تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چه زمانی می‌توانیم از دکمه زنگ مهماندار استفاده کنیم؟

آیا می‌دانستید استفاده از دکمه زنگ هواپیما، آداب مختلفی در جاهای مختلف دنیا دارد؟ آدابی چون چه موقع از آن استفاده کنیم؟ و چه موقع استفاده نکنیم؟

مقاله مرتبط:

اگر مهمانداری را می‌شناسید یا صفحه کارکنان یک هواپیمایی را در یک شبکه اجتماعی دنبال می‌کنید، حتما باید درباره شکایت‌های آن‌ها درباره مسافرانی که از دکمه زنگ استفاده می‌کنند، شنیده باشید. آیا می‌دانید کارایی این دکمه چیست یا چه موقع باید از آن استفاده کرد؟

دکمه زنگ

دکمه زنگ هواپیما

در اروپا و بخصوص آمریکای شمالی، قانونی وجود دارد که طبق آن دکمه زنگ را فقط و فقط باید در مواقع اضطراری فشار داد، مثلا اگر مریض هستید یا حال مسافر دیگری بد شد، یا اگر شاهد هر مورد دیگری بودید که گمان کردید مهماندارها باید بدانند، حتما دکمه را فشار دهید. اگر نیمه شب باشد و شما خیلی تشنه باشید، و مسافر بین شما و راهرو نیز خواب باشد، مودبانه نیست که بیدارش کنید، پس در این صورت هم فشار دادن دکمه زنگ موردی ندارد.

دکمه زنگ هواپیما

مقاله‌های مرتبط:

هنگام سرویس‌دهی غذا، یا زمانی که خدمه مشغول مرتب کردن کابین یا مدام در حال رفت‌وآمد هستند، صبور باشید. اگر در این زمان‌ها بخواهند به نیازهای شما رسیدگی کنند در کارشان اختلال ایجاد می‌شود. اگر روی صندلی‌های نزدیک راهرو نشسته‌اید می‌تواند پاهای خود را به راحتی دراز کنید و از غذاخانه برای خود آب بیاورید، یا اگر در هواپیماهایی هستید که سلف سرویس هستند، می‌توانید خود کارهایتان را انجام دهید. مسافران هواپیماهای تجاری و فرست کلاس به طور معمول از سرویس‌دهی بیشتری برخوردار هستند، پس درصورتی که مسافر چنین هواپیماهایی بودید، راحت باشید و زنگ را به صدا دربیاورید؛ اما باز هم یادآوری می‌کنم اگر خدمه مشغول بودند سعی کنید هنگامی که رد می‌شوند، توجه‌شان را جلب کنید.

زنگ خبر مهمانداران

درصورت امکان از پانتومیم، حرکت دست یا دهان برای نشان دادن درخواست خود استفاده کنید؛ برای مثال در سفرهای خارجی می‌توانید با دست علامت حرف T را به نشانه کلمه Tea به معنای چای، حرف «C» به نشانه کلمه «Coffee» به معنای قهوه، یا حرکت آب خوردن برای نشان دادن درخواست یک لیوان آب را نشان دهید. آرام تشکر کردن (بیان تشکر بدون صدا)، یک لبخند یا نشان دادن قدردانی با دست همیشه محترمانه و پذیرفتنی است.

یک نکته مهم: به چراغ کوچکی که پس از  فشار دادن زنگ خبر روی سر شما روشن می‌شود دقت کرده‌اید؟ اگر آن را دوباره فشار دهید زنگ برای شما غیرفعال می‌شود. اگر اشتباهی آن را چند بار فشار دادید، نگران نباشید. در برخی صندلی‌ها این دکمه در جاهای غیرمعقولی تعبیه شده است، بنابراین این اتفاق بسیار می‌افتد.

دکمه زنگ هواپیما

در جاهای دیگر دنیا، بخصوص شرق و جنوب غربی آسیا از آنجا که خدمه و مهمانداران خیلی در راهرو رفت‌وآمد ندارند، از مسافران می‌خواهند تا درصورت نیاز زنگ را فشار دهند. اما باز هم شما باملاحظه باشید؛ اگر متوجه شدید حسابی مشغول کار هستند تا جایی که می‌توانید، صبر کنید. درغیراین صورت زنگ را به صدا دربیاورید، اما سعی کنید باعث آزار آن‌ها و بقیه نشوید. اگر پس از فشار دکمه زنگ از مهمانداران عکس‌العمل‌هایی چون آه کشیدن یا چرخاندن چشم مشاهده کردید به یاد داشته باشید که شما اولین کسی نیستید که آن زنگ را زده و ممکن است افراد قبلی واقعا باعث آزار شده باشند. مهماندار بودند شغل سختی است، پس سعی کنید آن‌ها را قضاوت نکنید.

متاسفانه درباره پروازهای ایرانی اطلاعاتی دردسترس نیست. لطفا تجربه خود را با ما و بقیه خوانندگان درمیان بگذارید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چه زمانی می‌توانیم از دکمه زنگ مهماندار استفاده کنیم؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..