایی آمریکا حاضر در برجام هستند که مدعی‌اند تلاش دارند تا راه‌هایی را برای حفظ  این توافق پیدا کنند.
نفوذ
ریچارد هاویت (تهیه‌کننده سند راهبردی اتحادیه اروپا درباره روابط با ایران) در سال 95 گفته بود: «توافق هسته‌ای، یک نقطه عطف بود؛ هرچند که همه مشکلات ما با ایران درباره اسرائیل، دموکراسی و حقوق بشر حل نشده است...ما باید دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا را در تهران افتتاح کنیم و گفت‌وگو درباره حقوق بشر در ایران را از سر بگیریم. پیشرفت واقعی در زمینه حقوق بشر امکان‌پذیر است. نیروهایی در داخل ایران، درحال اعمال فشار بر حاکمیت هستند و ما امیدواریم گزارش ما نیز باعث پیشرفت در این زمینه شود... اکنون اروپا در ایران نفوذ دارد ولی آمریکا از این نفوذ برخوردار نیست. ما می‌‌خواهیم از این اهرم استفاده کنیم و به جنگ در سوریه و یمن پایان دهیم و به سوی ساختار جدید امنیتی در خاورمیانه حرکت کنیم».
در پیش‌نویس قطعنامه «راهبرد اتحادیه اروپا درباره ایران»- فروردین 93 - از هیئت‌های پارلمانی اروپا خواسته شده تا در سفر به ایران با منتقدان حکومت، فعالان جامعه مدنی و زندانیان سیاسی ایران ملاقات داشته باشند. علاوه‌بر این در متن پیش‌نویس قطعنامه موسوم به «نقشه راه عادی‌سازی روابط اتحادیه اروپا با ایران پس از برجام» آمده است: «میراث انقلابی ایران و قانون اساسی آن به عنوان یک دولت اسلامی نباید به عنوان مانعی بر سر راه یافتن زمینه‌های مشترک درخصوص دموکراسی و حقوق بشر قلمداد شود». این عبارت، حاوی این پیام است که قانون اساسی ایران (بعنوان یک دولت اسلامی) مغایر حقوق بشر و دموکراسی است! لذا تلویحا خواسته شده که پوسته آن را حفظ کنیم و از عمل به آن چشم بپوشیم!
در سند مذکور از اعمال مجازات اعدام در کشورمان ابراز نگرانی شده و از ایران خواسته شده تا به تعهدات خود بر پایه میثاق‌های جهانی حقوق اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شهروندان احترام بگذاریم!
برخی از رسانه‌های حامی دولت و روزنامه‌های زنجیره‌ای تاکید دارند که افتتاح دفتر اتحادیه اروپا در تهران به گسترش روابط اقتصادی و دیپلماتیک خواهد انجامید. این ادعا در حالی است که اتحادیه اروپا حتی پس از برجام نیز به اقدامات خصمانه خود علیه ملت ایران ادامه داده است و هیچ تغییر رفتاری در این خصوص مشاهده نشده است.
«فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در روزهای گذشته گفته بود:عزم ما برای حفظ توافق هسته‌ای، در راستای منافع آمریکاست.
موگرینی همچنین در هفته‌های گذشته در پایان نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا گفته بود:«درباره برنامه موشکی ایران و موضوعات منطقه، اختلافی با آمریکا نداریم».
«کریستوفر فورد» دستیار وزیر در اداره امنیت بین‌الملل و منع ‌اشاعه وزارت خارجه آمریکا نیز در روزهای گذشته با ‌اشاره به برجام گفته بود:« در موضوع ایران با اروپا هدف مشترک داریم و اختلاف‌ها صرفا تاکتیکی است.»
در هفته‌های گذشته «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پاسخ به سؤالی درخصوص ارائه تضمین از سوی اروپا به ایران برای اجرای تعهدات برجامی گفته بود: «تضمین نمی‌دهیم».
«امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه نیز در هفته‌های گذشته در حاشیه نشست غیررسمی سران اروپا در بلغارستان گفته بود: «به خاطر مسئله ایران، علیه شرکت‌های آمریکایی جنگ تجاری یا راهبردی راه نخواهیم انداخت. این کار منطقی نیست. ثانیاً، شرکت‌های فرانسوی را به ماندن در ایران مجبور نخواهیم کرد».
«آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان نیز در حاشیه نشست غیررسمی سران اروپا در بلغارستان گفته بود: «اروپا می‌تواند از شرکت‌های کوچک و متوسط همکار با ایران حمایت کند، اما نباید این توهم را ایجاد کرد که می‌تواند تمام خسارات ناشی از تحریم‌ها را جبران کند».
علاوه‌بر این بعد از خروج آمریکا از برجام، شرکت‌های اروپایی بدون توجه به تعهدات خود برای خروج از ایران صف کشیدند.
لانه جاسوسی
غرب از طریق حفظ رژیم تحریم‌ها و ساخت معادله‌های «تحریم، هسته‌ای»، «تحریم، منطقه» «تحریم، موشک»، «تحریم، حقوق بشر» و «تحریم، امنیت اسرائیل» می‌‌کوشد با کمک شبکه همکار داخلی (جریان غربگرا) ابتدا ایران را وادار به پذیرش نُرم‌های آمریکا نموده و سپس ایران اسلامی و انقلابی را در نُرم‌های جهانی‌سازی، بی‌هویت کند.
این یعنی استمرار روند «هسته‌ای رفت، تحریم‌ها ماند» در حوزه‌های دیگر. غرب درپی آن است تا «دستاورد تقریبا هیچ برجام برای ایران» را تکرار کند. بر همین اساس، دفتر اتحادیه اروپا، نه مرکزی برای «گسترش روابط اقتصادی و دیپلماتیک» بلکه در حقیقت لانه جاسوسی شماره 2 است.
