تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تولید محصولات الکترونیکی در آمریکا ۲۵ درصد گران می‌شود

جنگ تجاری آمریکا با چین موجب اعمال تعرفه‌ی ۲۵ درصدی بر بسیاری از کالاها از جمله قطعات الکترونیک شده است که به نظر می‌آید تاثیر بسیاری بر محصولات تولیدی در آمریکا خواهد گذاشت.

آمریکا به زودی تعرفه‌ی گمرکی ۲۵ درصدی را برای وارادت ۸۰۰ نوع کالا از چین اعمال خواهد کرد. هزاران قلم کالا مشمول این قانون جدید می‌شوند که یکی از آن‌ها قطعات و محصولات الکترونیکی است. از جمله افرادی که به شدت تحت تاثیر این قانون قرار خواهند گرفت مهندسان الکترونیک هستند؛ چرا که قیمت قطعات مورد نیاز آن‌ها حداقل ۲۵ درصد گران خواهد شد.

دفتر تجارت آمریکا علت اعمال این تعرفه‌ی جدید را در یک مستند به‌صورت کامل توضیح داده است، در این مستند ادعا شده هدف اصلی چنین اقدامی، مقابله با سوبسیدهای دولت چین به شرکت‌های الکترونیک برای گرفتن بازار از شرکت‌های آمریکایی و همچنین جریمه‌ی این کشور به خاطر دزدیدن اختراعات است. در مستندی دیگر نیز لیست تمام انواع کالاهای مشمول این تحریم‌ها عنوان شده است. برخی موارد خیلی ریز و عجیب هم در این لیست وجود دارد، مانند موتورهای AC با توان بیش از ۷۴۶ وات که به ۷۵۰ وات نمی‌رسند!

یکی از موارد مهم در این لیست قطعات الکترونیک است که از جمله آن‌ها می‌توان به خازن‌های تانتالیوم و سرامیکی، مقاومت‌های متال اکسید، انواع ال‌ای‌دی و انواع تراشه‌ها مانند پردازنده‌ها، کنترلرها، حافظه‌ها و مدارهای چاپی اشاره کرد. به‌طور کلی می‌توان گفت هر قطعه و کالایی که در صنعت الکترونیک مورد نیاز باشد.

مقاله‌های مرتبط:

این تعرفه‌ها به صورت جدی تمام تولیدکننده‌های الکترونیک در آمریکا را تحت تاثیر قرار می‌دهد. از آن‌جایی که کارخانه‌های تولید بیشتر قطعات الکترونیک در چین واقع شده، منبع بیشتر شرکت‌های طراحی و تولیدی نیز چین است، از این رو افزایش تعرفه‌، قیمت‌ها را به شدت بالا می‌برد (حداقل ۲۵ درصد برای کشوری که تورم آن زیر ۳ درصد است). این مسئله زمانی بیشتر به چشم می‌آید که تاثیر آن را بر هزینه‌های تحقیق و توسعه را در نظر بگیرید که با بُردهای توسعه و نمونه‌های اولیه‌ی گران‌قیمت سر و کار دارند.

در داخل آمریکا روش‌هایی برای دور زدن این تعرفه و خرید قطعات از روش‌های ارزان وجود دارد؛ اما قطعا شرکت‌های شناخته‌شده و معتبر زمان خود را صرف خرید قطعات از این روش‌ها نخواهند کرد، ضمن اینکه خرید مستقیم از فروشنده‌های چینی همواره با ریسک‌های مختلفی از جمله کیفیت همراه خواهد بود. به نظر می‌رسد تاثیر این افزایش تعرفه‌ی گمرک خیلی واضح و مستقیم بر محصولات ساخت آمریکا دیده خواهد شد؛ چرا که حاشیه‌ی سود دستگاه‌ها و محصولات الکترونیک به اندازه‌ای نیست که بتوان این ۲۵ درصد افزایش هزینه‌ی قطعات اولیه را پوشش دهد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تولید محصولات الکترونیکی در آمریکا ۲۵ درصد گران می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..