برجام
و کارگران فرانسوی!
«کارلوس گوسن» مدیر اجرایی شرکت خودروساز فرانسوی «رنو» اعلام کرد که به رغم دور جدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران، به حضور در بازار ایران ادامه خواهد داد.
گوسن به خبرگزاری فرانسه گفته که به رغم وجود خطر اقدامات تنبیهی آمریکا علیه این شرکت «ما ایران را ترک نمی‌کنیم حتی اگر مجبور شویم که مقیاس کار در ایران را به شدت کوچک کنیم».
گفتنی است ایران پس از فرانسه و برزیل، سومین بازار بزرگ فروش محصولات رنو است و به تنهایی حدود 80 درصد از فروش خاورمیانه‌ای این شرکت را به خود اختصاص داده است.
روحانی- بهمن 94- در گفت‌و‌گوی زنده تلویزیونی در توضیح تدابیر دولت برای حل معضل بیکاری در کشور گفته بود:«:رئیس‌جمهور فرانسه در نشست خبری به صراحت اعلام کرد که یکی از اهداف ما در ایجاد رابطه با ایران‌اشتغال جوانان ایرانی است»!.
با اظهارات مقامات شرکت فرانسوی رنو مشخص شد که دولت آقای روحانی درحال ایجاد‌اشتغال است،اما برای کارگران فرانسوی!
توافق جدید!
دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه در کنفرانس خبری مدعی شد که «ایران به دنبال نجات برجام است اما آنها به زودی برای انجام یک توافق جدید باز خواهند گشت».
ترامپ مدعی شد: آنها به دنبال نجات دادن (برجام) هستند اما به شما می‌گویم که به زودی آنها بازخواهند گشت و آنها به دنبال مذاکره برای یک توافق خواهند بود و ما به یک توافق (جدید) دست خواهیم یافت.
لازم به ذکر است که در هفته‌های گذشته رسانه‌های منطقه‌ای محتوای مذاکرات اخیر دولت آمریکا با اروپا را فاش کردند که نشان می‌دهد آمریکا قبل از خروج از برجام از اروپا برای ادامه فشار به ایران تضمین گرفته است.
پایگاه تحلیلی «پولیتیکو» نیز در هفته‌های گذشته به نقل از «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نوشته بود: «از حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران تضمین گرفته که این کشور علیرغم تصمیم دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا برای خروج از برجام و وضع مجدد تحریم‌ها علیه ایران، همچنان در توافق می‌ماند».
 عراقچی نیز در روزهای گذشته تایید کرد که روحانی قبل از خروج آمریکا به اروپا تضمین داده بود که در برجام می‌مانیم.
دونالد ترامپ و دیگر مقامات کاخ سفید پیش از این بارها اعلام کرده بودند که برجام به‌دلیل اینکه مسئله موشکی و قدرت منطقه‌ای ایران را پوشش نمی‌دهد و همچنین محدودیت‌هایش دائمی نیست، قابل قبول نمی‌باشد و باید اصلاح شود.
آمریکا در حالی از برجام خارج شد که ده‌ها امتیاز نقد از دولت ایران گرفت، برنامه هسته‌ای کشورمان را نابود کرد و نه فقط به هیچیک از تعهدات خود در برجام عمل نکرده و تحریم‌ها را که لغو آن موضوع مذاکرات بود لغو نکرد، بلکه ده‌ها تحریم جدید هم به آن افزود!
در هفته‌های گذشته «هیثر نوئرت» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در مصاحبه با فاکس نیوز گفته بود:«پس از خروج از برجام، اقدام بعدی واشنگتن آن است که با متحدان اروپایی و دیگران درباره پاسخگو کردن ایران بابت «اقدامات بد»(!) این کشور مذاکره و صحبت کند. با متحدان اروپایی‌مان و دیگران این صحبت را انجام می‌دهیم که بیایید به ایران با توجه به کلّیت اقدامات بد آن نگاه کنیم و فقط به یک نگاه محدود به توافق هسته‌ای نظاره نکنیم».
به گزارش خبرگزاری‌ها، کاخ سفید در بیانیه‌ای خروج آمریکا از برجام را یکی از دستاوردهای دولت ترامپ و از جمله اقدامات او برای بازگرداندن رهبری آمریکا به عرصه جهانی توصیف کرد.
تحریم نفتی
«اندرو پیک» مدیر میز ایران و عراق در وزارت خارجه آمریکا اخیراً در اظهاراتی منتسب به او جزئیاتی از برنامه‌های دولت این کشور برای اجرای تحریم‌های نفتی علیه ایران مطرح کرد.
رسانه‌های آلمانی گزارش دادند که دولت آلمان دفتری ویژه برای مشاوره به شرکت‌هایی که نگران معاملات تجاری خود با ایران به دلیل تحریم‌های آمریکا هستند، راه‌اندازی کرده است.
آنگلا مرکل صدراعظم آلمان پیش از این گفته بود: نباید این توهم را ایجاد کرد که می‌توانیم تمام خسارات ناشی از تحریم‌ها را جبران کنیم.
«ترزا مِی» نخست‌وزیر انگلیس ضمن تقدیر از اقدام ترامپ در دیدار با رهبر کره شمالی، گفت که واشنگتن و لندن می‌توانند اختلافات موجود بر سر مسائل مهم از جمله برجام را با گفت‌وگو حل کنند.
لازم به ذکر است که پس از خروج آمریکا از برجام، اروپایی‌ها با لحنی طلبکارانه از ایران خواستند کماکان به «همه تعهدات برجامی» خود پایبند بماند!




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اتحادیه اروپا به دنبال تأسیس دفتر در ایران به بهانه حفظ برجام است!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..